Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-07-12, 18:08
Medlem
sokars avatar
Testa även att tömma din historik och tillfälliga internet filer och annat offlineinnehåll. Kika även om du har några cookies från sidan, ta isåfall bort även dessa.

Som någon skrev är det mycket flash och reklam på sidan, du kan även testa installera om flash.
Citera
2007-07-12, 18:24
Medlem
927s avatar
om man är medlem, kan det bli nåt fel med den automatiska inloggningen?
(kniper efter hamnstrån)
Citera
2007-07-15, 15:10
Medlem
bajen4evers avatar
hmm

Har gjort allt det ni sa, utom att byta webbläsare. Uppriktigt sagt så tror jag inte på DEN idén. Fast jag gjort allt, så spökar det ändå.
Citera
2007-07-15, 16:03
Medlem
927s avatar
kolla om du ser nåt i loggboken, det bör ju isf finnas flera "röda rader" om du ställer in visning efter datum. dubbelklicka där och du får upp info
Citera
2007-07-15, 20:20
Medlem
bajen4evers avatar
hmmm

Ursäkta en amatör. Loggboken? Varhittar jag den?
Citera
2007-07-15, 21:47
Medlem
927s avatar
kontrollpanelen >adminverktyg. kolla igenom allt
Citera
2007-07-15, 22:10
Medlem
Xirs avatar
Ladda ner Firefox och testa med den, du behöver inte "byta" till Firefox, båda fungerar väldigt bra att köra parallellt, men om det fungerar i Firefox så vet du att det har något med IE att göra i alla fall och alla andra felkällor kan uteslutas.

Vill du inte göra det så kolla att du har senaste versionen av IE, flash player och allt annat som kan finnas på sidan.

För att snabbast komma in i loggboken gå till Kör och skriv "eventvwr" utan "".
Citera
2007-07-15, 22:11
Medlem
bajen4evers avatar
hmm

Hittat dit. Vad göra? Ta bort något eller?
Citera
2007-07-15, 23:37
Medlem
darkmarcs avatar
Vilken ofantlig massa skräpförslag! Svenskafans sida funkar alldeles utmärkt med IE. Vill du att den skall laddas långsammare kan du byta till FF. Vill du att den skall laddas med begränsad funktionalitet, byt till Opera...

Skämt åsido, om man har problem med Photoshop och ber om hjälp vill man ju inte gärna bara ha en massa tips om att byta till Corel Draw... Vi uppskattar givetvis folk som vill hjälpa till här inne på FB, men ibland undrar man vilken sida folk vaknat på..

Till saken: Om webbläsaren hänger sig konsekvent på en och samma sida, är det inte omöjligt att din webbläsar-cache innehåller korrupta filer. Testa att stänga av IE, kolla med Task Manager att du inte har någon iexplore.exe-process igång, högerklicka sedan på IE-ikonen på skrivbordet och välj "Egenskaper". Där kan du sedan klicka på knappen Delete... för att välja att radera dina "Temporary Internet Files". När detta är klart, starta IE igen och se om det funkar.

Edit: noterade just att man redan föreslagit i tråden att tömma cachen. Beklagar att jag inte läste hela tråden.. Måste... sova... nu...

Edit2: Fan vad seg i kolan man blir av att vara småbarnsförälder....

///DM
Citera
2007-07-16, 01:02
Medlem
bajen4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Killen försökte bara hjälpa dig. Jesus.
Testa Firefox, lovar att det funkar.
På VILKET sätt är hans påstående om att min IQ är i paritet med en amöba, hjälp för mitt datorproblem?
Citera
2007-07-16, 11:37
Medlem
RollerBoySEs avatar
Rensade lite OT/Trams.

Håll er till ämnet!

Flyttar även tråden till ett forum som nog passar bättre.

/Mod
Citera
2007-07-16, 19:31
Medlem
darkmarcs avatar
Om du kör IE7 kan du testa två saker till:

- Starta IE helt utan add-ons; högerklicka på IE-ikonen på desktopen och välj starta utan add-ons

- Testa att lägga www.svenskafans.com i Restricted Sites. Tools->Internet Options->Security. Markera Restricted Sites ock klicka på Sites. Skriv http://www.svenskafans.com och klicka Add.

Testa en sak åt gången av ovanstående.

///DM
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här