En bög skulle begrava sin bortgångna pojkvän och frågade prästen:
- Får jag ta urnan med askan med mig hem?
- Ja, det går väl bra, sa prästen, skall du sprida den på någon särskild plats?
- Nä, jag skall äta upp den.
- Äta upp den?
- Ja, jag vill känna honom i röven en sista gång.
- Äta upp den?
- Äta upp den?
En kille kommer in på en bar i New York och bär på en bläckfisk.
Han sätter bläckfisken på en stol och talar om för alla i baren att det är en mycket musikalisk bläckfisk som kan spela alla instrument i världen. Världens gapskratt utbryter och folk kallar honom för idiot.
"OK", säger killen, "jag slår vad om 50 dollar att min bläckfisk kan spela vilket instrument som helst."
Då kliver gitarristen i bandet ner från scenen och lämnar över sin Fender till bläckfisken.
Bläckfisken tar gitarren och river av ett solo som skulle få Yngwie Malmsten att blekna. Gitarristen blev snabbt 50 dollar fattigare.
Då kommer trumpetaren med sin trumpet. Bläckfisken spelar Haydns trumpetkonsert utan ett enda fel. Ännu ett vunnet vad. Slutligen kommer en gammal skotte fram med sin säckpipa.
Bläckfisken fingrar på den, vänder och vrider på den för att till slut sätta sig med rynkad panna och! bara stirra på den.
"Spela på den?" säger bläckfisken. "Jag skulle knulla skiten ur den om jag bara kom på hur fan jag får av den pyjamasen."
Ska se om jag minns denna rätt. Är nåt sånt här i alla fall.
Tre män är skeppsbrutna på en öde ö. Den ena av dem insjuknar och dör och grävs ner av de två andra. Dagarna går och de två återstående blir allt mer sugna på att knulla men vet att det bara skulle gå på ett sätt. De bestämmer sig ändå för att pröva. Mitt under akten utbristern den ena killen:
- Du de här går fan inte längre. Vi skiter i detta.
- Ja du har rätt. Kom igen så gräver vi ner honom igen.