2008-12-18, 21:06
  #25
Medlem
TarmTomtes avatar
Jag har för mig att drinken kallades för Rotebroaren! Eller???
Citera
2008-12-18, 21:12
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasjonsson
Tror man helst ska he i nå mer me tanke på att bailys innehåller 17% alkohol tror inte de blir så najs och he hälften sprit på de jojja

Nej du vet C.P var alkis och han tyckte nog den där drinken var förbannat jävla super god ska du se!
Citera
2008-12-19, 07:51
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarmTomte
Jag har för mig att drinken kallades för Rotebroaren! Eller???

Tror Kung Krille var från Rotebro, kärt barn har många namn.
Citera
2008-12-19, 15:19
  #28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TarmTomte
Jag har för mig att drinken kallades för Rotebroaren! Eller???


Jo det stämmer. Jag har träffat på denna shot (som jag tycker att det är) under både namnet Rotebroare och Dräpare. Har ett svagt minne att jag sett ett tredje namn här på FB men kan inte minnas det.
Citera
2009-01-24, 12:03
  #29
Bannlyst
min favorit är en kärring på morsans gamla jobb som på heder och samvete svor på att hon hade druckit denna drink och då även under namnet cp killer långt innan christer pettersson blev friad.
Citera
2009-01-25, 11:51
  #30
Medlem
Braumeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Dräpar'n kallas en drink blandad på 2 delar Bailey's Irish Cream och 1 del Explorer vodka. Typisk party-starter-drink för någon som vill bli präktigt berusad snabbt och relativt smärtfritt.

Etymologin skall vara att Christer Pettersson (mannen som dömdes för Palmemordet men frikändes av hovrätten) vid sin frigivning begav sig till Systembolaget och köpte just Bailey's och Explorer. När han knackade på hos en bekant så hade han två flaskor Bailey's och en flaska Explorer. Detta visades i Sveriges, på den tiden, nyhetsprogram på TV. Svenska TV körde faktiskt en extra direktsändning hela natten från Morfars loftgång. Det var en av de märkligaste journalistiska insatser svensk television någonsin gjort, och dom har gjort några klavertramp...


-Saxat från Susning.nu

Okey, så här är storyn:
När CP satt häktad så hade han klara abstinensbesvär och plitarna älskar att retas. Därför pratade de alltid om hur gott det var med sprit och annan alkohol när de var i närhetyen ev CP. När de fick klart för sig att CP aldrig hade smakat Baileys kunde de inte låta bli att varje dag berätta för honom om hur gott det var. Så när CP släpptes ur häktet och direkt drog till systemet var han bara tvungen att köpa Baileys för att smaka denna (enligt plitarna) gudadryck. Samtidigt köpte han också det han var van att dricka, Explorer. Vi är väl fortfarande ganska många som minns TV-bilderna från loftgången med CP med flaskorna under armen. Tror dock att CP aldrig hade en tanke på att blanda de båda dryckerna.....
Citera
2009-01-25, 11:55
  #31
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braumeister
Okey, så här är storyn:
När CP satt häktad så hade han klara abstinensbesvär och plitarna älskar att retas. Därför pratade de alltid om hur gott det var med sprit och annan alkohol när de var i närhetyen ev CP. När de fick klart för sig att CP aldrig hade smakat Baileys kunde de inte låta bli att varje dag berätta för honom om hur gott det var. Så när CP släpptes ur häktet och direkt drog till systemet var han bara tvungen att köpa Baileys för att smaka denna (enligt plitarna) gudadryck. Samtidigt köpte han också det han var van att dricka, Explorer. Vi är väl fortfarande ganska många som minns TV-bilderna från loftgången med CP med flaskorna under armen. Tror dock att CP aldrig hade en tanke på att blanda de båda dryckerna.....

Jävla skitsnack!
Citera
2009-01-26, 17:27
  #32
Medlem
Braumeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Jävla skitsnack!

Trevligt språk du använder, du låter nästan som en plit.
Storyn kommer från en känd radiopratare som var kompis med CP och intervjuade honom ett flertal ggr.
Citera
2009-01-29, 21:19
  #33
Medlem
AceInTheHoles avatar
Dräparen är underbar, men ack så förädisk. När man druckit hälften av glaset så smakar ju resten bara mumma! Dock känns väl denna som en förfest drink, vill inte veta hur mycket den skulle kosta att ta ute på krogen... ^^
Citera
2009-01-29, 21:28
  #34
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceInTheHole
Dräparen är underbar, men ack så förädisk. När man druckit hälften av glaset så smakar ju resten bara mumma! Dock känns väl denna som en förfest drink, vill inte veta hur mycket den skulle kosta att ta ute på krogen... ^^
Inte jättedyr, jämfört med en long island ice tea i pint jag får för mig att beställa när de klingar i klockan....

Dräparen var min favorit ett tag, blandade en tillbringare ställde i kylen... räckte hela festen.
Citera
2009-02-21, 02:04
  #35
Medlem
ibanez2s avatar
Det låter ju inte så jättegott men är det kult så är det
Citera
2010-06-12, 15:13
  #36
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceInTheHole
Dräparen är underbar, men ack så förädisk. När man druckit hälften av glaset så smakar ju resten bara mumma! Dock känns väl denna som en förfest drink, vill inte veta hur mycket den skulle kosta att ta ute på krogen... ^^

En liten matematiskt formel jag slängde ihop som passade extra bra för priset på Dräparen.
CP=K

C= antalet centiliter
P= Priset i kronor 15kr<p>20kr
K= Krogpriset.

Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in