2007-08-02, 17:50
Medlem
Hej!

Jo jag skulle precis börja överföra filer fårn min gamla dator till min nya, så jag kopplar in en TFT skärm och startar upp datorn, en så länge normalt, jag ser hur den startar upp BIOS och hur XP börjar starta (XP-loggan, loading screen) sedan så dör skärmen och går till sängs (No signal, going to sleep), dock stängs inte datorn utan den verkar vara vid loginläge då jag har provat att logga in via tagentbordet, och hör hur hårddisken börjar jobba. Då tänkte ja hopp då är den skärmen kass, så jag provar med en annan TFT som jag vet fungerar,,, samma sak där. Till sist provar jag en CRT skärm, men precis samma sak där.
Denna dator funkade för en dag sedan.... har inte pillat på någon komponent inte öppnat chassit ens. Jag provade även att använda en digital ingångs adapter för att se om sjävla ingången på något sett var sönder, men samma sak där.

Någon som vet vad problemet kan vara?
Citera
2007-08-02, 17:54
Medlem
earl.s avatar
Koppla in högtalare så kan du höra om den verkligen loggar in/startar upp med windows signalerna. (om du har dom påslagna..)
Citera
2007-08-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av earl.
Koppla in högtalare så kan du höra om den verkligen loggar in/startar upp med windows signalerna. (om du har dom påslagna..)
Inte det som var frågan, jag vet att jag kommer in i windows, då jag kan stänga av datorn via komandot, Windows-flagga+ä+ä

Verkar som grafikkortet blivigt disable i bios men hittar inget där heller :S
Citera
2007-08-02, 19:43
Medlem
jo de kan va dock så enkelt att grafikinställningarna stod på ex 1280*1024 i 75Hz
och den tft skärm du kopplade in pallade väl antagligen bara
1024*768 i 60-65Hz så de sa väl bzzzzzt i grafikkortet
Citera
2007-08-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
jo de kan va dock så enkelt att grafikinställningarna stod på ex 1280*1024 i 75Hz
och den tft skärm du kopplade in pallade väl antagligen bara
1024*768 i 60-65Hz så de sa väl bzzzzzt i grafikkortet
windows ska fixa det automatiskt

OT: Har du försökt gå in i felsäkert läge? Funkar det kan du installera om drivrutinerna till grafikkortet och se om det hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in