2007-07-26, 01:23
Medlem
jamesbondes avatar
Tycker att grabbarna från förläggningen skall ha creds för sin insats.
PK-media kände väl att de äntligen blivit bönhörda och blåser upp det hela lite extra.
Jag räddade livet på en gubbe som blivit påkörd (stoppade akut blödning)
och det räddade hans liv enl ambulanskillarna men inte f-n gav det några rubriker. Men så är jag ju är etnisk svensk.
Citera
2007-07-26, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Encia
Det är verkligen synd att vissa tycker och tänker som du. Du ser verkligen allt nattsvart. Är det förmodligen det gamla goda jantelagen vi ser på prov här genom dina inlägg? Att hålla tillbaks duktiga människor och deras bra insatser? Jag föredrar faktiskt omvänd "jantelag". Får man fråga sig om du skulle riskera ditt liv för någon annan?
Det som menades var misstänksamheten om asylsökande som hittar på allt möjligt för att få stanna. Är brandorsaken känd?
Citera
2007-07-26, 01:33
Medlem
arbetarklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okryssad
Vem jag?
Annars var det just vad jag menade att svenskar förmodligen är minst lika bra, är det ovanligt att en asylsökande kan göra något vettigt också så det måste utmärkas?

Möjligen som balans till alla galenskaper nassmedia visar annars.

ok då ber jag om ursäkt. jag uppfattade det helt skevt,trodde du menade att en svensk bara skulle stå där o ringa larmcentralen...civilkuraget är större än så hoppas jag...jag vet att min familj inte skulle stå och titta på iallafall...tror ingen människa med svenska värderingar skulle kunna göra det.

/ Björn
Citera
2007-07-26, 01:37
Medlem
Encias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okryssad
Det som menades var misstänksamheten om asylsökande som hittar på allt möjligt för att få stanna. Är brandorsaken känd?

Tack för förtydligande, trots att jag är fullt medveten om vad han/hon menade. Jag har ingen aning om brandorsaken är känd ännu. Men det är nog förmodligen en tidsfråga.

Edit; Skulle någon sjunka så lågt att dem anlägger en brand och riskerar andras människor liv för att erhålla asyl, så är det jävligt lågt och egoistiskt. Jag finner nog inte ord för sådant brott.
Citera
2007-07-26, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Tycker att grabbarna från förläggningen skall ha creds för sin insats.
PK-media kände väl att de äntligen blivit bönhörda och blåser upp det hela lite extra.
Jag räddade livet på en gubbe som blivit påkörd (stoppade akut blödning)
och det räddade hans liv enl ambulanskillarna men inte f-n gav det några rubriker. Men så är jag ju är etnisk svensk.

Det är inte likadant. Stoppa akutblödning och hoppa in i en brand och rädda folk. Kristallklart..

Sedan skulle inte media dras till någon 'akut blödning' men en brand där en person kunde ha dött medans han räddade flera person från döden.
Citera
2007-07-26, 06:42
Medlem
Katarsiss avatar
Jag ser gärna en tråd om ifall asylsökande som gått ut i media oftare får put än andra; något TS efterfrågar: Finns det någon uppföljning på mediafallen?

Teorier om brandorsaken tas med fördel i krim eller konspirationer.
Trådar med fokus på medias särbehandling av folkgrupper tas med fördel i media men är välkommet som inslag i trådar i I&I.

/Mod
Citera
2007-07-26, 08:36
Medlem
ufomongos avatar
Är jag helt fel ute men beskrevs dom inte som ensamkommande flyktingbarn i Aftonbladet först?

Sen när det var uppenbart att dessa skäggiga 17åringar skulle visas i bild i TV så blev dom män (tv4 kallade dom män)? Det var i alla fall känslan jag fick.

Vilket inte förringar att dom var modiga och räddade ungen, jag är mer ute efter medias hantering.
Citera
2007-07-26, 08:48
Medlem
Drapåtrissors avatar
Tycker ändå att det ligger en hund begraven här. Varför startar polisen en brottsundersökning om inte oklarheter föreligger? Som sagt så luktar det lite jordkula om hela scenariot.
Citera
2016-03-05, 09:43
Medlem
Prawitzs avatar
med tanke på hur ofta det brinner på asylboenden numera kan man fråga sig om det inte är så att det finns behov av fler som kan gripa in när det väl behövs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in