Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-06, 01:37
Medlem
marcus90_kungs avatar
anledningen till att TS dissar judeskämten är antagligen för att alla redan kan dem utantill och det existerar redan i ett antal trådar. bra initiativ tycker jag, men kan dock inte komma på en enda sådan vits . därför har jag hittat på några egna vitsar (kom med något bättre själv då).

muslimer äter inte svinkött för att deras religion förbjuder kannibalism..

"akbar" måste betyda "ska sprängas i luften" efter som de alltid säger allah akbar i sin bön..

en katolsk präst får inte ha sexuellt umgänge med en kvinna. de katolska prästerna har inte sexuellt umgänge med kvinnor heller
Citera
2007-07-06, 02:12
Medlem
Fargoths avatar
Varje gång araben typ snyter sig eller hostar så säger du: Men Muhammed, vi FÖRSTÅR ju inte arabiska!"

.
Citera
2007-07-06, 02:31
Bannlyst
Blanda i gris i en muslims käk, och hojta till om det efter första tuggan. Säg sedan att nu fan är det "jihad", och hugg sedan killen med en dolk. Om killen fortfarande lever så säger du att han kommer att brinna i helvetet för sin synd, och att du sedan ska gå och sätta på hans sugga till fru. Kan tänka mig att han blir lack.
Citera
2007-07-06, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Varje gång araben typ snyter sig eller hostar så säger du: Men Muhammed, vi FÖRSTÅR ju inte arabiska!"

.
kan du be din tolk översätta vad du sade nyss?
Citera
2007-07-06, 04:59
Medlem
Flytande_argots avatar
I've found Jesus!

He's in the back of my trunk.

--------------------------------------------------------
Sen kan man skapa en enkel Javatimer på sin Laptop. Och mitt under flygningen så öppnar man laptopen och startar timern som börja räkna ner med stora siffror över hela skärmen accompanjerat av ett högt pipande. Sedan börjar man mässa "Allah akbar! ALLAH Akbar!

Och en rolig Jesus-bild:

http://s02.picshome.com/765/whores.jpg
Citera
2007-07-06, 05:43
Medlem
LéKrisss avatar
Att spela ut dem mot varandra kanske kan funka, typ att kalla Gud för Allah eller Vishnu och Mohammed för Jesus eller Buddha.
"Se, där ligger det lilla Jehovasbarnet i sin krubba", kan det kanske heta till julen, t.ex.
Säg att du tycker att det är trevligt att din kristne vän är så sekulariserad att hans flickvän/fru inte behöver gå med slöja, och att kvinnorna i hans familj får gifta sig med vem de vill. Fråga även om det inte känns problematiskt att sjunga i kyrkan i och med att det kan betraktas som haram?
Fråga din muslimske vän om de hatar kristna för att de har avbildat Mohammed uppspikad på ett kors.
Påpeka att arabvärlden har mest drag-queens i världen, bara det att ingen märker det för att man inte ser vem som skojar till det under burkan.
Citera
2007-07-06, 08:36
Medlem
ellesspes avatar
Om man tar illa upp av detta skämt eller inte är väl upp till var och en men jag tycker den är ganska kul och dessutom visar hur religion funkar:

Ett flygplan störtar i djungeln och den enda överlevande kravlar iväg en bit men svimmar sen. När han så småningom vaknar igen finner han sig omringad av infödingar med spjut riktade mot honom.
"Nu är det kört" säger han för sig själv
Då hör han en röst från himmelen: "Nej min son, detta är gud som talar. Det är inte kört"
"Nähe, och vad ska jag gör då" undrar mannen.
"Ta spjutet från han som står närmast och kör det rakt i hjärtat på hövdingen" svarar rösten.
Ok, han gör så och när detta är gjort undrar han: "Och nu då"
Rösten: "Nu min son, nu är det kört"
Citera
2007-07-06, 08:47
Medlem
CDPs avatar
En präst, en våldtäktsman och en pedofil gick in på en pub. Han beställde en öl.
Citera
2007-07-06, 09:14
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDP
En präst, en våldtäktsman och en pedofil gick in på en pub. Han beställde en öl.

Hähä!
Citera
2007-07-06, 14:28
Medlem
Tre präster diskuterade vad de brukade göra med kollekt pengarna.
Första prästen:
- Jag brukar rita en cirkel på marken, sen kastar jag upp pengarna i luften och de som hamnar i ringen tar jag hand om resten får kyrkan.
Andra prästen:
- Det gör jag också fast tvärtom, det som hamnar utanför cirkeln behåller jag.
Tredje prästen:
- Jag kastar bara upp pengarna i luften, det som stannar kvar där får gud ta hand om, resten behåller jag själv.
Citera
2007-07-06, 14:37
Medlem
BrainDisorders avatar
Äh, är lite illegal och kör ett judeskämt.

Vad är det för likhet mellan ett däck och en jude?

- Båda skriker när man gasar.

Säkerligen skitgammal.
Citera
2007-07-06, 14:54
Medlem
Flytande_argots avatar
Fan, finns ju ett skitroligt jesus-skämt, fast det funkar inte i skriven form...

När de sitter kring den sista nattvarden och Jesus berättar att innan natten är slut kommer en av dem att ha förrått honom.

Så Petrus säger: Mästare, är det jag som kommer att förråda dig?
Nej, säger Jesus, det är inte du min vän.

Så då säger Johannes: Säg inte att det är mitt öde att förråda dig?
Nej, svarar Jesus, du kommer inte att förråda mig

Jakob stämmer in: Mästare, åh snälla mästare låt det inte vara jag som ska svika dig innan natten är över!
Jesus säger tröstande: Nej, ditt hjärta är rent och du skall aldrig förråda mig

Då tar Judas till orda: Mästare, kungars kung, är det jag som skall förråda dig?
Jesus tittar på Judas och säger: "Mästare, kungars kung, är det jag som skall förråda dig?"

Den sista repliken lär man läsa med tillgjord röst, ungefär som om Jesus härmade Judas.

Helt värdelöst skämt i skriven form märkte jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in