2007-08-03, 02:55
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverturk
Av vilda djur sätter jag Gäddan högst!

Med tanke på hur jag lever finns det ingen djurart som kan mäta sig 1v1 mot denna vad gäller min respekt för det djuret.

Den är väl inte särskilt omtyckt? Folk tror ju gäddor ska byta dom när dom badar o håller på i vattnet, dessutom finns det ju fall där gäddor har bitit människor.
Min röst går till ekorre! Även om fjällräven är riktigt söt så är den inte särskilt omtyckt då den är köttätare.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Och efter det så körde polisbilen ner i diket.

Jag ska vara ärlig, jag förstod inte det skämtet
Citera
2007-08-03, 03:08
Medlem
Ralle_s avatar
Wombater!
Finns inget sötare eller gulligare djur
http://www.wombats.net/wombat-pic.jpg
Citera
2007-08-03, 03:22
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Jag gillar Grävlingar.
Har inte greppat varför de är så avskydda, då det är mest myter & fördomar runt dem. Hatar lastbilschaffisarna som siktar på att köra över grävlingar.

Jag gillar att se grävlingar men jag är lite rädd för dem. Det är ganska farliga djur. Körde på en med bilen en gång (nej, det var inte med vilje...) och de är verkligen stenhårda. Det kändes som att köra på en stor sten, vilket jag först trodde att jag gjort också.

De har även märkliga klor. Om de passerar en gata så hörs klorna tydligt mot asfalten.

Att de skulle bita tills det knakade i benet är dock en modern myt. Men de kan lätt bita sönder ett ben och det fanns speciella stövlar att använda för grävlingsjakt.
Citera
2007-08-03, 03:25
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Jag gillar att se grävlingar men jag är lite rädd för dem. Det är ganska farliga djur. Körde på en med bilen en gång (nej, det var inte med vilje...) och de är verkligen stenhårda. Det kändes som att köra på en stor sten, vilket jag först trodde att jag gjort också.

De har även märkliga klor. Om de passerar en gata så hörs klorna tydligt mot asfalten.

Att de skulle bita tills det knakade i benet är dock en modern myt. Men de kan lätt bita sönder ett ben och det fanns speciella stövlar att använda för grävlingsjakt.
Min hund fick för sig att leka med en vuxen grävling när hundan var liten valp.
Grävlingen var STOR dubbelt så bred. Så de sprang sida vid sida Grävlingen fräste som tusan, men gjorde inga försök till att tugga valp. Önskade jag hade en kamera medans jag jagade dem.
Citera
2007-08-03, 03:31
Medlem
Amazingthings avatar
Själv har jag stor respekt för grävlingar, och tycker inte alls om dom
Citera
2007-08-03, 03:37
Medlem
Psyko Dads avatar
Rådjur är läskiga. Var ute med hunden (igen) jag det är en sån ras man måste rasta ofta.....& vi hamnade mitt i ett bambi-stim. Överallt i mörkret var vi omringade av Bambisar....Scaaary.
Men fler vilda djur jag gikkar så är det Hyenor. Ful-coola.
Vithajar är överlevare & perfekt utformade jaktmaskiner.
Pingviner är charmiga.
Tvättbjörnar skulle jag kunna tänka mig att ha hemma.
Citera
2007-08-03, 03:47
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Rådjur är läskiga. Var ute med hunden (igen) jag det är en sån ras man måste rasta ofta.....& vi hamnade mitt i ett bambi-stim. Överallt i mörkret var vi omringade av Bambisar....Scaaary.
Pingviner är charmiga.

Håller med till fullo.
Hajar var en av favoritdjuren som liten och kommer alltid ha respekt för dessa bestar.
Citera
2007-08-03, 03:48
Medlem
buffalos avatar
http://content.expressen.se/blog/43/96/27/fattig/images/140806.jpg

Björnar.
Citera
2007-08-03, 03:52
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Pingviner är charmiga.

Bambi är inget rådjur utan en vitsvanshjort.

Rödräven gillar jag skarpt, trots den tar mycket småvilt. Älgen såklart. Kattdjuren gillar jag också, och fladdermössen.

Världens mest omtycka djur ändras med disneys senaste film. Den stora pandan och kanske tigern - skulle jag gissa på annars.
Citera
2007-08-04, 02:03
Medlem
Gustavuss avatar
Rådjur... Bambi! Okej, vitsvanshjort, som någon sagt...

Men alla verkar ändå associera varenda rådjur eller liknande till detta Disney-skogsdjur.

Man har ju sagt "nu käkar jag upp Bambi" någon gång, då man sätter gaffeln i något liknande hjortsadel...

Fan, det får nästan den mest ortodoxa köttätare att bli vegetarian!

Men jag är fortfarande köttätare trots att jag haft Bambi på min tallrik...
Citera
2007-08-04, 02:45
Medlem
Bajsfacistens avatar
Bambi skulle ha varit ett rådjur egentligen men disney ändrade det till vitsvanshjort då den amerikanska publiken inte visste vad rådjur va.
Citera
2007-08-04, 03:30
Medlem
Tjohildas avatar
Varför har ingen nämnt delfiner?? Har simmat med dem och de är precis som myten - gosiga, coola och smarta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in