2007-07-05, 01:16
Medlem
Har lagt till en användare med administratörsbehörighet. När jag försöker välja snabbinloggning för att snabbt kunna skifta mellan de två användare som finns, så får jag följande felmeddelande." Du har nyligen installerat ett program som omöjliggör denna funktion. Avinstallera programmet. För att leta efter programmet, leta efter följande: c\_integra\bin\smegina.dll", eller nåt liknande. Denna dator fick min mor för ett par dagar sedan, den har varit i kommunens ägo och ingått i deras nätverk, så det är säkert därifrån programmet installerats, men hur hittar jag det och löser problemet?

Vi måste vara separata användare för min mor ser så illa att hennes skärmupplösning blir helt ohanterlig för mig. Tacksam för hjälp! / Christer P.S Har sökt både i datorn och i registret utan framgång. D.S
Citera
2007-07-05, 12:24
Medlem
bulldog-124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille47
Har lagt till en användare med administratörsbehörighet. När jag försöker välja snabbinloggning för att snabbt kunna skifta mellan de två användare som finns, så får jag följande felmeddelande." Du har nyligen installerat ett program som omöjliggör denna funktion. Avinstallera programmet. För att leta efter programmet, leta efter följande: c\_integra\bin\smegina.dll", eller nåt liknande. Denna dator fick min mor för ett par dagar sedan, den har varit i kommunens ägo och ingått i deras nätverk, så det är säkert därifrån programmet installerats, men hur hittar jag det och löser problemet?

Vi måste vara separata användare för min mor ser så illa att hennes skärmupplösning blir helt ohanterlig för mig. Tacksam för hjälp! / Christer P.S Har sökt både i datorn och i registret utan framgång. D.S
Installera programet: Analogx DLL Archive 1.0. och när du har gjort det så starta det och tryck på "search" programet kommer nu att samla alla DLL-filer och när det är klar så letar du efter "c\_integra\bin\smegina.dll" och markera det och tryk på "Archive" då går DLL-filen bort.
Citera
2007-07-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulldog-124
Installera programet: Analogx DLL Archive 1.0. och när du har gjort det så starta det och tryck på "search" programet kommer nu att samla alla DLL-filer och när det är klar så letar du efter "c\_integra\bin\smegina.dll" och markera det och tryk på "Archive" då går DLL-filen bort.

Tack, ska testa det! mvh Christer
Citera
2007-07-05, 13:41
Medlem
Citat:

Kom på en fråga till...: räcker det med att ta bort dll-filen, måste jag inte hitta programmet och avinstallera det? mvh Christer
Citera
2007-07-05, 13:52
Medlem
Citat:

Programmet hittade inte dll-filen. mvh Christer
Citera
2007-07-05, 14:35
Medlem
bulldog-124s avatar
Citat:
Programmet hittade inte dll-filen. mvh Christer
Då vet jag inte vad du ska göra, men kolla i kontrollpanelen i lägg till/ta bort program lista och om det finns där så kan du avinstallera det.
Citera
2007-07-05, 14:39
Medlem
Citat:
Då vet jag inte vad du ska göra, men i kontrollpanelen i lägg till/ta bort program lista och om det finns där så kan du avinstallera det.

Där finns det tyvärr inte heller../ Christer
Citera
2007-07-05, 15:01
Medlem
bulldog-124s avatar
Citat:
Där finns det tyvärr inte heller../ Christer
OK, men ta backup på viktiga filer och gör en systemåtersställning då blir datorn som fabriks ny , allting försvinner förutom det som fanns från början när du köpte det.
Citera
2007-07-06, 10:56
Medlem
Citat:
OK, men ta backup på viktiga filer och gör en systemåtersställning då blir datorn som fabriks ny , allting försvinner förutom det som fanns från början när du köpte det.

Fick hjälp av en kille på MSN. Det räckte med att döpa om en liten .dll-fil. så var problemet löst. mvh Christer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in