2008-08-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicV
Jo någon göteborgskompis - de ville dra igång ett Eastcoast - Westcoast krig i Sverige också.

Den Tim är idag beror till mycket stor del på drogerna och de problem de drog med sig.

Sir Vääs hette han va? Tror gruppen hette Permanent vansinne.

Hände det något med dom? Minns att jag kollade efter den här plattan när jag hade hört om den men hittade den aldrig. Släpptes den aldrig?
Citera
2008-08-25, 17:49
Medlem
Fettogubbens avatar
Är det sant att han köttade sin fru med kniv och hamnade på psyket?
Citera
2008-08-28, 03:17
Medlem
koalas avatar
http://medlem.spray.se/gbgpieces/intervjuer/tim.html

intöörvijev.
Citera
2008-09-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samir78
Undrar lite vad han gör idag samt om han fortfarande sysslar med musik.
Kände honom när jag var yngre och han härjade runt i östersund..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tim_Wolde

Han sitter på psyket igen, talade med honom senast igår.
Citera
2008-09-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Haha! Vilken fantastisk prestation av den gode Tim.
Förövrigt så står det lite om honom i boken Mikrofonkåt, men jag kommer tyvärr inte ihåg vad..
Det som kan sägas om snubben är väl att han var en av de första i Sverige. Han var aldrig bra, men som sagt en av de första och det är enbart därför som han har fått lite uppmärksamhet.

Han var den första att räkna med när det gäller rap på svenska.
(Kuriosa, det var jag som sammanförde honom med Jacob Hellner
och Bomkrash som just var tillbaka från landet i väst.)

Så ALLT ÄR MITT FEL
Senast redigerad av jenix777 2008-09-05 kl. 15:28.
Citera
2008-09-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettogubben
Är det sant att han köttade sin fru med kniv och hamnade på psyket?

Nej "Köttade" är att ta i de hade lite gruff....
Citera
2008-09-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicV
Jo någon göteborgskompis - de ville dra igång ett Eastcoast - Westcoast krig i Sverige också.

Den Tim är idag beror till mycket stor del på drogerna och de problem de drog med sig.

Stämmer fint, för mycket av det goda är inte alltid så bra.
Citera
2008-09-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettogubben
Haha ja, ett under att han vunnit en grammis. Någon som har "jag är def" och kan ladda upp någonstans? Verkar vara ett helvete att få tag i den låten..

F.ö har jag fått intrycket av att han är aningen efterbliven? Eller är det drogerna som gjort sitt, redan vid ung ålder..

Han var välförtjänt av den grammisen, skrev och gjorde djävligt bra ifrån
sig både på plattan och turnén.

En djävligt begåvade låtskrivare är han. Han har skrivit en hel massa för
olika band har för mig att Hellacopters hade del texter av honom.

Efterbliven...NEJ, men för mycket droger och ett djävligt högt IQ kan ställa till det.

Han är en av de vänligaste människor jag känner, han har bara haft en djävla
massa otur och gjort lite fel val. Men man vet aldrig han kan vara på gång igen.
Plattan med Dogge gjorde ju att den yngre publiken fick upp ögonen för honom.
Senast redigerad av jenix777 2008-09-05 kl. 15:27.
Citera
2008-09-25, 10:47
Medlem
dammm

Vadd det går rykten om tim ... han brukade bo hos mi gpå körfältet .. har kontakt ed han nästan dagligen .. han kommer nog troligen upp till yran 2009 som en turist =) ... bor såklart hos mig =)
ska göra ett par låtar tillsammans som vanligt .. sätter på ett par beats som har rapar till och jag remixar dom ... körfältet rockar
Citera
2008-09-25, 10:53
Medlem
har allt med tim...

Jag har kännt tim sedan 87 när han var här på yran ... har allt "bootleg "med han och lite till som vi har spelat in på ett par fester ( bara freestyle) klart cola saker som vi vill vidareutväkla .. men han e tillbaka till sitt gamla själv .... bara så ni vet .. srt8 from Ö-sund
Citera
2008-09-25, 11:05
Medlem
alla som vill ha tag på timmen just nu ..

just nu har ska jag ha tag på timen .. vill veta vad han vill ha när haan kommer till Ö_sund ... Just ja ... samir .. jag vet vem du är keep it up på Reveljen.. du vet nog vem jag är åxå ..Timmen rockar skiten ur svenska "eliten" just nu .. .. Släpper ett par grejor snart
Citera
2008-09-25, 12:42
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickZ
Vadd det går rykten om tim ... han brukade bo hos mi gpå körfältet .. har kontakt ed han nästan dagligen .. han kommer nog troligen upp till yran 2009 som en turist =) ... bor såklart hos mig =)
ska göra ett par låtar tillsammans som vanligt .. sätter på ett par beats som har rapar till och jag remixar dom ... körfältet rockar

Citat:
Jag har kännt tim sedan 87 när han var här på yran ... har allt "bootleg "med han och lite till som vi har spelat in på ett par fester ( bara freestyle) klart cola saker som vi vill vidareutväkla .. men han e tillbaka till sitt gamla själv .... bara så ni vet .. srt8 from Ö-sund

Citat:
just nu har ska jag ha tag på timen .. vill veta vad han vill ha när haan kommer till Ö_sund ... Just ja ... samir .. jag vet vem du är keep it up på Reveljen.. du vet nog vem jag är åxå ..Timmen rockar skiten ur svenska "eliten" just nu .. .. Släpper ett par grejor snart

Spännande..men vad betyder det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in