2013-01-05, 00:50
Medlem
b0gfettos avatar
Jag var på matchen och kommer ihåg händelsen, men varför kallades han terrortommy?
Citera
2013-01-08, 18:07
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Jag var på matchen och kommer ihåg händelsen, men varför kallades han terrortommy?

Kvällstidningarna myntade smeknamnet genom sina löpsedlar om jag minns rätt.
Senast redigerad av Harpy 2013-01-08 kl. 18:09.
Citera
2013-01-08, 19:26
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Kvällstidningarna myntade smeknamnet genom sina löpsedlar om jag minns rätt.

Så var det nog. Jag misstänker dock att frågan ställdes utifrån att han heter Tony och inte Tommy.
Citera
2013-01-08, 19:36
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Så var det nog. Jag misstänker dock att frågan ställdes utifrån att han heter Tony och inte Tommy.

Trodde i min enfald att det ingick i begreppet kvällstidningar.
Oseriös journalistik, överdrivna epiteter och en oförmåga att någorlunda hålla sig till verkligheten.
Det kan också vara att de redan då ville försöka hålla en högre klass än deras skvallersläktingar i väst - och därför förvrängde namnet på brottslingen. Patetiskt, men inte förvånande.
Citera
2013-01-12, 20:02
Medlem
Ja just nu sitter han anhållen och är begärd häktad i Täby rånet i torsdags.....
Citera
2013-11-30, 07:29
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acool
Ja just nu sitter han anhållen och är begärd häktad i Täby rånet i torsdags.....

Hur löd domen?
Citera
2013-11-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Hur löd domen?

Han släpptes efter en kortare tid och åtalades aldrig. Två andra män från samma nätverk av yrkeskriminella dömdes däremot till hyfsade fängelsestraff.
Citera
2020-04-03, 00:06
Medlem
Lever han än? Vad gör han nu för tiden
Citera
2020-04-03, 00:30
Medlem
Haha skön tråd och snacka om ett överdimensionerat nick.

Kolla div 5 fotboll med invandrar lag så är vår kära "Terror-Tommy" en fläktande vind numera....
Citera
2022-06-01, 02:08
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Haha skön tråd och snacka om ett överdimensionerat nick.

Kolla div 5 fotboll med invandrar lag så är vår kära "Terror-Tommy" en fläktande vind numera....

Men så var det på 90-talet. Man blev förbannad och kallade folk saker. Och det var ok. Roligt var det. Humor var ju att förnedra folk. Provocera folk. Hetsa upp stämningen så det blev bråk.

Som när Svullo anklagade en gammal kärring för att vara terrorist. Han var ute och grisade runt med en VHS kamera.

"Aj! Jävlar, gick rätt in i dörren! Fan är det du som ställt dörren i vägen här? Ska inte stå där! Faan, det är terror på högsta nivå!"

Högsta nivå. Terror-Tommy. Han kallades även för arselsparkaren. Tyckte om att sparka folk i arslet. Lik mig på det sättet. Bästa som finns, sparka ut något fanskap genom en spark i arslet. Ut med bögen förfan. Hålla på och vifta på arslet som en jävla bög. Kom inte hit och... inte samma värdegrund.
Citera
2024-10-14, 18:07
Medlem
Proras avatar
Det var nyss en podd-intervju i Kvartal med killen (numera mannen), som mördade "Jokso" på Solvalla i slutet av förra århundradet. Hade för mig att detta dåd utfördes av Terror-Tommy. Men så var det ju inte. Rån och mord är ju i en högre division. Har alltid sett det taffliga påhoppet på fotbollsplanen mest som en enfaldig fyllegrej, lite som fylledansken som skämde ut sig vid Danmark-Sverige-matchen i Köpenhamn. Gärna att man debiterar kostnaden så att de tvingas leva på existensminimum i tiotalet år, men fängelse om fysiska skador inte uppstått, nja. Den här tomten (Solvallamordet) har blivit gammal och "klok" och tycker att våldet i samhället spårat ur. Mycket ska man höra från en torped som mördat folk på offentlig plats.
Citera
2025-04-25, 23:01
Medlem
Firar Terror-Tommy grindiffens avancemang ikväll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in