2007-07-04, 15:46
Medlem
Hur ofta går fläkten igång? Hur högljudd är den då?
Tänker främst på vanliga macbooken.
Citera
2007-07-04, 16:02
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladd55
Hur ofta går fläkten igång? Hur högljudd är den då?
Tänker främst på vanliga macbooken.

Så ofta den behövs..

Näämen, inte så speciellt ofta. När jag kör filmer i 720p så går den igång lite då och då. Flash verkar den inte gilla heller speciellt mycket.. ser jag någon "krävande" flashfilm t ex så drar den igång. Låter inte så farligt, men när den drar igång rejält, kring 5000 varv så surrar den ganska mycket.

Lite svårt att beskriva i text hur högt något låter.. Men i stort sett så ligger den på 1500 varv eller under för mig. Då hör jag inte fläkten iaf. Förutom om jag verkligen lägger örat mot och lyssnar, men hur ofta gör man det? Musik och andra ljud dränker den mer än väl.
Citera
2007-07-04, 16:34
Medlem
G Hårddiskssons avatar
En skum grej som jag upptäckt att min MacBook drar igång fläkten när jag ska uppdatera alla program jag lagt in med MacPorts. Den gör det inte när den kompilerar de program som ska uppdateras utan när den söker bland de installerade programmen. Rent spontant känns det som att det borde vara tvärtom.

Ganska OT kanske men en liten reflektion. Annars tycker jag att fläkten bara går igång när man kan förvänta sig det (och när man råkar ut för pop-under sidor med mycket flash och inte märker dem).
Citera
2007-07-04, 16:56
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
(och när man råkar ut för pop-under sidor med mycket flash och inte märker dem).

Finns inget mer störande.. Helt plötsligt hör man hur fläkten ökar och så kör man Exposé och möts av typ PARTYPOKER!! BLINKBLINKBLINK! Blä.
Citera
2007-07-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Finns inget mer störande.. Helt plötsligt hör man hur fläkten ökar och så kör man Exposé och möts av typ PARTYPOKER!! BLINKBLINKBLINK! Blä.
kör firefox med adblocker?
Citera
2007-07-04, 17:31
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilere
kör firefox med adblocker?

Jag gör det.. popunders kan slinka igenom..
Citera
2007-07-05, 00:24
Medlem
slrslrs avatar
Min MBP drar igång fläktarna jag drar videokonvertering, spelar lite tyngre spel och drar igång filmer.

När jag kör videkonverteringen så e jag fanimej uppe i 5-6k i fläktarna.

Annars ligger jag på 1800-2000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in