Tycker att det är kul att ge lite kritik, jag är verkligen ingen graffitiexpert och är det någon som tycker annorlunda så säg gärna till.
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
http://www.fotolog.com/mysig/48496717 (postar igen eftersom jag inte fick någon respons)
Grym färgläggning! Fräsch men ändå enkel, ett bra recept på en fill som ser avancerad ut men kan köras snabbt ändå. Bakgrunden passade bra ihop med färgvalet i övrigt också. Big up!
Negativt är väl att målningen ser ihoptryckt ut. M är så tjockt till vänster att "krumeluren" ser krystad ut. Y börjar ju mitt inne i M vilket inte funkar alls, flytta ut den ett bra steg till höger.
Bindningen mellan M och Y är helt ologisk, kan inte göra så öht enligt mig
Hade du flyttat ut Y mer till höger hade bindningen mellan Y och S funkat finfint, ingen kritik där direkt. Som sagt är M och Y väldigt ihoptryckta, sen helt plötsligt så ger du gott om utrymme för S att kringla sig fram på. Du ser kanske hur mycket svart du har fyllt upp med där.
Om S får stå för sig själv tycker jag att det är riktigt fint, men du måste vara konsekvent. Antingen ger du bokstäverna mycket eller lite utrymme. Jag tycker du ska köra på det förstnämnda.
Sedan måste du jobba mer med att skugga rätt, men det har du ju redan hört...
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Man ser att du har pågång att få igång en riktigt fin cancontrol. Att lägga skugga och seconds till höger om ett ensamt O utan att få det att se skakigt ut är lite av ett mandomsprov inom cancontrol, och det tycker jag att du klarade bra.
I, ser inte hela så svårt att ge en helhetsbedömning. M, återigen för ihoptryckt, ska du göra såna krumelurer som därnere måste du ge lite mer space. Hade hellre velat se linesen på M sluta rakt och inte vågigt, passar bättre med formen om du hajar vad jag menar. O är perfa, skön idé och bra genomfört.