Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-07, 20:33
Medlem
Jag skulle behöva lite tips om följande windowsvarning som jag får upp. Varje gång jag skall stänga av min dator så kommer varningsrutan upp, och även när jag startar vissa program tex Ad-Aware. Detta började för ett par veckor sedan och jag håller på att bli galen för jag får det inte till att sluta.
Är säkert något jättesimpelt, men jag vet inte hur jag skall göra.

Det kommer alltså upp en windowsruta med texten: "The drive is not ready for use; its door may be open. Please check drive A: and make sure that a disk is inserted and that the drive door is closed."

Kan för övrigt säga att en drive A: inte finns på datan Tips någon? Varför kommer denna ruta upp, och hur gör jag för att den INTE skall dyka upp i fortsättningen??
Har letat som en galning i tex Ad-aware ifall det är någon inställning där, men icke...
Citera
2007-07-07, 20:50
Medlem
R.Rs avatar
Det här har inte att göra med Ad-aware. Så vitt jag vet uppstår det endast på Windows 2000 datorer, så jag förmodar att du kanske kör det? Hursomhelst, prova att ansluta det du sist hade kopplat till datorn (såsom ett usb-minne, mp3 eller något dylikt) o starta sedan om datorn. Kolla om meddelandet då försvinner.
Citera
2007-07-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det här har inte att göra med Ad-aware. Så vitt jag vet uppstår det endast på Windows 2000 datorer, så jag förmodar att du kanske kör det? Hursomhelst, prova att ansluta det du sist hade kopplat till datorn (såsom ett usb-minne, mp3 eller något dylikt) o starta sedan om datorn. Kolla om meddelandet då försvinner.

Nope, jag använder inte Windows 2000. XP professional är det på denna dator. Får väl ändå testa det du skrev, ansluta något och starta om..

Är det fler som har haft samma problem eller har någon bra ide´om vad man kan göra åt problemet, så kom gärna med fler tips!
Citera
2007-07-07, 21:34
Medlem
R.Rs avatar
Jag hittade det mesta av det där vid en google sökning. Men kolla själv, det finns många träffar på den här sökningen. Jag tror inte det riktigt finns någon enkel och snabb lösning på problemet, utan man får nog snarare prova något provisoriskt.

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=sv&ie=UTF-8&rlz=1T4HPEB_sv___SE208&q=the+drive+is+not+ready+ for+use+its+door+may+be+open
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in