• 1
  • 2
2007-08-03, 17:34
Medlem
Riddick_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkItOut
Modell osv?

ingen aning faktiskt gr det att kolla p nt vis?
Citera
2007-08-04, 12:51
Medlem
Murmeldjurets avatar
Finns s/n p baksidan/undersidan bara att knappa in det p Packard Bells support sida och ladda ner drivrutinerna.
Citera
2007-08-04, 14:30
Medlem
Riddick_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murmeldjuret
Finns s/n p baksidan/undersidan bara att knappa in det p Packard Bells support sida och ladda ner drivrutinerna.

ska kolla upp det. r vldigt tacksam om detta funkar
Citera
2007-08-04, 14:31
Medlem
Murmeldjurets avatar
Det funkar
Citera
2007-08-04, 15:03
Medlem
Riddick_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murmeldjuret
Det funkar

haha. ja det gjorde det!

Tack s oerhrt mycker!!. Det r sjukt att man fr s mkt bttre svar p sina frgor hr n p speciella forum s som sweclockers osv ..

iomd passar jag p att frga en sak till :

nr jag formaterade om datorn s installerade jag nog windows tv gnger p samma enhet. fr nr jag stter p datorn s kommer det upp tv alternativ dr jag kan vlja mellan:
Windows XP Pro och Windows XP Pro

hur tar jag bort en av dom =P ?

tack nnu en gng!
Citera
2007-08-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddick_b
nr jag formaterade om datorn s installerade jag nog windows tv gnger p samma enhet. fr nr jag stter p datorn s kommer det upp tv alternativ dr jag kan vlja mellan:
Windows XP Pro och Windows XP Pro

hur tar jag bort en av dom =P ?

tack nnu en gng!

Start -> kr -> cmd
bootcfg /?
bootcfg /query
(bootcfg /default?)
bootcfg /delete /X (eller kanske #X)

Ngot sdant, jag reserverar mig fr om jag skrivit kommandona fel d jag inte har lust att testa om dom funkar p min dator just nu
Men det brukar vara ganka sjlvfrklarande i cmd. Det enda jag r lite tveksam till r hur man fr reda p vilket OS som r default och om man mste stta detta frst. Risken finns ju alltid att det klappar ihop hela skiten, om man t.ex rkar radera det som r satt som default-OS i boot.ini s r inte Windows smart nog att ordna till det automatiskt i efterhand. Drfr skrev jag (bootcfg default) fr jag vet inte om det steget ska gras fre, efter eller inte alls.

Man kan ocks redigera boot.ini manuellt skulle jag tro, den ligger i roten i c:\ som dold systemfil.
Citera
2007-08-04, 15:34
Medlem
Riddick_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Start -> kr -> cmd
bootcfg /?
bootcfg /query
(bootcfg /default?)
bootcfg /delete /X (eller kanske #X)

Ngot sdant, jag reserverar mig fr om jag skrivit kommandona fel d jag inte har lust att testa om dom funkar p min dator just nu
Men det brukar vara ganka sjlvfrklarande i cmd. Det enda jag r lite tveksam till r hur man fr reda p vilket OS som r default och om man mste stta detta frst. Risken finns ju alltid att det klappar ihop hela skiten, om man t.ex rkar radera det som r satt som default-OS i boot.ini s r inte Windows smart nog att ordna till det automatiskt i efterhand. Drfr skrev jag (bootcfg default) fr jag vet inte om det steget ska gras fre, efter eller inte alls.

Man kan ocks redigera boot.ini manuellt skulle jag tro, den ligger i roten i c:\ som dold systemfil.

tack s mkt .. Dock fr mnga frgetecken fr att jag ska frska mig p det dr .. bode det inte vara x#2 ? eftersom jag anvnder den som r verst p listan?
Citera
2007-08-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddick_b
tack s mkt .. Dock fr mnga frgetecken fr att jag ska frska mig p det dr .. bode det inte vara x#2 ? eftersom jag anvnder den som r verst p listan?

Frgetecknen r mest bara fr att jag bara har ett OS p min dator och drfr inte kan se hur det ser ut nr man har tv. Str det inte ngonstans vilket av dina tv som r default? Vilket av dom som r den riktiga installationen och vilket som r den felaktiga? Bara du p ngot stt kan ta reda p vilket som r det riktiga och stta det som default (om det inte redan r det) s borde det ju inte vara ngra problem att ta bort det andra. Eller kanske nummer 1 alltid r default?
Mnga frgor

Jaja, nu vet du ju iallafall hur man redigerar boot.ini om du inte visste det innan. Antagligen r det vl som du sger #2 du kan ta bort om du alltid bootar #1. Vad hnder om du frsker boota #2?
Citera
2007-08-04, 16:57
Medlem
Riddick_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Frgetecknen r mest bara fr att jag bara har ett OS p min dator och drfr inte kan se hur det ser ut nr man har tv. Str det inte ngonstans vilket av dina tv som r default? Vilket av dom som r den riktiga installationen och vilket som r den felaktiga? Bara du p ngot stt kan ta reda p vilket som r det riktiga och stta det som default (om det inte redan r det) s borde det ju inte vara ngra problem att ta bort det andra. Eller kanske nummer 1 alltid r default?
Mnga frgor

Jaja, nu vet du ju iallafall hur man redigerar boot.ini om du inte visste det innan. Antagligen r det vl som du sger #2 du kan ta bort om du alltid bootar #1. Vad hnder om du frsker boota #2?

har inte frskt. men antagligen samma sak som hnde nr jag bootade #1 fr frsta gngen. den brjade stlla in XP som det alltid gr nr man installerat xp.

nu ska jag gra lite backup kopior och frska f bort det andra OS'et.. tack fr hjlpen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in