Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-21, 19:51
Medlem
glupsks avatar
Hejsan jag har läst om detta problem här och då får man oftast förklaringen att man ska ominstallera Windows, men det borde gå att fixa när det är en helt ny installation och att det är en köpt version. Har även läst att det kan vara HDn som kan vara trasig. Men jag har sett att finns mjukvara som ska kunna få detta problem ur världen men alla kräver att man köper det och det ids jag inte. Så finns det inget gratis program som kan fungera??

Tacksam för alla svar!

/glupsk
Citera
2007-07-22, 14:16
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glupsk
Hejsan jag har läst om detta problem här och då får man oftast förklaringen att man ska ominstallera Windows, men det borde gå att fixa när det är en helt ny installation och att det är en köpt version. Har även läst att det kan vara HDn som kan vara trasig. Men jag har sett att finns mjukvara som ska kunna få detta problem ur världen men alla kräver att man köper det och det ids jag inte. Så finns det inget gratis program som kan fungera??

Tacksam för alla svar!

/glupsk

Kolla först att du inte har nån diskett i diskettstationen och att BIOS är inställt på att Boota från rätt hårddisk, hjälper inte det så prova med att reparera din windowsinstallation med återställningskonsolen kör därifrån Fixboot och chkdsk C: /R
Hjälper inte det kan du prova med att köra disktillverkarens diagnostikprogram för att kontrollera att disken inte är defekt
Citera
2007-07-22, 17:00
Medlem
Sätt windows hårddisken som boot device 1 i bios.
Citera
2008-08-04, 19:14
Medlem
vidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmarenAB
Sätt windows hårddisken som boot device 1 i bios.

Har precis byggt en dator fick upp "disk boot failure, please insert system disk", är det helt fel att ha cd/dvd som first boot och HDD som second boot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in