2007-07-26, 00:14
Medlem
jamesbondes avatar
Nån mer som har märkt dom med homosexuell - bi eller lesbisk läggning MÅSTE skrika ut sin läggning med sitt användarnamn eller avatar? Det gäller nästan på alla forum alltså inte bara flashback. Varför? Tror dom det så himla coolt och inne eller vad?
Jag är en vanlig svensk heterosexuell man eller kvinna . Är det nåt att skämmas för?
Eller måste man vara homosexuell, skallig och finlandssvensk man för att platsa?
2007-07-26, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukissnutte6
Har du inte lyssnat på ring p1. Där talar dem ju om namnen på dem som ringer, och det brukar ju framgå av namnen om det är en man eller kvinna, så nog är könet av intresse för dem mesta oavsett om det är en kontaktsite eller ej...

Jag upprepar återigen min fråga: på vilket sätt skulle ditt förslag gynna debatterna på detta forumet?

Som jag ser det tillför det inte ett smack. Personligen struntar jag totalt i om det är en kvinna eller en man jag för en debatt med, och jag tror ärligt talat att de flesta medlemmar här tänker likadant vad gäller detta. Om det nu kommer till kritan att man tvunget måste ha reda på en debattörs kön så är det ju bara att fråga vederbörande.

För anonymitetens-, och den personliga integritetens skull, så ser åtminstone jag helst att varje enskild användare själva får avgöra hurvida h*n uppriktigt vill uppge könstillhörighet eller inte.
2007-07-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det finns ingen anledning att ljuga om sitt kön... Det de menar är att om du har en neutral avatar (och nick) och skriver en åsikt så bedöms din åsikt bara för det du skrivit.
Man lägger alltså inte in några värderingar i om du är kvinna eller man vilket ofta kan bli fallet i lite mer laddade frågor.

För att ge ett exempel blir det mer liv i luckan om jag som man skriver att kvinnor borde stanna hemma och ta hand om sina barn än om en kvinna skriver samma sak.
OBS! Bara ett exempel, inte min åsikt.

Jo men just i såna sammanhang tycker jag det kan vara intressant att veta om det är en man eller kvinnas synpunkt...
2007-07-26, 00:26
Medlem
Citat:
Jo men just i såna sammanhang tycker jag det kan vara intressant att veta om det är en man eller kvinnas synpunkt...
Ja och när vi ändå är igång så kan vi ju passa på att införa tvång på att uppge fullständing nanm, adress, etnicitet och om du är man, storleken på din kuk.
2007-07-26, 00:28
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Då tycker jag att du ska fråga vederbörande om könet. Vill den inte svara så får du väl gissa, om det känns bättre för dig.
2007-07-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjs
Ja och när vi ändå är igång så kan vi ju passa på att införa tvång på att uppge fullständing nanm, adress, etnicitet och om du är man, storleken på din kuk.

Du behöver inte överdriva
2007-07-26, 00:32
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Jag har läst igenom dina inlägg och jag tycker att du verkar lite underlig. Stämmer min iaktagelse, eller skojar du med oss?
2007-07-26, 00:34
Medlem
Legimitations avatar
På FB är man den man är oavsett ålder, kön, hudfärg och kulturell bakgrund.
Du är du och jag är jag. Räcker utmärkt.

Vill du diskutera med öppna kort, gå med i en filosofisk klubb.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen.

Read my signature.
2007-07-26, 00:36
Medlem
Citat:
Det var precis lika överdrivet som den smörjan du kommer dragandes med.
Hur gammal är du förresten?
2007-07-26, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag har läst igenom dina inlägg och jag tycker att du verkar lite underlig. Stämmer min iaktagelse, eller skojar du med oss?

Vad är det för underligt med dem?

Är du Carl Hamilton förresten?...
2007-07-26, 00:45
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjs
Hur gammal är du förresten?
Namnet och avataren säger väl allt.
2007-07-26, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
Jag upprepar återigen min fråga: på vilket sätt skulle ditt förslag gynna debatterna på detta forumet?

Som jag ser det tillför det inte ett smack. Personligen struntar jag totalt i om det är en kvinna eller en man jag för en debatt med, och jag tror ärligt talat att de flesta medlemmar här tänker likadant vad gäller detta. Om det nu kommer till kritan att man tvunget måste ha reda på en debattörs kön så är det ju bara att fråga vederbörande.

För anonymitetens-, och den personliga integritetens skull, så ser åtminstone jag helst att varje enskild användare själva får avgöra hurvida h*n uppriktigt vill uppge könstillhörighet eller inte.

Det var inget förslag! Jag ifrågasatte bara!...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in