2011-04-06, 16:43
Medlem
4168s avatar
Bumpar denna tråd men nåt jag tänkt på med NOI är ju att de tycker de vita är djävulen osv de är helt enkelt rasistiska mot de vita och nu vet jag att massa kända niggers varit och är med där och det jag undrar är vad sägs det i media om det? skulle tex någon känd vit öppet säga att han är med i KKK skulle det bli kaos i tidningarna.
Citera
2011-04-06, 17:28
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4168
Bumpar denna tråd men nåt jag tänkt på med NOI är ju att de tycker de vita är djävulen osv de är helt enkelt rasistiska mot de vita och nu vet jag att massa kända niggers varit och är med där och det jag undrar är vad sägs det i media om det? skulle tex någon känd vit öppet säga att han är med i KKK skulle det bli kaos i tidningarna.

Huvudsaken är att jag inte framstår som rasist eftersom jag är vitt så är det socialpolitiskt fel, sen om de har svårt att utrycka sig så kan jag leva med det eftersom jag vet bättre. Det är av samma hänsyn som man har för efterblivna människor, som man väljer att inte uttala sig när det är på det sättet.

Men om man har lite iq så förstår man att det endast är mer förolämpande än om man rakt ut skulle säga att de är efterblivna, så länge man inte säger något själv så är det endas de som förlöjligas, det är själva grund idén socialpolitiskt.

Det man inte tänker på då är dock att större andelen av folk är rätt så dumma och kan inte tänka själva. Sen har vi också det faktumet att de som är lite efter tror att det som sägs stämmer (eftersom ingen säger i mot) och då kan det ske en massa onödigheter.

Så om man ska utrycka sig för en större skara lär man tänka på att man talar med större andelen obegåvade människor, speciellt om det handlar om muslimer. Därför kan man lika gärna slå ner hammaren direkt, eftersom de inte förstår något annat än klarspråk. Att inte tala klarspråk är att leda dem längre in i vansinnet vilket är oansvarigt och onödigt.
Citera
2011-04-06, 17:33
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Nu har NOI reformerats en hel del så det är en stor skillnad jämfört med 60-talet. Sen är det absolut inget okontroversiellt och knappast PK att vara med där.
Vilka kändisar tänker du på?
Citera
2011-04-06, 18:10
Medlem
4168s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Nu har NOI reformerats en hel del så det är en stor skillnad jämfört med 60-talet. Sen är det absolut inget okontroversiellt och knappast PK att vara med där.
Vilka kändisar tänker du på?

Men om man tar till exempel Muhammed Ali han konverterade på 60 talet och inget hände med honom, nu har jag även läst att Snoop dog konverterat dit men om det nu är så att de gjort reformer så kanske de inte är lika kontroversiellt idag.
Citera
2011-04-06, 18:15
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Men om man tar till exempel Muhammed Ali han konverterade på 60 talet och inget hände med honom, nu har jag även läst att Snoop dog konverterat dit men om det nu är så att de gjort reformer så kanske de inte är lika kontroversiellt idag.

Det sågs som extremt jävla kontroversiellt . De konspiratoriskt lagda menar att det var därför han blev inkallad till mönstring (han hade tidigare fått frisedel) vilket ledde till att han vapenvägrade och blev bestulen sin världsmästartitel.
Läs på lite för fan!
Senast redigerad av langaocb 2011-04-06 kl. 18:43.
Citera
2011-07-03, 12:07
Medlem
Mohammed X och Mohammed ali är ju stora medlemmar av dessa.

Hur kan man då som vit gilla dessa då dom är tydligt rasister.

Nation of islam vill ha en svart nation av bara svarta enligt wiki stämmer inte detta då.

Sen har jag själv sett båda 2 på tv snacka skit om den vita rasen.

Att dom som sen snacka om snacka om att dom är emot rasism är ju väldigt emotsägande.

Rasism tolkning enligt Sveriges pk
Citera
2014-05-14, 00:02
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Mohammed X och Mohammed ali är ju stora medlemmar av dessa.

Hur kan man då som vit gilla dessa då dom är tydligt rasister.

Nation of islam vill ha en svart nation av bara svarta enligt wiki stämmer inte detta då.

Sen har jag själv sett båda 2 på tv snacka skit om den vita rasen.

Att dom som sen snacka om snacka om att dom är emot rasism är ju väldigt emotsägande.

Rasism tolkning enligt Sveriges pk

Vilken "vit" person är det som påstår det?
Ras? Är det hundar vi talar om? Städa ditt ordförråd.
Vad betyder "rasism tolkning(?) enligt Sveriges PK"? Vem är Sveriges PK? Vad betyder ens meningen.
Vad har du för dig egentligen?
Citera
2014-05-17, 00:00
Medlem
Ger inte mycket för NOI som samfund, men jag ÄLSKAR Farrakhan. En av de bättre talarna jag vet, det är alltid en fröjd att se honom när han är i affekt. En riktig mästare.
Citera
2014-05-17, 02:09
Medlem
Shadow913s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Vad tycker forumets muslimer + även andra om Nation of Islam?

Är de inte KKK's absoluta antites?

KKK säger att de är kristna. NoI säger att de är muslimer.
KKK har vita medlemmar. NoI har svarta medlemmar.
KKK avskyr svarta. NoI avskyr vita.
KKK godkänns inte av de flesta kristna. NoI godkänns inte av de flesta muslimer.

Yin och Yang är så olika och lika varandra att de nästan inte kan särskiljas.
Citera
2018-06-11, 18:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag har gått från antagit att de var en amerikaniserad version av muslimer till att inse att de faktiskt är på riktigt, den enda religiösa grupp som talar sanning om 9/11 attentaten i USA efter sammanbete med Christopher Bollyn.

Farrakhan är inte rädd för att tala, och han skiljer sig från Svenska Kyrkan som numera inte har nån kristendom kvar i princip utan leder en Judisk Agenda:

Citat:
"Thoroughly and completely unmasking the Satanic Jew and the Synagogue of Satan. Full Video:
https://youtu.be/OTGBgIeaStc Twitter: https://twitter.com/LouisFarrakhan/status/1004515781244280833

Inte populärt att avmaska sataniska judar och Synagogue of Satan, Twitter tog bort hans verification
'Unmasking the Satanic Jew': Nation of Islam leader loses verified status on Twitter
https://www.rt.com/usa/429416-louis-farrakhan-twitter-verified

(de kallar det att HAN predikar hat, skjut inte brevbäraren som man säger i Sverige..)
Citera
2018-06-11, 20:05
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag har gått från antagit att de var en amerikaniserad version av muslimer till att inse att de faktiskt är på riktigt, den enda religiösa grupp som talar sanning om 9/11 attentaten i USA efter sammanbete med Christopher Bollyn.

Farrakhan är inte rädd för att tala, och han skiljer sig från Svenska Kyrkan som numera inte har nån kristendom kvar i princip utan leder en Judisk Agenda:

https://youtu.be/OTGBgIeaStc Twitter: https://twitter.com/LouisFarrakhan/status/1004515781244280833

Inte populärt att avmaska sataniska judar och Synagogue of Satan, Twitter tog bort hans verification
'Unmasking the Satanic Jew': Nation of Islam leader loses verified status on Twitter
https://www.rt.com/usa/429416-louis-farrakhan-twitter-verified

(de kallar det att HAN predikar hat, skjut inte brevbäraren som man säger i Sverige..)

Jo, men lite oroande är Farrakhans hyllande av L. Ron Hubbard och att många inom NOI numera även går till scientologikyrkor.
https://www.nationalreview.com/2018/04/scientology-nation-of-islam-troubling-connections/
Citera
2018-06-11, 21:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jo, men lite oroande är Farrakhans hyllande av L. Ron Hubbard och att många inom NOI numera även går till scientologikyrkor.
https://www.nationalreview.com/2018/04/scientology-nation-of-islam-troubling-connections/

Det kan vara ett deformations försök från judarna, de kör ju sådant stenhårt, att ens avmaska deras sataniska tro gör honom, enligt judiskt tänk, till en hat-predikant

National Review skriver:
Citat:
The CEO of the Anti-Defamation League, Jonathan Greenblatt, explains why the NOI is so troubling, especially for American Jews:

Under Louis Farrakhan’s leadership, the Nation of Islam remains one of the country’s leading purveyors of anti-Semitism. In speeches and through the Nation of Islam’s network of mosques, newspapers, and social media, anti-Semitic conspiracy theories remain a core component of their ideology. It is concerning that Minister Farrakhan and his supporters continue to peddle some of the most historically virulent stereotypes about Jewish people. . . . Anti-Semitism and anti-Jewish conspiracy theories are core components of the Nation of Islam’s ideology. In speeches by Louis Farrakhan and other NOI leaders, as well as in publications from the NOI “Research Group,” Jews are routinely described as the “Synagogue of Satan” and the architects of the 9/11 terrorist attacks, and are cast as a hidden force bent on undermining African American communities. In a recent speech at a public Mother’s Day panel, NOI spokeswoman Ava Muhammad described Jews as “godless” and as “bloodsucking parasite[s].”

Ser ut att vara Scientologerna själva som går ut med detta?
Recently Farrakhan has been in the news for his relationship with several founders of the Women’s March, and he has doubled down on his anti-Semitism.

Scientology chronicler Tony Ortega first outlined the relationship between the two problematic groups from his perch at the Village Voice. Seven years ago, he wrote:

Jag vettefan, inte för jag är nån NOI expert eller nått men Farrakhan ser ut att vara Antidote till syntetisk Hollywood Buiz som religion

EDIT: Även falsk oppostion som sionisterna verktyg Linda Sarsour försöker segla med Farrakhan enligt artikeln från National Review:
Linda Sarsour is a Zionist Tool: https://steemit.com/sarsour/@arbetarbroder/linda-sarsour-is-a-zionist-tool
(vilket man inte kan påstå att NOI är)
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-06-11 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in