Watchmens intro är hiskeligt coolt. Gillar även Wolverines intro där man får se honom delta i en rad olika krig, att resten i filmen är skit är dock en helt annan historia.
Inom serier är tidigare nämnda True Blood riktigt skönt och även How I Met Your Mothers korta intro.
Reservoir Dogs (Little Green bag) är snuskigt bra fram till PRECIS 1:13, då det hela skiftar till en melodi som får en att nynna på lekismelodin "Tänk om jag hade en liten liten apa, umpa, umpa, fallerallera" i kvick takt (och så skall man vifta med händerna). Baker skulle sålt de första verserna till någon som kunde göra en bra melodi av det hela.
Jag älskar How I met your mother-introt då bilderna känns så äkta, som att de verkligen är tagna på en utekväll. Man blir ölsugen och bara på jäkligt gött humör ^-^
Gillar även Oz (även om jag på senare tid har börjat spola förbi det då det är för långt den 87834e gången man ser det ^^)
Macgyvers är skitbra.
Gällande film så älskar jag introt i The Devils rejects och Cry Baby.
Gone Baby Gone
Monolog med musik i begrundan som bygger upp en fantastisk stämning och fångar atmosfären i Boston. I always believed it was the things you don't choose that makes you who you are. Your city, your neighborhood, your family. People here take pride in these things, like it was something they'd accomplished. The bodies around their souls, the cities wrapped around those. http://www.youtube.com/watch?v=6pVcYfYhe4w
Även I'm Not There eftersom jag älskar Dylan och får gåshud när "Stuck inside of Mobile with the Memphis Blues Again" hörs i början.