Citat:
Ursprungligen postat av 08.anna
Ja, jag är tyst för jag har absolut ingen lust att älta i något som är historia.
Dessutom så handlade tråden om Jennie. Jag anser mig inte ingå in någons slags mobb enbart för att jag höll med Fog om att det vore synd om du flippar ur och skriver en massa dravel som gör ditt enorma arbete bortkastat. (exempelvis trovärdigheten). Låt allt bara vara så löser sig resten.
Jag har inget intresse av allt detta (förutom två inlägg på SA)
Om jag försvarar mig här mot en människa som skriver att jag betedde mig illa på SA, att jag är elak och jag att förföljde folk på SA så är det rätt lustigt att du tolkar det som att jag flippar ur?!? Jag tog i ordentligt ja... för det gör mig än idag ledsen att bli påmind om den skiten. Jag tog i ordentligt eftersom jag också idag representerar oss som en grupp när jag skriver under debattartiklar m.m. för SANS räkning.
Sedan tycker jag inte att jag förtjänar en sådan stämpel pga en liten klick människors årsikter om mig på SA och ja jag tala om vad som man kan lägga i andra vågskålen om man nu ska säga att jag är elak och osolidarisk mot kollegor.
Anna och ärligt det såra mig att läsa din mycket nedlåtande kommentarer om mig på SA, det sårar mig mer än när GP skriver skit om mig på sin ledarsida eller när Centerkvinnorna skriver skit om mig på sin hemsida. För du är en kollega som jag respekterar. Det är också illa eftersom sådana kommentarer används och har använts mot mig i mitt arbete som sexarbetaraktivist. Jag har sett en av våra motståndare som verkligen har letat igenom alla mina inlägg jag skrivit på SA för att hitta sådant som kan misskreditera mig och om hon hittat något så har det använts mot mig.
Mitt enorma arbete som du kallar det beror på att jag är som jag är, för att jag inte är ensam i detta arbetet (de andra kan eller vill inte skriva under eller framträda offentligt i dagsläget) och det arbetet kastas inte bort för att jag är jag eller för att jag försvara mig mot ett personligt påhopp. Om jag slutar med detta arbetet idag så kommer någon annan ta vid för den kampen kommer fortsätta och är inte avhängig på om jag deltar i den eller inte.
Alla sexäljare som har försökt förändra saker och som tagit tag i horstigmat mot oss offentligt har blivit förföljda. Jag har kollegor som har blivit av med sina vanliga arbeten när de kommit fram att de sålt sexuella tjänster eller att de varit kritiska offentligt mot sexköpslagen. Jag har kollegor som blivit så förföljda som sexarbetaraktivister så att de bokstavligt talat tvingades att gå i landsflykt eftersom de annars hade riskerat att förlora vårdnaden om sina barn. Den svenska lagstiftningen håller horstigmat och förtrycket mot oss vid liv.
Så när prostitutionsmotståndarna och/eller antisexlobbyn får lite näring från mina egna led, dvs från sexarbetare och kunder så jublar dem naturligtvis. De försöker konstant att misskreditera mig och minska min trovärdighet på alla de sätt det går och när de gör det så är det inte mig som person de angriper för i rollen som sexarbetaraktivist så är det mina åsikter som angrips och ofta framför jag dem för SANS räkning, dvs för det nätverk av sexsäljare, kunder och allierade som vi har.
Det är så här Anna att när Ella Bohlin, ordf för KDs jämställdhetsgrupp föreslår lagändringar som skulle innebära förhöjda straff för både sexköp och koppleri och även koppleri i den meningen att vi stöttar och hjälper varandra... då ringer jag upp henne och pratar med henne. Jag skriver ihop en debattartikel för SANS räkning som blev publicerad i 5 tidningar. Jag pratar med sekretaren i den statliga utredning som nu sitter och tittar över lagen mot människohandel, den utredningen som Thomas Bodström för en månad sedan var uppe i riksdagen och sa att han ville att Ask skulle ge nya direktiv. Det pågår en starkt lobbyarbete just nu för att få alla att tro att prostitution=slavhandel. Jag kämpar emot detta. Detsamma sker i Danmark och Norge. Jag kämpar mot en jätte, en gigant, mot makthavare som har allt på sin sida. Ge dem inte mer att använda mot oss och låt mig försvara mig mot påhopp, för det kommer jag fortsätta göra. Men om ni inte vill att jag ska kämpa... får jag kritik från det egna ledet offentligt som får stå oemotsagd... ja då tappar jag kämparglöden och då kommer jag sluta att vara så här aktiv som sexarbetaraktivist. För då Anna då finns det ingen anledning för mig att fortsätta.