2007-08-08, 21:45
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Men katten klarar ju det utan problem, knappast djurplågeri. Den tycker säkert att det är roligt att flyga också.
Du måste skämta va? Jag kan upplysa dig om att katter är inte gjorda av stål, visst tål de höga höjder bra om de själva hoppar, våra katter brukar hoppa från andra våningen ner i gräsmattan utan problem. Men när man kastar dom så har de inte en chans att kunna landa rätt. Du ser ju på klippet att katten tog skada av det. Och dessutom landar den på asfalt.
Citera
2007-08-08, 21:56
Bannlyst
Jag pallar inte ens att kolla in länken, men kan lugnt konstatera att svin är ett milt ord för djurplågare. Dom som kastade ut katten från balkongen ska dö.

Lite OT, det var ju nån snubbe ute i Frölunda här i Gbg som slängde ut en hund från åttonde våning, vad får han för straff för denna sjuka handling?

Djurplågare är jordens avskum.
Citera
2007-08-09, 16:45
Medlem
Zaldos avatar
Att hästens hovar ser ut sådär beror troligen på att den har fång,, vilket betyder att den är allergisk mot färskt gräs (vilket en del hästar kan bli speciellt islänningar) då växer hovarna framåt på ett sådant sätt. Ägarna måste alltså ha låtit en häst med fång stå i en gräshage. Idioter!
Citera
2007-08-09, 23:11
Medlem
em krejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Du måste skämta va? Jag kan upplysa dig om att katter är inte gjorda av stål, visst tål de höga höjder bra om de själva hoppar, våra katter brukar hoppa från andra våningen ner i gräsmattan utan problem. Men när man kastar dom så har de inte en chans att kunna landa rätt. Du ser ju på klippet att katten tog skada av det. Och dessutom landar den på asfalt.

Att det är asfalt spelar ingen roll. Sen så sprang ju katten iväg, alltså tror jag inte att den skadade sig.
Citera
2007-08-09, 23:13
Medlem
em krejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Jag pallar inte ens att kolla in länken, men kan lugnt konstatera att svin är ett milt ord för djurplågare. Dom som kastade ut katten från balkongen ska dö.

Lite OT, det var ju nån snubbe ute i Frölunda här i Gbg som slängde ut en hund från åttonde våning, vad får han för straff för denna sjuka handling?

Djurplågare är jordens avskum.

Kallar du det för djurplågeri att kasta en hund från ca 25meter? Hur mycket tror du den lider? Den dör direkt. Det är inte djurplågeri, det är att avliva hunden. Det är mer djurplågeri att gå till vetrinären och ge den en spruta, eftersom den dör långsamt då. Så alla vetrinärer är djurplågare om man resonerar som dig.
Citera
2007-08-10, 02:05
Medlem
cecels avatar
Citat:
Kallar du det för djurplågeri att kasta en hund från ca 25meter? Hur mycket tror du den lider? Den dör direkt. Det är inte djurplågeri, det är att avliva hunden. Det är mer djurplågeri att gå till vetrinären och ge den en spruta, eftersom den dör långsamt då. Så alla vetrinärer är djurplågare om man resonerar som dig.
ehh?! Den lider säkert på vägen ner. Vilket otäckt sätt att dö på.

kalla mig sjuk (det är jag säkert också), men ja gskulle inte få dåligt samvete av att misshandla en sån där djurplågare för att ge den en läxa. ÄR jag då värre eller lika ond som han/hon? Nej, det är inte samma sak. Djur kan inte försvara sig på samma sätt, och djuret har inte gjort nåt ont, till skillnad från djurplågaren.
Citera
2007-08-10, 02:34
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Att det är asfalt spelar ingen roll. Sen så sprang ju katten iväg, alltså tror jag inte att den skadade sig.
Jag tycker inte det såg ut som den sprang direkt. Skulle vara kul att få veta hur det gick med katten. För det såg onekligen ut som om den fick rejält ont.
Citera
2007-08-10, 16:33
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Vad är det du vill bevisa egentligen? Klart att det är djurplågeri att kasta ut ett djur från 25 meter. Oavsett lidande.

Du tror inte hunden är rädd innan nedslaget då?

Om nån tänder eld på en byggnad så klassas det som mordbrand, även om ingen befinner sej i huset.
Om jämförelsen ursäktas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in