Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-02, 20:56
Medlem
project_xs avatar
Hej!
Jag skulle vilja ha lite hjälp när det gäller inköp av MS Office 2007 "small business"-programvaran.

Eftersom jag tycker att small business-paketet är för dyrt (med skiva+licens) så tänkte jag endast köpa licensen (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331247). Men jag funderar då, hur kan jag få ett fungerande office på min dator genom att endast köpa licensen? Jag tänkte om man kunde ladda ner det från nätet, och sen köpa licensen, funkar det?

Såg också att small business-paketet inte fanns att ladda ned, så funkar det om jag laddar ner office 2007 pro, men använder en small business licens för att aktivera det?

Mvh
Citera
2007-07-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Såg också att small business-paketet inte fanns att ladda ned, så funkar det om jag laddar ner office 2007 pro, men använder en small business licens för att aktivera det?

Mvh

Nej.

Du måste ha en org. skiva. Denna licens är till för dem som köper många licenser och ej behöver så många skivor (d.v.s. företag).
Citera
2007-07-03, 20:13
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Nej.

Du måste ha en org. skiva. Denna licens är till för dem som köper många licenser och ej behöver så många skivor (d.v.s. företag).

Såg nu (eftersom jag är återförsäljare för komplett.se) att jag kan köpa ett s.k. OPK-kit för systembyggare. Detta verkar vara en skiva med Office 2007 basic/homestudent/sb/pro, där man endast köper en licens och aktiverar den versionen som licensen gäller till. Kan någon bekräfta att detta kommer att funka, så jag får ett fungerande SB-paket?
Citera
2007-07-06, 18:23
Medlem
project_xs avatar
Det löste sig tillslut, köpte ett OPK-kit och en MLK-licens för Small Business. Blev ju 2500kr billigare än att köpa en fullversion.

Värdelös support komplett har ibland, dom vet ju inte ens vad dom säljer för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in