Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-07-03, 19:56
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Måste göra ont i hjärtat att sluta jobba där. Du kommer nog aldrig känna dig hel inombords igen.

Tro dock inte att du inte även i framtiden kommer få arbeta som support här i mac-forumet!
2007-07-03, 20:00
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Måste göra ont i hjärtat att sluta jobba där. Du kommer nog aldrig känna dig hel inombords igen.

Tro dock inte att du inte även i framtiden kommer få arbeta som support här i mac-forumet!

Hehe det har jag inget emot

Gör inte så ont att sluta med arbetsuppgifter jag som har för tillfället + har fått ett par jobb erbjudanden redan hemma i Sverige hos våra Service providers då jag har alla certifieringar för att få reparera både stationära och bärbara Mac's. Så vem vet kanske tar ett jobb där i framtiden.

Just nu är jag dock fast med en irländsk flicka så blir nog kvar på Irland ett tag till om jag inte lyckas övertala henne att komma över.
2007-07-03, 20:04
Medlem
Flytande_argots avatar
Ah, du jobbade alltså i Cork? Hur var det?
Jag var på väg dit för att också jobba på Apple som support-monkey, men fegade ur i sista stund. Är det något du kan rekommendera, om det nu var där du var?
2007-07-03, 20:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ah, du jobbade alltså i Cork? Hur var det?
Jag var på väg dit för att också jobba på Apple som support-monkey, men fegade ur i sista stund. Är det något du kan rekommendera, om det nu var där du var?

jo är i Cork.

Var helt ok, eller det är inte ett jobb (Tier1) man vill ha för länge. Dock så är folket som jobbar här helt underbara. Mött många nya vänner, och sen faktumet att Irland är ett.. finner inte ord, oerhört vackert och trevligt land gör inte saken sämre.

Älskar kulturen här, och irländare är förbannat trevligt folk.

Får man sen komma vidare till ex: Tier2 / Partner Support, Enterprise, Localization eller liknade så är det dock helt ok.

Dock så även om man är Apple fanatiker så får man inte glömma att trots allt så är det ett callcentre så speciellt på tier1 så är inte lönen bra, det är mycket prata i telefon osv.

Skulle dock rekommendera det för att iaf testa på det osv.
2007-07-04, 02:39
Medlem
lycka till med allt

har vart o spelat ett par gånger i cork som dj för fish go deep. u gotta love that shit...

m
2007-07-04, 07:30
Medlem
blanks avatar
Då känner du kanske Gabriel (svensk) som också jobbar på Apple i Cork?
2007-07-04, 07:56
Medlem
zixls avatar
Är du på väg till Dell (Limerick) Jag har varit där och det verkar vara trevligt (studiebesök).
2007-07-04, 09:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blank
Då känner du kanske Gabriel (svensk) som också jobbar på Apple i Cork?

Gabriel, beror på om du menar Gabbe som jobbade för ett år sedan, och nu bor i Köpenhamn? Känner mest folk på AppleCare så jobbar han på Sales/AfterSales så är jag inte säker på vem det är.

Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Är du på väg till Dell (Limerick) Jag har varit där och det verkar vara trevligt (studiebesök).

Limerick, stabcity
2007-07-04, 09:31
Medlem
blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Gabriel, beror på om du menar Gabbe som jobbade för ett år sedan, och nu bor i Köpenhamn? Känner mest folk på AppleCare så jobbar han på Sales/AfterSales så är jag inte säker på vem det är.

Limerick, stabcity

Gabbe ja, han talar förutom svenska även ungerska. Han jobbade på AppleCare ja, jaså bor han numera i Köpenhamn?! Har inte talat med honom på år och dar, vi gick på högstadiet tillsammans!
2007-07-04, 11:58
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blank
Gabbe ja, han talar förutom svenska även ungerska. Han jobbade på AppleCare ja, jaså bor han numera i Köpenhamn?! Har inte talat med honom på år och dar, vi gick på högstadiet tillsammans!

Jupp det är han. Han flyttade till Köpenhamn ett tag, men tror han har flyttat vidare. Inte sett han online på evigheter nu.
2007-07-04, 12:07
Medlem
BustaNuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kanske inte en Mac OS / Apple thread as such.

Men imorgon är min sista dag på Apple, dags att vidga sina vyer och testa något nytt.

Fan va hemskt. Jag bävar inför när den dagen når mig.... nu blev jag ledsen.
2007-07-04, 12:33
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BustaNut
Fan va hemskt. Jag bävar inför när den dagen når mig.... nu blev jag ledsen.

Är du också här i Cork?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in