2012-08-05, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshomo
Tänkte precis skriva att det fanns dåligt med motiv men du har lyckats fånga en hel del bra bilder.
Vad har för utrustning ?

Tackar! Utrustning som följde med till papyrus:
Kamera: Nikon D90
Vidvinkel: Sigma 8-16mm
Superzoom: Nikon 18-300mm
Stativ: Weifeng kolfiber
Citera
2012-08-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohansson
Här kommer lite fler bilder. Snurrade runt där i 6 timmar idag utan att se en människa.
Bilder

Riktigt bra bilder!
Citera
2012-08-09, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbsan
Riktigt bra bilder!

Tack!
Citera
2012-11-01, 16:36
Medlem
Någon som har besökt stället nyligen? Kör securitas fortfarande runt och övervakar stället då och då?
Citera
2012-11-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femfem
Någon som har besökt stället nyligen? Kör securitas fortfarande runt och övervakar stället då och då?

Jag har varit där 2 gånger ganska nyligen. Såg ingen securitas. Stället är nog ganska lågprioriterat. Jag var där med ett par veckors mellanrum och den andra gången hade någon bommat ett par dörrar på baksidan. Inget problem att ta sig in ändå. I den stora lokalen med grönskan var det tomt vid första besöket. Vid andra besöket hade det tillkommit en stor väggmålning, en massa stolar, ett stort plastskynke och några industrilampor så det är inte helt öde. Besök görs nog bäst på helgdagar. Var lite diskreta om ni besöker stället.
Citera
2013-01-04, 00:02
Medlem
GeneraleNnr1s avatar
Jag och en polare var där ikväll. Häftigt ställe! Vi var dock väldigt oförberedda och dåligt klädda, så det blev ingen längre vistelse. Det var tänt i lokalerna ovan ingången mot rulltrappan, och barracken innehöll bland annat en tänd ljusstake. Det stod ett par bilar parkerade framför byggnaden också.

Nästa gång är vi mer förberedda, och då ska vi fota som idioter!
Citera
2013-01-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneraleNnr1
Jag och en polare var där ikväll. Häftigt ställe! Vi var dock väldigt oförberedda och dåligt klädda, så det blev ingen längre vistelse. Det var tänt i lokalerna ovan ingången mot rulltrappan, och barracken innehöll bland annat en tänd ljusstake. Det stod ett par bilar parkerade framför byggnaden också.

Nästa gång är vi mer förberedda, och då ska vi fota som idioter!

ganska grymt ställe var där inne när det var i bruk då pappa jobbade där. ska dit någon dag i sommar med någon kompis o fota o gå runt lite är ju så grymt stort
Citera
2013-02-16, 17:02
Medlem
Jag promenerade runt hela det inhängnade området idag, för jag ville in och ta bilder, men jag hittade inget lämpligt ställe att komma in på området, när man hade stor kameraväska och annat med sig som gjorde mig osmidig. Hade heller inte "oömma" kläder på mig, så det var bara att traska hem igen utan bilder...

Har ni något hett tips på något ställe som man kan ta sig innanför staketet utan att göra åverka och där man får med sig kameraryggsäcken med stativ etc? Det fanns många uppklippta hål i stängslet men de hade satt igen dem med taggtråd. Skicka gärna PM om ni har tips. Bor väldigt nära, så det är enkelt för mig att ta mig dit igen.
Citera
2013-02-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0fh
Jag promenerade runt hela det inhängnade området idag, för jag ville in och ta bilder, men jag hittade inget lämpligt ställe att komma in på området, när man hade stor kameraväska och annat med sig som gjorde mig osmidig. Hade heller inte "oömma" kläder på mig, så det var bara att traska hem igen utan bilder...

Har ni något hett tips på något ställe som man kan ta sig innanför staketet utan att göra åverka och där man får med sig kameraryggsäcken med stativ etc? Det fanns många uppklippta hål i stängslet men de hade satt igen dem med taggtråd. Skicka gärna PM om ni har tips. Bor väldigt nära, så det är enkelt för mig att ta mig dit igen.

Du har PM!
Citera
2013-03-11, 15:13
Medlem
Nidingrs avatar
Var förbi bruket i helgen. Mycket har förändrats sen vi var där senast för ett år sen. De har rensat bort mer metall och ingångarna har blivit allt färre. Det känns som om stället börjar förlora sin charm.
Citera
2013-08-09, 12:20
Medlem
Ramzons avatar
Hur är det nu för tiden? Har alltid velat ta en sväng dit men aldrig riktigt fått tummen ur. Fortfarande värt ett besök?
Citera
2014-01-04, 21:25
Medlem
FarbrorKruts avatar
Inte varit inne på stället men har vandrat omkring utanför, hittade ingen lämplig ingång. Säkert värt ett besök fortfarande men börjar se väldigt slitet ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in