2012-04-24, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Gjorde 2+1 mot Stoke senast, väldigt osynlig? Seriöst, har du sett en match med Newcastle? Han är ju överallt karln, ligger bakom det mesta.

Och har man inte koll på Cabaye så är man inte fotbollsintresserad, en grym mittfältare i Newcastle som ligger fyra i PL.

Nej han är verkligen inte överallt, ja han var bra mot Stoke men det är ju lite det jag pratar om. Han kan sticka ut så pass mycket under en match och får därför enorm uppmärksamhet. Samtidigt har han varit helt osynlig i många matcher vilket Newcastlesupportrar jag pratat med också hållit med om. En sak som slår mig är ibland att matchen helt passerar honom trots att han är central mittfältare.
Citera
2012-04-24, 18:22
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Nej han är verkligen inte överallt, ja han var bra mot Stoke men det är ju lite det jag pratar om. Han kan sticka ut så pass mycket under en match och får därför enorm uppmärksamhet. Samtidigt har han varit helt osynlig i många matcher vilket Newcastlesupportrar jag pratat med också hållit med om. En sak som slår mig är ibland att matchen helt passerar honom trots att han är central mittfältare.

Klart han är osynlig ibland, han hade en rätt tung höst också. Men så länge han är skadefri så är han grym, jag har knappt missat en match med NUFC denna säsong så jag har sett han väldigt mycket. Han är riktigt farlig framåt också.

Ronaldo och Messi är ibland osynliga med, men de är ändå världens bästa spelare som ingen är i närheten av. Så att klanka ner på Cabaye går inte, nästa säsong kommer han vara bäst i PL tillsammans med Tiote.
Citera
2012-04-24, 18:58
Bannlyst
En anfallare kan vara osynlig, det är inget konstigt i det. Vad som är konstigt är innermittfältare som är osynliga, och det har han varit alldeles för mycket i ett av de bästa lagen i ligan.
Citera
2012-04-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capuT
Laget blir sämre när han inte är med, så viktig är han. Hans svaghet ligger i hans kvickhet, vilket märks när Real möter Barca, eller som senast mot Bayern. Han hinner helt inte med att slå sina patenterade passningar eller att försvara bra när pressen på mittfältet är för stor.

Men lite underskattad är han, inte bland Liverpool-fansen dock kan jag tänka mig.
Nej nu är han inte underskattad hos Liverpool-fansen, men han var det under tiden i klubben. När han lämnade såg man vilket tomrum han lämnade efter sig och förstod hur bra han var.
Citera
2012-04-27, 21:38
Medlem
johanssonfelixs avatar
En spelare som är rejält underskattad i Allsvenskan är Mjällbys Daniel Nilsson. Solklart ligans viktigaste spelare för sitt lag enligt mig
Citera
2012-04-27, 22:04
Medlem
Som Milan-supporter måste jag säga att Nocerino snarare är överskattad efter den här säsongen. Hans teknik är väldigt begränsad, medan hans löpstyrka och vilja är imponerande. Nu när han lyckats pyttsa närmare tio gånger i ligan så förväntar sig folk mål var och varannan match, det är något man verkligen inte ska förvänta sig. Det är ofta som Nocerino slår bort viktiga passningar och inte "ser" passningar på grund av sin begränsade speluppfattning. Vill dock påpeka att jag uppskattar honom, men i det storlag som Milan vill vara så ska han vara en bänk- och rotationsspelare.
Citera
2012-04-27, 23:13
Medlem
Jonas i Valencia är ruggigt underskattad, väldigt viktig och bra spelare. Brasiliansk landslagsman dessutom, men får inte riktigt respekten han förtjänar. Sandro i Tottenham, Zabaleta, Susaeta, Valencia och Malagas målvakt Wilfredo Caballero är andra underskattade spelare.

Bale är överskattad, Walker likaså, den hype Parker har fått så måste jag nämna honom där med. Thiago i Barcelona är visserligen en stor talang, men varför hypades han så jävla mycket? förtjänar verkligen inte en plats i det Spanska landslaget. Och att han blev rankad som den 5 största talangen i Europa är ett skämt, Iker Munain är 5 gånger bättre.
Citera
2012-06-30, 21:00
Medlem
snillet_1s avatar
Överskattade:

Scott Parker - jobbar hårt men bolltalang är det jävligt snålt om, yttrades en del ofattbara saker i vintras om att han var bland världens bästa defensiva mittar, bara i Serie A finns det 4-5 gubbar jag väljer före med lätthet.

John Guidetti - visst är han lovande och siffrorna imponerar men helvete vad seg han är i steget. Bör träna på accelerationen. Och inte fan är han i närheten av Zlatans talang.

Mats Hummels - nonchalant svartmuskig figur som beskrivs som en av världens absolut bästa mittbackar för att senare agera skrattretande dåligt i en EM-semifinal. Vet inte om överskattad är rätt ord men i min bok har han en del kvar att bevisa. Fina fötter i alla fall.

Pato - korkad spelare som tar ofantliga mängder märkliga beslut. Ser emellanåt oerhört vilsen ut på en fotbollsplan. Nåväl, hoppas han slipper fler skador.

Marek Hamsik - är förvisso tystare om denne fjortis nu för tiden men ryktena som florerade ett tag med prissummor på 300-400 miljoner förbryllade alltid mig.

Gareth Barry - oerhört långsam. Ett fiasko på den internationella scenen.

Underskattade:

Daniele De Rossi - ruskigt bra defensiv mittfältare. Bra fötter, bra bollvinnare och typiskt italienskt smart i defensiven. Ligger alltid rätt. Kommit tillbaka starkt efter en svacka i Roma. Krigare. Bättre än Parker.

Anders "Taco" Svensson - har numera fått mer uppskattning. En lämplig spelare att bedöma fotbollstyckares kunskaper med. Den som inte fattar varför Taco fått spela så mycket i landslaget, kan inte fotboll generellt sett. Löjligt klok.

Pepe - många väljer att fokusera på hans hjärnsläpp och apliknande utseende men faktum är att när han koncentrerar sig på att spela fotboll är han helt klart en av världens bästa mittbackar. Fast detta kanske gemene man har greppat? Bättre än ballongskallen Ramos.

Alessandro Matri - oerhört smart spelare som är giftig i boxen. Skicklig och sympatisk.

Giorgio Chiellini - osäker på hur han är skattad i fotbollskretsar. Ett monster i luftrummet och ser man honom som en traditionell stopper är han fruktansvärt bra. Tyvärr brister det lite i spelintelligensen och han ser även "lite" kantig ut.

Claudio Marchisio - har en tendens att vara litet osynlig emellanåt men man kan alltid lita på att han ger 100% matcherna igenom och krigar för laget. Oerhört allround och smart spelare. Se hösten 2011 för att få en glimt av hur bra han är när han är som bäst. Gör "alltid" snygga mål.

---

Oroväckande mycket Juve-love i det här inlägget.
Senast redigerad av snillet_1 2012-06-30 kl. 21:05.
Citera
2012-06-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Överskattade:

Pato - korkad spelare som tar ofantliga mängder märkliga beslut. Ser emellanåt oerhört vilsen ut på en fotbollsplan. Nåväl, hoppas han slipper fler skador.

Underskattade:

Daniele De Rossi - ruskigt bra defensiv mittfältare. Bra fötter, bra bollvinnare och typiskt italienskt smart i defensiven. Ligger alltid rätt. Kommit tillbaka starkt efter en svacka i Roma. Krigare. Bättre än Parker.

Känns som den meningen var mer riktad mot Balotelli än Pato.

Pato kanske inte är den smartaste spelaren i världen men han är fan dödlig i straffområdet, om jag minns rätt hade han bästa avsluts procent i mål i Milan förra året. Att han ser vilsen ut är nog inte så konstigt då han spenderar mer tid i MilanLab än vad han gör på fotbollsplanen.

De Rossi har varit gudomlig i detta EM, men underskattad har jag svårt att se. VM i Sydafrika var han rätt kass, vilket i och för sig hela Italien var men ändå. Han har inte heller haft en sprudlande säsong i Roma vilket man kan skylla på spanjoren men oavsett det har jag svårt att se han som underskattad då ManU har velat haft honom under en längre tid med.
Citera
2012-06-30, 21:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken

De Rossi har varit gudomlig i detta EM, men underskattad har jag svårt att se. VM i Sydafrika var han rätt kass, vilket i och för sig hela Italien var men ändå. Han har inte heller haft en sprudlande säsong i Roma vilket man kan skylla på spanjoren men oavsett det har jag svårt att se han som underskattad då ManU har velat haft honom under en längre tid med.

Kanske, kanske inte. Svårt att värdera vissa spelares rykten men att Sir Alex ser hans storhet är väl på sin plats. Bland vanligt folk och olika fotbollstyckare nämns han aldrig.

Jag tycker han har haft en bra säsong, ingen kanonsäsong men bra. Roma är så struligt.

Funderar på att stoppa in Casillas. Tydligen utnämnd till världens bästa fyra år i rad. Stämmer ju bara inte.

David Luiz - hypen kanske är över? Pajasspelare.
Senast redigerad av snillet_1 2012-06-30 kl. 21:33.
Citera
2012-07-01, 11:42
Medlem
Cambijaos avatar
Matri underskattad? Verkligen inte.
Citera
2012-07-01, 14:38
Medlem
Underskattade

Feghouli: Snabb, uthållig, teknisk, bollskicklig och klok spelare. Petat både Piatti och Hernadez, som på förhand såg ut som rätt så givna startspelare. Får verkligen inte den creed han förtjänar.

JuanFran: Kanske inte den mest spektakulära högerbacken men snabb, bra i offensiven och defensiven, och så är han bra en mot en. En av de allra bästa ytterbackarna i La Liga, men det är sällan " experterna " hyllar honom.

Felipe: Väldigt offensiv, teknisk och spelskicklig vänsterback. I mitt tycke är han bland de bästa vänsterbackarna i världen. Förstår inte heller hur Andre Santos har gått före honom i Brasilien när Felipe faktiskt är ljusår bättre.

Santi Cazorla: En av La Ligas absolut bästa spelare, besitter nästan allt en offensiv mittfältare ska ha. Kan mycket väl ta en startplats i Real Madrid eller Barcalona. Synd att han inte spelar i något lag som utmanar om titlar. Han är utan tvekan en spelare i världsklass, men det hör man sällan av folk som inte följer La Liga.

Överskattade

Diego Alves: Knappast bland de bästa målvakterna i La Liga som vissa påstår. Blandar och ger, ibland gör han fantastiska räddningar men han kan också göra juniortabbar.

Isaac Cuenca och Tello:
Två överskattade ynglingar som har fått en del speltid i Barcelona. De är självklart nya världsstjärnor enligt okunniga idioter för att de spelar i " världens bästa lag ". De kommer självklart få nöja sig med en bänkplats i OS. Varför? för att Isco och Munain verkligen är ljusår bättre. Där har vi två blivande världsstjärnor.
Senast redigerad av xeezer 2012-07-01 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in