Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-13, 00:31
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Valdi eller Mona -- Vem av dem skulle ni helst se som statsminister?
Som att välja mellan pest och kolera....

Men okej, tar nog hellre Mona trots allt.
Citera
2007-09-13, 11:49
Medlem
antonftws avatar
http://www.e24.se/dynamiskt/konsumentratt/did_17073286.asp
wtf?!
Citera
2007-09-13, 13:02
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
http://www.e24.se/dynamiskt/konsumentratt/did_17073286.asp
wtf?!
Vilken twist!
Kanske det bara var av ren dumhet/naivitet som medison trodde att dom skulle klara av att leverera en så billig dator ut i det sista, men nu är dom tvugna att inse att det inte gick... För det verkar väl inte vara fråga om någon scam om alla får tillbaka pengarna?
Citera
2007-09-13, 13:21
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Vilken twist!
Kanske det bara var av ren dumhet/naivitet som medison trodde att dom skulle klara av att leverera en så billig dator ut i det sista, men nu är dom tvugna att inse att det inte gick... För det verkar väl inte vara fråga om någon scam om alla får tillbaka pengarna?

Scam och scam, det är bara orimligt billigt. Hört uttryket "att ta sig vatten över huvudet" ...?
Citera
2007-09-13, 13:21
Bannlyst
"När Pengar24 försöker få kontakt med Medison för att reda ut vad som egentligen händer svarar Nordenchefen Robert Klanjac att han inte har några kommentarer.

- Dessutom sitter jag lite dåligt till. Jag sitter i en bil och var tvungen att stanna vid kanten när du ringde."

hahaha, sicken klåpare.

"Finns det ingen på ert företag som kan berätta vad som händer?
- Det kan jag inte kommentera"

hur gärna de än vill hålla så mycket som möjligt hemligt så gör de ju inte saker o ting lättare för sig när de håller på sådär.
Citera
2007-09-13, 14:21
Medlem
JRoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yes...
Läs artikeln så ser du att han inte fått några pengar.
Nä, inte för datorerna, men om han lyckas sälja någon reklam så lär ju inte det gå genom en extern betalningsmottagare.

Eftersom hemsidan är på engelska så lär han väl vända sig till utländska företag för annonsförsäljning, etc.
Jag gissar att det är därför han bytt webhotell också, till något ställe som inte har publika trafiksiffror.
Citera
2007-09-13, 15:51
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRole
Nä, inte för datorerna, men om han lyckas sälja någon reklam så lär ju inte det gå genom en extern betalningsmottagare.

Eftersom hemsidan är på engelska så lär han väl vända sig till utländska företag för annonsförsäljning, etc.
Jag gissar att det är därför han bytt webhotell också, till något ställe som inte har publika trafiksiffror.
Så kan det mycket väl vara.

Men kom bara inte och säg att det är en scam.
Citera
2007-09-13, 19:16
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Nej, det är en misslyckad scam!
Citera
2007-09-13, 19:23
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Så kan det mycket väl vara.

Det kan det väl visst vara, kolla:
orimligt billigt erbjudande som säkert en massa WT-människor går på och sprider vidare>hög trafik på webbsidan>annonsintäkter=$$

Dom har ju för fan inte ens ett kontor, hur kan man tro att det ska vara seriöst? Vidare; om inte ens ASUS lyckas med sin billighetsdator, hur skulle dom här nissarna lyckas? Luftslottsscam skulle jag kalla det.

Såna här människor förlitar sig på att, hmm, låt oss kalla dom intelligensutmanade människor fixar cash åt dom gratis. Fall inte i fällan.
Citera
2007-09-13, 20:38
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det kan det väl visst vara, kolla:
orimligt billigt erbjudande som säkert en massa WT-människor går på och sprider vidare>hög trafik på webbsidan>annonsintäkter=$$

Dom har ju för fan inte ens ett kontor, hur kan man tro att det ska vara seriöst? Vidare; om inte ens ASUS lyckas med sin billighetsdator, hur skulle dom här nissarna lyckas? Luftslottsscam skulle jag kalla det.

Såna här människor förlitar sig på att, hmm, låt oss kalla dom intelligensutmanade människor fixar cash åt dom gratis. Fall inte i fällan.
Stylewars kanske är något på spåren..
Citera
2007-09-13, 21:07
Medlem
Lyckat trots allt?

Han kanske uppnådde det han ville med detta ändå. Kändisskap etc. Verkar som han går ut ur detta med ryggen fri om alla får pengarna tillbaka.

Mer intressant är kanske vad han har på gång nästa gång, med sitt nu kända namn kanske han kan uppbringa stora finansiärer. Politiken ville han ju ge sig in i också.
Citera
2007-09-13, 21:26
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Valdis dator är en virtuell maskin.
Menade du hittepå eller att den använder sig av andra datorer ute på nätet för att göra de tunga jobben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in