Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-07-28, 13:30
Medlem
Jag har en iPod nano och har just köpt en macbook och nu vill jag föra över musiken från podden till datorn. Hur gör jag då? Jag sitter i iTunes och försöker alla möjilga metoder att föra över låtarna, men det går inte. Någon som vet?
Citera
2007-07-28, 14:32
Medlem
G Hårddiskssons avatar
I vanliga iTunes kan man inte göra det. Antagligen för att man inte ska piratkopiera. Testa att installera programmet iPod Disk, med det går det finfint!
http://sourceforge.net/projects/ipoddisk/
Citera
2007-07-28, 16:50
Medlem
Calaveras avatar
Som sagt så går det inte att göra detta via iTunes - detta troligen för att hindra olaglig filöverföring.
Ovan nämnda program har jag inte hört talas om, då jag själv använder Senuti, villket fungerar hur bra och enkelt som hellst:
http://www.fadingred.org/senuti/
Citera
2007-07-28, 16:55
Medlem
Då kan jag passa på att ställa en snarlik fråga i denna tråd.

Jag har också en iPod Nano och har tidigare syncat den med Windows. Nu vill jag istället synca den med OS X. Den frågar om jag vill ställa in fabriksinställningarna när jag pluggar in den. Min fråga är om de låtar som jag redan har på den försvinner?

mvh

/Hlj
Citera
2007-07-28, 17:07
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriklj
Då kan jag passa på att ställa en snarlik fråga i denna tråd.

Jag har också en iPod Nano och har tidigare syncat den med Windows. Nu vill jag istället synca den med OS X. Den frågar om jag vill ställa in fabriksinställningarna när jag pluggar in den. Min fråga är om de låtar som jag redan har på den försvinner?

mvh

/Hlj

Ja, de försvinner. DU formaterar om Ipoden när du gör så.
Citera
2007-07-28, 18:37
Medlem
Okej, tack. Det framgick nämligen inte av meddelandet.
Citera
2007-07-29, 12:13
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
I vanliga iTunes kan man inte göra det. Antagligen för att man inte ska piratkopiera. Testa att installera programmet iPod Disk, med det går det finfint!
http://sourceforge.net/projects/ipoddisk/

Det där var ett smidigt litet program, tackar. -En följdfråga, jag har en liten nano samt en macbook och en kompis har den vanliga iPoden 30, 40 eller 60 gb, ingen aning, samt en pc. -Kommer man åt hans låtar på hans iPod på min dator med "iPoddisk" ? -Eller krävs det nåt annat program för det, bra att veta hade varit skönt att slippa joxa med olika program nämligen.
Citera
2007-07-29, 12:28
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Det ska nog inte vara några konstigheter att peta i hans iPod i din MacBook och sno låtarna med iPod Disk. Nu förstår du också varför man inte kan föra över låtar från iPod till iTunes direkt.
Citera
2007-07-29, 12:54
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Det ska nog inte vara några konstigheter att peta i hans iPod i din MacBook och sno låtarna med iPod Disk. Nu förstår du också varför man inte kan föra över låtar från iPod till iTunes direkt.

Absolut , men databranshen torskar alltid i slutändan tack vare smarta människor och dess smidiga små program. Polaren har ett annat problem också, han la in alla sina cd i iTunes--->iPoden för att sen radera dem från datorn då de tog för mkt plats. -Helt ok att göra så...... men bara om man gör backups, vilket han inte gjorde .

Så nu sitter han, efter kanske 14 kvällars jobb, med alla låtar 40gb eller nåt på poden utan backup. Jag har varnat och sagt att det bara är en tidsfråga innan han får göra om det igen. Tänkte hjälpa honom med det då han, hmm, inte är så insatt i datorer och hur de funkar.
Citera
2007-07-29, 13:21
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Jag fattar nog inte frågan. Det borde väl finnas program till XP för att föra över från iPod till datorn. Allt finns ju till XP har jag fått höra.
Citera
2007-07-29, 14:28
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Jag fattar nog inte frågan. Det borde väl finnas program till XP för att föra över från iPod till datorn. Allt finns ju till XP har jag fått höra.

Nädå, det var ingen ny fråga, bara en liten utveckling av tidigare inlägg .
-Tackar för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in