2007-07-10, 14:25
Medlem
Tjena, jag funderar på att instalera en stereo i min båt. Hitta ett par marin-högtalare som tål vatten på biltema. Men dock finns det ingen stereo. Det är en styrpulpet. dvs en öppen båt. Så det ska ju tåla lite regn. Är det nån som har erfarenhet av detta?
Ge gärna tipps på inköpsställen, gärna på internett.
Citera
2007-07-10, 15:41
Medlem
Fuzzs avatar
Kolla på brl där har den bla vattten/damtät lucka man sätter framför fronten

Även några stereomodeller som är utagna för marint bruk.
Citera
2007-07-11, 03:49
Medlem
tjaboooos avatar
skulle kunna bygga en liten låda för stereon som tätas överallt med silikon och typ nåt sånt här över fronten kanske kan funka.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=1646993
Citera
2007-07-12, 11:50
Medlem
Gaffelpärms avatar
www.nardik.se (kanon service och leveranser)
Citera
2007-07-12, 22:02
Medlem
Tack för alla svar Jag funderar på att köra med ett slutsteg, o koppla en mp3-spelare till den. Sen kan jag ju täta det med plexiglas o silikon. sen ha massa hål där där det absoulut inte kan komma in vatten. så inte slutsteget blir överhettat.

Nån som har provat nått liknande ?
Citera
2007-07-13, 17:50
Medlem
_c2h5ohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjukapojken
Tack för alla svar Jag funderar på att köra med ett slutsteg, o koppla en mp3-spelare till den. Sen kan jag ju täta det med plexiglas o silikon. sen ha massa hål där där det absoulut inte kan komma in vatten. så inte slutsteget blir överhettat.

Nån som har provat nått liknande ?

Kompisens "wakeboardbåt", har vi byggt stereo i. Huvudenheten sitter på styrbords "vägg" ungefär vid gasreglaget. Där en sitter skulle man aldrig kunna tro att det skulle komma vatten, men det har vi lyckats med.

Som tur va funkade den igen efter ett par timmar i solen, så nu blir det till att smeta silikon igen...

Så tipset är nog både livrem å hängslen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in