2008-08-19, 11:03
Medlem
MissTakens avatar
Farmor tog inte bort Melissas inlägg utan kommenterade det delvis (notera delvis moddsen) i ett inligg med följande:

"Tack alla ni som har stöttat Melissas inlägg igår.
Som sagt hon är 14 år och har rätt att säga sitt i det här.
Vilket jag tycker att hon gjorde mycket bra.
Hon är en tuff tjej med mycket skinn på näsan.
Och hon står för sina åsikter vilket jag alltid kommer att
uppmuntra henne att göra."

Jag håller med att hon hade all rätt att säga det hon gjorde men borde inte forat varit hennes egen blogg i sånt fall? Jag kan fan inte komma över tanken att det är ett "genidrag" som Farmor kacklat fram och lagt upp.

Förövrigt är power walkandet igång och hon ska på en "intervjuv" som hon sett fram emot länge, en tidning...hon låter lite för glad för att det ska handla om Klick. Spänningen är olidlig.
.
2008-08-19, 11:13
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Det skrivs visst inget illa om Gynning och Melissa undrar varför.

Ännu en gång med det här med Gynning.

Jag måste (skamligt) erkänna att jag har läst både Linda och Carolinas böcker för ett mindre seriöst skolprojekt och för mig så är det rätt så uppenbart varför det har gått bättre för Gynning.

I Frau Biondas bok så framkommer hon själv som gnällig och verkar skylla allt ifrån sig - på män, förförelsen av kändisskap, droger och allt annat som finns till hands. Inget är Lindas fel, utan omgivningen som konstant manipulerar henne. I stort så fick det mig att ogilla henne mer för att hon inte verkar ta ett dugg ansvar över sig själv.

I Gynnings bok så visst, om man skulle sammanfatta hennes liv så skulle det inte vara helt olikt Lindas - dock så är tonen helt annorlunda. Gynning verkar mest skaka på axlarna och skaka av sig allt. Hon tar allting mer lättsamt och verkar helt självmedveten om hur folk ser henne. Gynning har helt enkelt den lilla egenskapen som Linda helt saknar - självinsikt.

Missförstå mig inte - ingen av böckerna är litterära skönverk, men för mig så bevisade det rätt tydligt varför det har gått så bra för Gynning (och varför inte hennes skvallertråd konstant ligger i topp).
2008-08-19, 11:15
Medlem
Trollmors avatar
Jag är övertygad om att PR-mannen ligger bakom inlägget från Melissa och Linda.

Tycker så himla synd om lilltjejen som nu efter att ha varit övergiven under flera, (alla?) år, suger i sig allt som den "goda" modern har att erbjuda.
Hon är förresten övergiven fortfarande.

Det är så extremt osunt när mödrar och döttrar leker väninnor.
2008-08-19, 11:30
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Ännu en gång med det här med Gynning.

Jag måste (skamligt) erkänna att jag har läst både Linda och Carolinas böcker för ett mindre seriöst skolprojekt och för mig så är det rätt så uppenbart varför det har gått bättre för Gynning.

I Frau Biondas bok så framkommer hon själv som gnällig och verkar skylla allt ifrån sig - på män, förförelsen av kändisskap, droger och allt annat som finns till hands. Inget är Lindas fel, utan omgivningen som konstant manipulerar henne. I stort så fick det mig att ogilla henne mer för att hon inte verkar ta ett dugg ansvar över sig själv.

I Gynnings bok så visst, om man skulle sammanfatta hennes liv så skulle det inte vara helt olikt Lindas - dock så är tonen helt annorlunda. Gynning verkar mest skaka på axlarna och skaka av sig allt. Hon tar allting mer lättsamt och verkar helt självmedveten om hur folk ser henne. Gynning har helt enkelt den lilla egenskapen som Linda helt saknar - självinsikt.

Missförstå mig inte - ingen av böckerna är litterära skönverk, men för mig så bevisade det rätt tydligt varför det har gått så bra för Gynning (och varför inte hennes skvallertråd konstant ligger i topp).

Jag måste erkänna att trots att jag fascineras av Farmor och tokdiggar Gynning och är en extrem bokmal så har jag inte läst någon av böckerna. Skillnaden på framgång och vad den beror på är tydlig för mig ändå.

Som du skriver har jag uppfattat det också. Gynning har en förmåga att skratta ich rycka på axlarna åt skit som händer. Hon tar ansvar för sina egna beslut och skyller dem inte på andra när de går fel och har självinsikt, självförtroende och en stor portion självironi bland mkt annat som Farmor saknar.

Jag tror inte att någon av böckerna är litterära mästerverk men nog så intressanta ändå att läsa om två i mångt och mkt lika personer men skillnaderna är enorma ändå.
.
2008-08-19, 11:32
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmor
Jag är övertygad om att PR-mannen ligger bakom inlägget från Melissa och Linda.

Tycker så himla synd om lilltjejen som nu efter att ha varit övergiven under flera, (alla?) år, suger i sig allt som den "goda" modern har att erbjuda.
Hon är förresten övergiven fortfarande.

Det är så extremt osunt när mödrar och döttrar leker väninnor.

Om Nisse ligger bakom det så är Nisse lite bakom!

Håller förövrigt med i allt du säger. Om föräldrar tog och vågade vara föräldrar åt sina barn så skulle världen se lite annorlundare ut!
.
2008-08-19, 11:37
Medlem
William Hainess avatar
Om Nisse stod bakom inlägget så behöver Nisse en smäll i hjässan.

Melissa behöver verkligen inte blanda sig in i all skit som skrivs om hennes mor.
2008-08-19, 12:26
Medlem
MissTakens avatar
DEL ur ett inlägg:

"Jag tycker att dom två första veckorna ska man bara ägna
sig åt motion. Dels för att få igång vanorna och även flåset.
Och som sagt,det kan vara tråkigt i början. Men ge det dom veckorna en chans så lovar jag att det känns mycket bättre
och roligare. Och ni kommer även se ett litet vikt resultat med.
Och märka hur mycket gladare ni kommer att bli,för det blir
man. Sen efter dom två veckorna brukar jag börja köra
på gym."

Är ett av hennes nya projekt att bli tränare a la Lanefeldt i nåt tv-program? Ska bli spännande att se om PT-Niklas kommer in i bilden (bloggen) om två veckor när hon börjar med gym-träningen.

Edit: PT-Niklas lät lite kinky av någon anledning
.
2008-08-19, 13:37
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Farmor tog inte bort Melissas inlägg utan kommenterade det delvis (notera delvis moddsen) i ett inligg med följande:

"Tack alla ni som har stöttat Melissas inlägg igår.
Som sagt hon är 14 år och har rätt att säga sitt i det här.
Vilket jag tycker att hon gjorde mycket bra.
Hon är en tuff tjej med mycket skinn på näsan.
Och hon står för sina åsikter vilket jag alltid kommer att
uppmuntra henne att göra."

Jag håller med att hon hade all rätt att säga det hon gjorde men borde inte forat varit hennes egen blogg i sånt fall? Jag kan fan inte komma över tanken att det är ett "genidrag" som Farmor kacklat fram och lagt upp.

Förövrigt är power walkandet igång och hon ska på en "intervjuv" som hon sett fram emot länge, en tidning...hon låter lite för glad för att det ska handla om Klick. Spänningen är olidlig.
.
Har Farmor läst reglerna på Hanky tro!
Några citat från reglerna!
Det fetmarkerade är mina noteringar!
Undrar hur dom skulle reagerar om man drog iväg ett mail!

http://www.hanky.se/frameset/gmain/gleft/termsofservice.aspx
// Dempa
2008-08-19, 15:28
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Har Farmor läst reglerna på Hanky tro!
Några citat från reglerna!
Det fetmarkerade är mina noteringar!
Undrar hur dom skulle reagerar om man drog iväg ett mail!

http://www.hanky.se/frameset/gmain/gleft/termsofservice.aspx
// Dempa

Uppenbarligen inte eller så sprack det på att det var utrikiska! ;9

Skicka iväg ett mail så får vi se vad dom händer. Räcker ju med några få rader och påpeka det uppenbara liksom.
.
2008-08-19, 15:43
Bannlyst
Citat:
Uppenbarligen inte eller så sprack det på att det var utrikiska! ;9

Skicka iväg ett mail så får vi se vad dom händer. Räcker ju med några få rader och påpeka det uppenbara liksom.
.
Vad elak du är Vem bryr sig om att de bryter mot reglerna om vi får såndär rolig läsning!!
2008-08-19, 15:49
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Vad elak du är Vem bryr sig om att de bryter mot reglerna om vi får såndär rolig läsning!!

Mm, and you like it! Du har rätt!!

Dempa för fan - maila inte!
.
2008-08-19, 16:51
Medlem
Lindas dotter

Nu måste någon sätta ned foten. Flickan far illa och det är inte hennes uppgift att värdera föräldrars förehavanden vid den åldern.
Jag mår illa när jag läser om Lindas fnittrande tjejsnack med sin dotter... Det är inte normalt!
Det är helt uppåt väggarna att en 14-åring ska ge sig in i sin mammas liv och ta hennes försvar i frågor hon inte är mogen att ens förstå!

Jag mår väldigt dåligt som mamma efter att läst senaste dygnets utveckling. Jag hoppas att Ms pappa tar tag i saken och för bort sin dotter från denna konstlade värld så kanske hon såsmåningom kan se den här tiden med viss distans.

Jag är uppriktigt oroad för Ms hälsa och det är långt ifrån den ultimata tonårstiden som är så viktig för alla människor i dess utveckling som grund för att växa upp till det verkliga livet som på alla sätt behöver allt stöd livet kan ge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in