Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-07-31, 23:16
Medlem
Chts avatar
Hej alla och tack på förhand
Sitter här och agerar support åt min mormor..

Hon sitter på en gammal dator med Windows 95, vilket ni inte behöver kommentera (jag vet ) , men jag blir likväl galen på att jag inte kan lösa detta.

Allting började med att hon öppnade ett "stort" mail som fick hela datorn att krascha mer eller mindre, den rebootar sig själv och visar "No input signal" på skärmen. Detta kan hända närsomhelst vad jag förstått, men gärna när man suttit ett par minuter och hunnit skriva ett tämligen långt mail

Hon använder Outlook Express, och jag har tagit bort mailet samt kört AVG virusscan och Ad-aware. Vad som inte gör saken bättre är att hon "anlitat" en gammal tant som utger sig för att vara datatekniker och tar 500:- / timme för att sitta och titta på skärmen och mer eller mindre prata med sig själv.

Överös mig hellre med chansningar än att inte svara alls, jag har slut på idéer.

OBS: Det är väl uteslutet med ett glapp-problem på grafikkortet eller dess kablar om datorn rebootas? Någon supportlinje påstod att det var grafikkortet som fick skärmen att slockna.

Hälsningar
Cht
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in