Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-03, 03:33
Medlem
Nu skulle jag använda mikrofon för första gången på min nya feta dator som jag köpte för några månader sedan. Gjort lumpen och bara spelat litegrann på permisar. Jag och kompisen skulle spela BF2 och han och jag skulle snacka via Ventrilo. Jag kopplar in mikrofonen och tror att det ska fungera som vanligt så jag startar Ljudinspelaren för att testa lite grann, men då får jag felmeddelandet "Det går inte att hitta någon ljudinspelningsenhet".

Jag klickar på OK och då kommer jag till ljudinställningarna och när jag öppnar fliken "inspelning" så står det att mikrofonen ej är ikopplad. Jag blir snart galen på vista. Så jävla buggigt och segt och dåligt att man bara vill installera xp igen. Är det någon här som vet hur man löser mikrofonproblemet? Det lär ju vara rätt så känt.
Citera
2007-07-03, 08:39
Medlem
kavlevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deewan
Nu skulle jag använda mikrofon för första gången på min nya feta dator som jag köpte för några månader sedan. Gjort lumpen och bara spelat litegrann på permisar. Jag och kompisen skulle spela BF2 och han och jag skulle snacka via Ventrilo. Jag kopplar in mikrofonen och tror att det ska fungera som vanligt så jag startar Ljudinspelaren för att testa lite grann, men då får jag felmeddelandet "Det går inte att hitta någon ljudinspelningsenhet".

Jag klickar på OK och då kommer jag till ljudinställningarna och när jag öppnar fliken "inspelning" så står det att mikrofonen ej är ikopplad. Jag blir snart galen på vista. Så jävla buggigt och segt och dåligt att man bara vill installera xp igen. Är det någon här som vet hur man löser mikrofonproblemet? Det lär ju vara rätt så känt.

Jag hade lite problem i början med mic också, men det va ba att leta upp drivrutiner till ljudkortet så löste det sej, fick trixa lite fram å tillbaka. Prova gå till ljudkortstillverkaren å tanka drivers.
Citera
2007-07-03, 11:58
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Snälla, bara för att Vista funkar utan att ladda hem specifika drivrutiner ger det inte dig rätt att klaga så fort det inte funkar av någon anledning. Om du har en monsterdator är inte heller Vista ett dugg segt. Vissa människor ska fan krävas på licens för att få tanka hem Vista och Photoshop, eller alla mer avancerade program. Och dom som inte klarar av det får väl köpa en miniräknare och en konsoll för att spela, det är säkert kul?
Citera
2007-07-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavlev
Jag hade lite problem i början med mic också, men det va ba att leta upp drivrutiner till ljudkortet så löste det sej, fick trixa lite fram å tillbaka. Prova gå till ljudkortstillverkaren å tanka drivers.

Jag tror jag har något internt ljudkort som heter High Definition Audio Device under Ljud-, video- och spelenheter och när jag uppdaterar drivrutinen så står det att ajg redan använder den senaste. Aja. Jag köper en usb-mic och fortsätter leva då.
Citera
2009-01-24, 15:19
Medlem
herregud.. Vad är det för drivrutiner som behövs?? Jag har senaste för mitt ljudkort som sitter inbyggt i min Sony VAIO laptop.. Den är helt ny.. Men jag kan inte få igång mikrofoningången.. blir tokig snart.

BTW det ska väl inte behövas några drivrutiner för att koppla in en mic i mikrofonuttaget?? Det är väl analogt? och om dom nu har en mic ingång på en ny dator så ska det väl bara funka?? Tänk på oss som inte är så intresserade och har annat att göra än att sitta och lära oss hur datorer fungerar dygnet runt...
Citera
2009-01-24, 15:30
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dell
Tänk på oss som inte är så intresserade och har annat att göra än att sitta och lära oss hur datorer fungerar dygnet runt...
http://se.youtube.com/watch?v=qNNEJb1F_og

Vista kanske är lite annorlunda mot XP hur man ställer in ljudinställningar och så, men bara gå igenom allt så hittar du nog.
Citera
2009-01-24, 21:19
Medlem
lite kul är det att när man googlar på detta så kommer det upp 1000tals frågor om detta på alla språk.. Men ingen har någon lösning..

Så många forum men inga svar. Är inte det väldigt konstigt?
Citera
2009-03-21, 18:46
Medlem
carass avatar
Pröva ladda ner exempelvis Realtek HD Audio Driver for Vista så kommer du få din mic och ljudinspelningsenhet tillbaka

Realtek HD Audio Driver for Vista R2.18
http://www.download3k.com/System-Utilities/Other-Utilities/Download-Realtek-High-Definition-Audio-Vista-Driver.html

du kan även kolla in dessa

Realtek HD Audio Driver 2.19 for 2000/XP
http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/REALTEK/Realtek-HD-Audio-Driver-219-for-2000-XP.shtml

Realtek HD Audio Driver 2.19 for Vista
http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/REALTEK/Realtek-HD-Audio-Driver-219-for-Vista.shtml
Senast redigerad av caras 2009-03-21 kl. 19:00.
Citera
2009-07-24, 00:42
Medlem
Problem med vista ventrilo 2.1.4

allt mitt ljud fungerar i ventrilo 2.1.4, och mikrofonen fungerar när jag är i windows men så fort jag startar wc3 TFT så dör mikrofonen och ingen hör mig, men den fungerar i test på ventrilo och ljudinspelaren

Någon som vet hur man fixar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in