Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-07-23, 12:47
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Vad innebär detta? Vad gör jag nu?
Jag hoppas verkligen att du följde mitt råd och tog en kopia på alla filer, så att du kan återgå om det går fel, vilket är grundregel 1A för att återskapa förlorade filer. Man kan då återgå till ursprungliga om än felaktiga läget om något går fel.
Prova att plocka bort alla nyare filer och lägg "Itunes library 4" där "Itunes library" låg. Risken är helt klart att du blir av med alla betyg du satt de senaste 1-2 åren eftersom iTunes ligger på version 7.
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Vad gör egentligen XML-filen kontra ITL-filen?

Vart ligger själva betygen lagrade någonstans?
Vet inte. Jag blev själv av med delar av mitt bibliotek vid en hårddisk-krasch, men hade allting på iPoden och kunde återskapa därifrån.
Citera
2007-07-23, 13:27
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Jag hoppas verkligen att du följde mitt råd och tog en kopia på alla filer, så att du kan återgå om det går fel, vilket är grundregel 1A för att återskapa förlorade filer. Man kan då återgå till ursprungliga om än felaktiga läget om något går fel.
Prova att plocka bort alla nyare filer och lägg "Itunes library 4" där "Itunes library" låg. Risken är helt klart att du blir av med alla betyg du satt de senaste 1-2 åren eftersom iTunes ligger på version 7.
Flyttade över "Itunes library 4" och tog bort det nybildade biblioteket och XML-filen. Startade sedan om iTunes och då skapades ett nytt "Itunes library" och en XML-fil, dessa båda var större än de jag tidigare tog bort, men efter att iTunes öppnar inser jag att de borde vara betydligt större.

95% av det som återskapats var låtar som jag redan slängt från datorn, men som legat kvar döda i bibilioteket!

Har dock sparat dom filerna som låg i iTunes-mappen, frågan är vad jag ska göra nu?
Citera
2007-07-23, 13:41
Medlem
Ajajajs avatar
Frågan är nu...

Alltså de filer jag initialt tog bort efter att ha hittat iTunes-mappen:

iTunes Library.itl

&

iTunes Music Library.xml

Dom var förhållandevis små... Vilket får mig att fundera lite?

Dom filer som byggde upp det bibliotek jag raderade borde vara förhållandevis stora. Frågan är vart dom har tagit vägen? Om dom ligger "osynligt" någonstans eller så?

För dom 2 filerna jag plockade bort gissar jag skapades automatiskt efter det att jag rensade biblioteket av misstag!
Citera
2007-07-23, 15:57
Medlem
Ajajajs avatar
Någon som vet mer om detta?

Eller raderade filer?

Har för mig jag läst att dom ska ligga osynligt på burken och att dom i själva verket inte är raderade förrän datan skrivs över med ny data?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in