2014-08-22, 00:33
Medlem
Svaret på tråden kommer i låten "Skitsnackare" med Permanent Vansinne (PVS)(2000), hittas på myspace. Tycker både Tim å Vääs avhandlar frågan bra. =)
Citera
2014-11-03, 18:10
Bannlyst
Intervju med Mc Tim http://gatuslang.se/2014/10/avsnitt-77-mc-timtim-wolde/

har inte haft tid att lyssna än men gatuslangs intervjuer brukar vara bra.
Citera
2018-03-09, 17:38
Medlem
Tillssons avatar
Såg honom idag på SVT. Han lever ett liv som hemlös i Malmö. Såg mycket nergången ut.
Citera
2018-03-10, 07:49
Medlem
Tillsson har rätt!
Såg han också som uteliggare i Malmö.
SydNytt, tror jag? I dagens debatt om knapert med kvartar - illegala, kontinuerligt asylsökand migranter och tiggeri-importens slavar skall ju idag beredas vad vi redan tidigare knappt hade plats för åt våra egna: misplaced, misused, 'Helter Skelter' ...eller sådana som bara stod där, när skiten hamnade i fläkten.
https://youtu.be/9p9UficlHnQ
Citera
2018-03-12, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Såg honom idag på SVT. Han lever ett liv som hemlös i Malmö. Såg mycket nergången ut.

Länk?
Citera
2018-03-12, 15:13
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hogt-tryck-pa-malmos-enda-nattharberge
Citera
2021-10-11, 21:00
Medlem
MadZero99s avatar
Han ska tydligen vara dömd till 1 år och 8 månaders fängelse enl uppgifter. Någon som vet varför? Vad har han gjort?
Citera
2021-11-29, 12:36
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Han ska tydligen vara dömd till 1 år och 8 månaders fängelse enl uppgifter. Någon som vet varför? Vad har han gjort?
Han hade tagit återfall (alkohol) och kastat sten på saker, bland annat bilar. En man med civilkurage stoppade Tims framfart och blev slagen med en trasig ljuslykta. Tim dömdes för fem fall av skadegörelse, olaga hot samt grov misshandel. Mannen som blev misshandlad ska tydligen ha fått en nervskada i armen i samband med detta.

Utöver detta har Tim några snatterier och stölder på sitt register.

Det ska tilläggas att Tim ännu är skriven på ett Attendo-boende i Höör men har särskild postadress till vad jag utgår ifrån är hans syster i Stockholm. Jag vet inte om han faktiskt avtjänar sitt fängelsestraff just nu. Någon grund för rättspsykiatrisk utredning förelåg inte enligt misshandelsdomen i alla fall.
Citera
2021-12-08, 21:39
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Han hade tagit återfall (alkohol) och kastat sten på saker, bland annat bilar. En man med civilkurage stoppade Tims framfart och blev slagen med en trasig ljuslykta. Tim dömdes för fem fall av skadegörelse, olaga hot samt grov misshandel. Mannen som blev misshandlad ska tydligen ha fått en nervskada i armen i samband med detta.

Utöver detta har Tim några snatterier och stölder på sitt register.

Det ska tilläggas att Tim ännu är skriven på ett Attendo-boende i Höör men har särskild postadress till vad jag utgår ifrån är hans syster i Stockholm. Jag vet inte om han faktiskt avtjänar sitt fängelsestraff just nu. Någon grund för rättspsykiatrisk utredning förelåg inte enligt misshandelsdomen i alla fall.

Jag umgicks lite med Tim på ett behandlingshem i Stockholmsområdet under en kortare period ifjol sommar. Jag visste inte alls vem det var innan han berättade att han kallade sig MC Tim och jag googlade honom. Han sa nämligen att han varit känd och gjort flera europaturnéer. "Jo, tjena", tänkte jag. Men han var ju iväg med Fleshquartet som var stora då.

Han mådde inte alls bra under de veckor han var där. Det blev ett par vändor till psyk på S:t Göran för att justera medicinering och stabiliseras. Sista gången jag pratade med honom väntade han åter igen på transport till sjukhuset, men han kom inte tillbaka nåt mer under min resterande tid.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in