Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-09, 19:10
Medlem
Trance_Nations avatar
Har instalerat vista nu igen och det funkar finfint. Enda problemet är att jag inte kan ändra upplösning till över 1024*768.. Jag har tankat vista-certifierade drivrutiner till mitt radeon 9600pro från ati's sida.

Förra gången jag instalerade vista vill jag minnas att det fungerade felfritt..
Någon som vet vad som kan spöka eller ska jag ringa ati?
Citera
2007-07-09, 21:54
Medlem
kavlevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
Har instalerat vista nu igen och det funkar finfint. Enda problemet är att jag inte kan ändra upplösning till över 1024*768.. Jag har tankat vista-certifierade drivrutiner till mitt radeon 9600pro från ati's sida.

Förra gången jag instalerade vista vill jag minnas att det fungerade felfritt..
Någon som vet vad som kan spöka eller ska jag ringa ati?

Skulle gärna också få nå vettigt svar på de... Jag har en skärm som klarar högre än 1024*768 och där det rekomenderas att ha högre, plus att den e wide så det blir lite märkligt när man väljer en upplösning som inte är "wide".

Hursomhelst så har jag provat installerat nya catalysten å då pajjar min dator, pajjar = efter installationen av drivrutinerna å datorn startas om, börjar ladda vista, sen så blir det bara massa gröna streck på skärmen, och jag tycker mej känna igen en bluescreen där bak nånstans... Sen startas den om... Jag kan tydligen inte installera cataltyst 7.6 eller 7.5, funkar bara med 7,4... Det är juh också lite märkligt me tanke på att ATI säger sej ha fixat massa "buggar" i de senare catalysterna...
Citera
2007-07-09, 23:50
Medlem
Trance_Nations avatar
Skummt att du får blåskärm..
Jag drar i väg ett mail till Ati imorgon ifall ingen har kommit på ett bra svar
Citera
2007-07-10, 03:33
Medlem
Trance_Nations avatar
Asså shit!
Har setat nu sedan första inlägget och försökt komma på nån lösning för att ändra upplösningen. Har tankat nya drivrutiner och testat fram o tillbaka, har tankat drivrutiner till skärmen men utan följd.

Nu har jag äntligen fått rätt upplösning.
Jag var tvungen att aktivera "nr 2" bildskärmen och välja högsta upplösningen på den, sedan klicka värkställ, sedan gå in på skärm nr 1 och öka upplösningen till den jag vill ha, sen klicka värkställ sen gå in på bildskärm nr 2 och ändra till minsta, sen värkställa sen ta bort kryssrutan för att aktivera den skärmen.
Nu har jag då den upplösning jag vill ha...

Himmla krångligt sätt må jag säga.
Hoppas andra kan ha lite nytta av det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in