2007-07-09, 20:47
Medlem
För ungefär två veckor sedan så fick jag problem med min dator, det var en partition eller vad det nu heter) i C: som var okänd. Det problemet är nu fixat men har upptäckt lite problem med tiden som börjar bli lite irriterande.
  • Kör funktionen i startmenyn har försvunnit (själva genvägen finns inte kvar)
  • Stäng av knappen i startmenyn har försvunnit (bara logga ut knappen kvar)
  • Aktivitetshanteraren avaktiverad
  • en .dll fil i mappen C:\WINDOWS\system32\cmrtkdmc.dll varnas det om att det inte finns varje gång jag startar datorn.
  • Såfort jag har två program igång samtidigt t.ex. photoshop och pinnacle studio 10 så blir det väldigt lätt blue screen of death. Kan ha något att göra med system32 filen att göra vet inte riktigt.
  • Innan vi formaterade datorn för felet i C: så hade jag 1,2 GB i ramminne nu har jag bara 1,12 GB, kan det försvinna minne i samband med formatering?

Vad det gäller kör och aktivitetshanteraren så står det att administratören (d.v.s. säga jag) har avaktiverat de funktionerna, vilket jag inte kan minnas att jag gjort. Det där med BSOD när jag hade krävande program igång samtidigt har aldrig varit så tidigare, visst det har gått segare men aldrig har det kommit en BSOD av den orsaken. Mycket tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in