2007-07-02, 20:56
Medlem
project_xs avatar
Hej!
Jag skulle vilja ha lite hjlp nr det gller inkp av MS Office 2007 "small business"-programvaran.

Eftersom jag tycker att small business-paketet r fr dyrt (med skiva+licens) s tnkte jag endast kpa licensen (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331247). Men jag funderar d, hur kan jag f ett fungerande office p min dator genom att endast kpa licensen? Jag tnkte om man kunde ladda ner det frn ntet, och sen kpa licensen, funkar det?

Sg ocks att small business-paketet inte fanns att ladda ned, s funkar det om jag laddar ner office 2007 pro, men anvnder en small business licens fr att aktivera det?

Mvh
Citera
2007-07-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Sg ocks att small business-paketet inte fanns att ladda ned, s funkar det om jag laddar ner office 2007 pro, men anvnder en small business licens fr att aktivera det?

Mvh

Nej.

Du mste ha en org. skiva. Denna licens r till fr dem som kper mnga licenser och ej behver s mnga skivor (d.v.s. fretag).
Citera
2007-07-03, 20:13
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Nej.

Du mste ha en org. skiva. Denna licens r till fr dem som kper mnga licenser och ej behver s mnga skivor (d.v.s. fretag).

Sg nu (eftersom jag r terfrsljare fr komplett.se) att jag kan kpa ett s.k. OPK-kit fr systembyggare. Detta verkar vara en skiva med Office 2007 basic/homestudent/sb/pro, dr man endast kper en licens och aktiverar den versionen som licensen gller till. Kan ngon bekrfta att detta kommer att funka, s jag fr ett fungerande SB-paket?
Citera
2007-07-06, 18:23
Medlem
project_xs avatar
Det lste sig tillslut, kpte ett OPK-kit och en MLK-licens fr Small Business. Blev ju 2500kr billigare n att kpa en fullversion.

Vrdels support komplett har ibland, dom vet ju inte ens vad dom sljer fr ngot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in