2007-08-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbytafari
You stupid fuck. Jag har jobbat med medier i 20 år.
Och jag är sjukt trött på alla puckon med konspiratoriska teorier bland privatspanare och småidioter. En tidning har ingen skyldighet alls att redovisa ALLAS åsikter. DN är inte ditt eller SensuellQs privata megafon med en skyldighet att ge er eller någon annan spelrum.
Det är en kommersiell verksamhet med ett varumärke att försvara.

När DN inte länkar till SensuellQs blogg så är det inte konstigare än att Statens Fastighetsverk inte låter henne skriva adressen med sprayflaska över riksdagshuset i Stockholm.

Idioter.

Du får en mest att fundera på det där med klorin i genpoolen.

Ingen tvingar eller avser tvinga DN att länka Isabella. Vad som påpekas är att de brister i sin egna varudeklaration, den fina portalförklaringen de säger sig stå för. Men det kunde du ha begripit om du orkat sätta dig in i det hela istället för att förlita dig på ditt svammel och irrande bland irrelevanser och sedan kalla andra för idioter.

Sedan för att vara korrekt, censur är något som stater gör, privata företag utövar sin yttrandefrihet. Man är inte tvingad att publicera saker man inte vill. Men det är inte vad det handlar om här.
Citera
2007-08-06, 20:39
Medlem
sanasawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wigwaggle
Det är upp till ägaren av webbsajten för att bestämmer vad han eller hon tycker är accepterbart. Har man problem med censur så ska man skapa ett eget forum och låta ordet falla fritt.

Naturligtvis har DN rätt att publicera eller inte publicera vad katten de vill. Poängen här är att DN har ett mycket gott rykte som en liberal och oberoende tidning som man kan lita på och det är väldigt märkligt att de gör det -aktiva- valet att ta bort en länk till en blogg, och sedan erkänner att anledning inte var att det fanns olagligt eller olämpligt material på sidan, utan enbart det faktum att den var skriven av en hora!
Citera
2007-08-06, 21:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Oavsett så är frågeställningen irrelevant då prostitution inte är olagligt, det är inte heller olagligt att besvara frågeställningar och påståenden, jag vet faktiskt inte var du vill komma med denna fråga.

Vad rent konkret gäller länkningar till olagligt material, eller i detta fallet upphovsrättskyddat material har HD slagit fast i dom NJA 2000 s. 292 att det inte var olagligt att länka till andra sidor som i sin tur gjorde materialet tillgängligt.

Jag vill inte komma någonstans, utan jag vill utreda frågan logiskt och ordentligt innan jag drar någon slutsats. Jag tycker faktiskt att det är lite barnsligt och omoget att skrika censur och att klanka ned på DN innan man har gjort det.

Jag har inte sagt att bloggen innehåller något olagligt, men DN kanske gör en annan tolkning och vill inte ta några risker för vad som kan kommas skrivas där.

Finns det någon som berätta om en twinglykommentar liknande den jag länkade till tidigare kan falla under den ansvarige utgivaren?
Citera
2007-08-06, 22:17
Medlem
sanasawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har inte sagt att bloggen innehåller något olagligt, men DN kanske gör en annan tolkning och vill inte ta några risker för vad som kan kommas skrivas där.

Jag tror du har rätt när du säger att DN inte vill ta några risker. Hemska tanke, att bli förknippad med någor så lågt stående som en hora! DN vill ju vara en framstående tidning, inte bli förknippade med den där typen av andra klassens 'människor'.
Citera
2007-08-07, 04:08
Medlem
SensuellQs avatar
Citat:
Hmmm DN och Expressen har samma ägare och Expressen har publicerat debattartiklar av mig på fjärde sidan i år!!!

Det handlar om horstigma från DNs sida och inget annat!
Citera
2007-08-07, 09:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SensuellQ
Hmmm DN och Expressen har samma ägare och Expressen har publicerat debattartiklar av mig på fjärde sidan i år!!!

Det handlar om horstigma från DNs sida och inget annat!

Att Expressen och DN har samma ägare har ingen som helst betydelse; det är två helt olika redaktioner, två olika dotterbolag och två helt olika ansvariga utgivare.

I länken jag skickade med ett exempel på twinglykommentarer kan man flagga för inlägg. Varför finns den möjligheten? Är det en indikation på att DN har gjort tolkningen att det som skrivs i den lilla texten är Thorbjörn Larsson ansvarig för?
Citera
2007-08-07, 13:38
Medlem
SensuellQs avatar
Citat:
Att Expressen och DN har samma ägare har ingen som helst betydelse; det är två helt olika redaktioner, två olika dotterbolag och två helt olika ansvariga utgivare.

I länken jag skickade med ett exempel på twinglykommentarer kan man flagga för inlägg. Varför finns den möjligheten? Är det en indikation på att DN har gjort tolkningen att det som skrivs i den lilla texten är Thorbjörn Larsson ansvarig för?
Jag vet inte vem som anvarar för den lilla texten som syns i samband med sammanfattningen av länkar men DN har inte fattat sitt beslut på att svartlista mig pga att de anser att jag skriver något olagligt på min blogg. För det gör jag inte. Jag uttrycker samma åsikter och ofta i betydligt trevligare ton än andra bloggare, jag är snäll i jämförelse med många. Diskussionerna på min blogg går sällan till personangrepp och jag behöver aldrig moderera för nivån på debatten är satt på ett respektfullt sätt av mig från start.

Det hela i detta fallet handlar bara om de inte vill länka till en sexarbetare. = HORSTIGMA
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in