2008-04-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan Ek
Har man inte kurdiska civil organisationer och politiska partyer att vända sig till om man nu tycker annorlunda? Kan du då förklara för mig hur det kunde komma sig att att fler kurder röstade på AKP än DKP. Säg inte att det förekom fusk, för att då hade dem ultra nationalistiska vunnit.

Eftersom AKP kom med falska löften. När ett folk lider av ett så stort förtryck vill man så gärna tro på löften och eftersom AKP är ju ett stort parti så har de ju makt för att förändra. Även om alla kurder hade röstat på DTP skulle DTP få många hinder(vilket de redan får).

Och ditt förnamn råkar inte vara Osman, Mackan Ek?
Citera
2008-04-06, 00:35
Medlem
Mackan Eks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodfeIIa
Eftersom AKP kom med falska löften. När ett folk lider av ett så stort förtryck vill man så gärna tro på löften och eftersom AKP är ju ett stort parti så har de ju makt för att förändra. Även om alla kurder hade röstat på DTP skulle DTP få många hinder(vilket de redan får).

Och ditt förnamn råkar inte vara Osman, Mackan Ek?

Ibland måste du se sarkasmen i mina texter annars kan dem tolkas helt fel!

Nej, jag heter inte Osman.

Sant ang hindern DTP får... mycket som är fel i turkiet. Hoppas ändringar görs och man lättar för DTP.
Citera
2008-04-06, 00:44
Medlem
Citat:

Så du menar att om vi som har invandrar bakgrund skulle diskrimineras så mycket så att några islamist - arabnationalister skulle börja med väpnat uppror så skulle alla med invandrar bakgrund ställa sig bakom dem?

Du måste ju vara helt blåst i huvet om du tror att en organisation som är bygg på idelogier som dessa kan få alla kurders stöd för deras så kallade frihets krig. Det blir ju i slut ändan värre än det är i Cuba om sånna som har dessa ideologier tar över makten i ett område.

att du likställer vårt folks kamp med det du ovan beskriver berättar mer kring dig som person, hur du tänker och egentligen funkar än med den förtryckande verklighet som vårt folk de facto lever där nere.

jag måste även göra dig besviken genom att berätta för dig att vår kamp där nere är främst nationalistiskt inriktad och ej marxistisk. visst fanns dessa tankebanor och ideologier med bra bit in i 1990-talet men har succesivt övergets av nästintill alla i ledningen. visste du även att det t.o.m, finns imamer med i de små enheter som opererar uppe i begen. den som är muslim får vara det.

Citat:

Du är en människa full med skit, hellre en judas än en mytoman.
Du har blivit slagen av en turkisk soldat enligt dina inlägg.
Du har en fotboja annars hade du åkt hem till folk och misshandlat dem har du påståt.
Du skickar flera tusen och känner krögare som skickar 20 000 kr varje månad till PKK, det har du påståt....

Jag skulle kunna starta en tråd ang dina lögner på FB, så skit kan du sluta med och lägg ner den tiden på leta efter fakta.

Alla kurder med sitt hjärta på rätt plats? OK det är alltså 90% av kurder i turkiet som påstås stå bakom PKK enligt din kära bror Photoshopman.
Mmm 90% av 20 milj kurder = 18 miljoner, låt oss då säga 1% av dem skulle hjälpa till med striden, detta blir då 180 000 soldater. Hahaha 180 000 PKK soldater som inte klarar av att nå sin VISION...

varför skulle jag inte blivit slagen av en soldat!? va fan gaggar du om egentligen, dina argument är helt förvridna och nu har du hoppat på personangrepp. men struntsamma vad en undercoverturk/tvångsassimillerad byvaktssläkting tycker, jag har mitt ärr i pannan som påminner mig varje dag om vad som hände den där eftermiddagen.

vad gäller en del här på fb, däribland du/dig, skulle jag innerligt vilja lägga vantarna på. ni är datamessar, skitsnackande töntjävlar, utan hjärta utan karaktär, utan mod, som råtter har ni hittat ert råtthål här på internet där ni kan spy ut allt ni inte vågar säga i verkligheten. Jag ger dig en utmaning pma mig ditt nr så hör jag av mig, får vi se vem som håller vad han lovar av oss 2.

att en stor majoritet av folket är bakom frihetskämparna och sympatiserar med dem är det inget snack om, det vet du, jag och photoshopman. att du inte vet hur gerillaföring förs och har inte ens rudimentära kunskaper i ämnet förklarar mkt av det idioti som du skriver, om 200 000 kurder skulle med varsin kalle utmana facsist armen skulle det inte gå så bra för oss men som sagt allt du skriver berättar mer och mer om dig, och din intelligens nivå...

jag betvivlar starkt att det är kurdisk blod i dina vener, maila mig ett pm där du skriver på kurdiska... kan du inte ditt språk kan du börja fråga dig varför ngn tidigare generation slutade prata sitt modersmål... men å andra sidan de en del av de värsta turkfascisterna är faktiskt assimilerade kurder, jävligt tragiskt och sorligt egentligen men det är så det är, bara ett faktum att konstatera.

vad gäller resturangägaren i fråga är han inte unik på ngt sätt, mga andra ger, mga betydligt mer, just han i fråga ger även sönerna kraftiga belopp. att du t o m ifrågasätter sånt betyder bara att du inte har ngn som helst insyn i kurdiska nätverk eller den kurdiska gemenskapen. är du kurd har ni isoloerat er och bara du vet den sorliga historien bakom!
Citera
2008-04-06, 02:43
Medlem
Efter allt turkar gjort mot kurder så har vi alltid förlåtit och kommer förlåta dom.
Sen är PKK's högsta prioritet idag att kurder ska först och främst få sina rättigheter och att kurder och turkar ska kunna leva tillsammans utan ont.
Det är vad PKK strävar efter i dagsläget.
Ser du skillnaden mellan PKK och AKP/MILITÄREN?
PKK är redo för fred, det är inte turkarna.
PKK hatar inte turkar, men AKP/militären hatar kurder
PKK förtrycker inte turkar, men akp/militären förtrycker kurderna
Citera
2008-04-06, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopman
Efter allt turkar gjort mot kurder så har vi alltid förlåtit och kommer förlåta dom.
Sen är PKK's högsta prioritet idag att kurder ska först och främst få sina rättigheter och att kurder och turkar ska kunna leva tillsammans utan ont.
Det är vad PKK strävar efter i dagsläget.
Ser du skillnaden mellan PKK och AKP/MILITÄREN?
PKK är redo för fred, det är inte turkarna.
PKK hatar inte turkar, men AKP/militären hatar kurder
PKK förtrycker inte turkar, men akp/militären förtrycker kurderna

Av någon konstig anledning så vill PKK alltid ha fred efter att armen har bombat sönder dom undrar varför

Samma visa varje gång!!
Citera
2008-04-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BecaHa
text med en irriterad ton.

Mitt i all irritation - gav du ett svar på min fråga? Vad betyder "...linked to..."?

Har de kopplingar till PKK av något slag eller är det någonting som den brittiske journalisten missuppfattat/hittat på? Den artikeln är förresten bara en av många som dyker upp om man googlar på "bombs tourists turkey".

Ja, jag hör talas om det därför att det är turister och turistorter som hotas och de facto attackeras i ett försök att skada den turkiska ekonomin. Skulle jag åka till turkiet så vore det som turist så däruti ligger kopplingen. Jag skulle alltså personligen vara ett tänkbart bombmål och mordoffer för "Kurdistans Frihetsfalkar".

Inte för att jag tror att jag skulle drabbas om jag åker dit, men jag var nyfiken på svaret på min fråga nu när PKK tagits bort som terrororganisation - samtidigt som den info man serveras i västerlandet, av västerländska källor och journalister, talar om PKK som på något sätt ansvarigt för åtminstone en del av de bomber som dödar och skadar.
Citera
2008-04-06, 13:17
Medlem
Mackan Eks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PICturklar
att du likställer vårt folks kamp med det du ovan beskriver berättar mer kring dig som person, hur du tänker och egentligen funkar än med den förtryckande verklighet som vårt folk de facto lever där nere.

jag måste även göra dig besviken genom att berätta för dig att vår kamp där nere är främst nationalistiskt inriktad och ej marxistisk. visst fanns dessa tankebanor och ideologier med bra bit in i 1990-talet men har succesivt övergets av nästintill alla i ledningen. visste du även att det t.o.m, finns imamer med i de små enheter som opererar uppe i begen. den som är muslim får vara det.

varför skulle jag inte blivit slagen av en soldat!? va fan gaggar du om egentligen, dina argument är helt förvridna och nu har du hoppat på personangrepp. men struntsamma vad en undercoverturk/tvångsassimillerad byvaktssläkting tycker, jag har mitt ärr i pannan som påminner mig varje dag om vad som hände den där eftermiddagen.

vad gäller en del här på fb, däribland du/dig, skulle jag innerligt vilja lägga vantarna på. ni är datamessar, skitsnackande töntjävlar, utan hjärta utan karaktär, utan mod, som råtter har ni hittat ert råtthål här på internet där ni kan spy ut allt ni inte vågar säga i verkligheten. Jag ger dig en utmaning pma mig ditt nr så hör jag av mig, får vi se vem som håller vad han lovar av oss 2.

att en stor majoritet av folket är bakom frihetskämparna och sympatiserar med dem är det inget snack om, det vet du, jag och photoshopman. att du inte vet hur gerillaföring förs och har inte ens rudimentära kunskaper i ämnet förklarar mkt av det idioti som du skriver, om 200 000 kurder skulle med varsin kalle utmana facsist armen skulle det inte gå så bra för oss men som sagt allt du skriver berättar mer och mer om dig, och din intelligens nivå...

jag betvivlar starkt att det är kurdisk blod i dina vener, maila mig ett pm där du skriver på kurdiska... kan du inte ditt språk kan du börja fråga dig varför ngn tidigare generation slutade prata sitt modersmål... men å andra sidan de en del av de värsta turkfascisterna är faktiskt assimilerade kurder, jävligt tragiskt och sorligt egentligen men det är så det är, bara ett faktum att konstatera.

vad gäller resturangägaren i fråga är han inte unik på ngt sätt, mga andra ger, mga betydligt mer, just han i fråga ger även sönerna kraftiga belopp. att du t o m ifrågasätter sånt betyder bara att du inte har ngn som helst insyn i kurdiska nätverk eller den kurdiska gemenskapen. är du kurd har ni isoloerat er och bara du vet den sorliga historien bakom!

Att det finns imamer med i PKK är då bra? Det gör det med i Al-Qida med och det får inte organisationen se spiritual ut för det. Det kan ju även förklara vart man har fått självmords taktiken i från .

Personangrepp? Hahahaha, jag skrev det du påstod på FB.
Personagrepp är ju en av dina metoder och det har du visat för alla som inte har delat samma åsikter som du. Varför du nu låter som ett tämjt djur beror på att dina inlägg som innehöll massa svordomar mot mig och mina släktingar raderades och du troligtvis har fått dig en varning, bra jobbat .
Vad gör en som har Iransk medborgarskap i Turkiet och blir slagen av en turkisk soldat?
Om det nu visar sig att vara sant, ger det då dig en anledning att hata ett helt folkslag pga en enskild persons handling?

Jag tror jag vet vad gerilla krigsföring är, och jag är säker på att om man nu hade 200 000 PKK soldater som utförde gerilla strider så skulle skadan varit större och en vinst ett faktum.
Att PKK inte har vunnit striden är ju bara tecken på att stödet inte är så stort som ni beskriver det.

OK då ska vi ta upp ämnet min intelligens nivå:
Jag kan ha mina åsikter och motbevisa dina som en civiliserat människa.

och din intelinge består av, följande rader:

ursprunligen skriven av PICturklar:

min kommentar till det är: Hahahahahahahahaha, du kunde inte beskrivit dig själv bättre. Vilken tur att vi trots allt bor i Sverige som är fritt land, och jag har lagen mot dig men jag tar inte sånna som du på allvar.
Du kan komma med dina tomma hotelser som PM till mig, så du slipper besudla en diskutionstråd ytterligare!

Jag råkar faktist ha släktingar som stödjer PKK med, men det är inte 90% av min släkt som gör det. Vi är ganska fria om att diskutera ämnet utan att hota varan eller att tvinga varann att hoppa ut från balkongen.

En sista fråga till dig, nu när vi har lämnat ämnet lite så vill jag tillbaka igen.

Jag anser att PKK är en terrorist verksamhet pga att dem trots allt har haft civila som mål med. Sen att deras krig är pga förtryck förändrar inte metoderna dem använder.
Detta är alltså det jag påstår.

Nu till din fråga:
Du anser att PKK inte är en terrorist klassad organisation, vad beror det på? Hur kan det komma sig att när man använder sig av samma kalkyl till samtliga organisationer som klassas som terrorister så slipper PKK undan?
Senast redigerad av Mackan Ek 2008-04-06 kl. 13:23.
Citera
2008-04-06, 14:03
Medlem
Till mackan ek:

ok mannen, först och främst jag pissar på dig och ifall jag får ngn tillsägelse av ngn. att du smyganmäler det jag skriver visar åter igen din karaktär.

du kan babbla på med fina ord och ditt nonsens resonemang. du tycker vi kurder ska vara underställda turkiska kräk det tycker inte jag. du tycker att kurderna ska tillhöra turkiet. DET TYCKER INTE JAG. på sikt ska vi förenas med våra syskon i "de andra delarna". din syster gift med en turk? Aldrig i livet jag skulle göra ngt sånt, din pappa vill inte betala pengar frivilligt, självklart ska han "uppmuntras"till det. det går lite tankar i mitt huvud om hurvida du är kurd och i så fall vad som kan ha föranlett denna krypande krälande råttstilen inför turkheten. sanningen finns där bakom och endast du känner till den.

du kallar mig för iransk medborgare, när halva min släkt, bor på den så kallade turkiska.

du skriver att jag hatar ett helt folkslag men det gör jag inte, mitt nick här är endast för att provocera. i verkligheten är jag ytterst snäll och generös mot turkar detta då de ska få en bra bild av våran kamp, jag försöker succesivt känna mig för, är detta ett nationalistiskt kräk eller en human människa... därefter bestämmer jag hur förhållandet ska fortskrida... en sak är säker till skillnad mot dig mini turkish så RESPKETERAR JAG INGEN SOM INTE RESPEKTERAR MITT FOLK!

du kallar våra frihetskämpar för terrorister, vad är då turkiska militären och statsväsendet!? samma instutioner som tvingar och slår och mördar oss för vi vill inte bekänna till turkheten (inte alla i fall, några svaga som dig har de lyckats assimilera), de bränner ner tusen och åter tusentals byar, tvingar folk att bli hemlösa och leva i getton, de torterar och ärrar människor för livet när de försöker ändra lagen med civiliserade medel, drar sig för inga som helst medel för att nå dit de vill; näligen att utrota vårt folk. OCH DU TYCKER ATT FUCKIN VI ÄR TERRORISTER DITT ****. det är helt ok alltså?! vi ska bara titta på när de pippar oss upp och ner och tvingar oss att bli som dem!?!?!? det är helt ok... om turkiska statsväsendet och militären har du inte skrivit ett enda dåligt ord, åter igen det visar ditt fula sanna tryne. du har halvdiffust nämnt: "saker är inte riktigt bra där nere", "det kunde vara lite bättre". bravo, jag applåderar, med sådan attityd hade de utrotat och tvångassimilerat oss för länge sedan.

ok pkk är dåligt, de är skit för de gör motstånd mot det rådande förtrycket, låt oss vara seriösa mackan, jag lovar dig jag ska försöka. Några frågor till dig svara ärligt precis som du känner: Tycker du att rådande maktstruktur och behandlandet av minoriteter är ok i turkiet!? om du delar min uppfattning att vi måste göra något åt situationen, vad skulle du göra!? hur skulle du framföra budskapet om mänskilga och kulturella rättigheter för tex ngn i mhp`s ledning eller ngn general i armèn?! berätta för min brae delal hur vi ska föra denna kamp utan blodspillan och jag är den första som hoppar på det tåget, jag älskar mitt folk mer än mitt eget liv och gör vad som än krävs för att vi som folk ska få det bättre. vi ser ju hur de behandlar oss när vi försöker ta fighten inom de konstitionella ramarna som turkiet erbjuder, funkar det ngn vidare!? tror du inte dessa tappra människor som riskerar liv och lem skulle få det ännu värre om inte alla de turkiska institutionerna var medvetna att även för dem en kostsam och plågsam väpnadkamp pågår !? du känner ju till turkarna mentalitet, säg inte att du inte gör det! upplys mig så tar vi en seriös diskussion!

svara snabbt om du kan idag, ska vara borta stora delar av nästa vecka och kanske inte har tid att hänga här på fb...

sist men inte minst varför pm:ar du inte mig ett litet mail på kurdiska? kan du inte ditt språk? i så fall snälla säg varför du inte kan det korban? glöm inte svara på det...
Citera
2008-04-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Den kurdiska "hederskulturen" har än en gång visat sin deformerade nuna.

bättre vår hederskultur än eran "barbara"kultur i väst eller eran shiitiska hederskultur där nere i iran.

edit: lek inte fin när ni som folk är största djuren.
Senast redigerad av PICturklar 2008-04-06 kl. 14:07.
Citera
2008-04-06, 14:10
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PICturklar
bättre vår hederskultur än eran "barbara"kultur i väst eller eran shiitiska hederskultur där nere i iran.

edit: lek inte fin när ni som folk är största djuren.
Det finns ingen shiitisk hederskultur i Iran. För det första är religionen ingen kultur i de flestas ögon, för det andra har det inget med heder att göra i Iran. Perser får inte uppmuntrade ryggklappningar om de dödar sina döttrar för att de har maskara på sig. Inte ens de mest ociviliserade religiöst indoktrinerade svinen i byarna har denna primitiva kultur.

Edit: jag skänkte igår 6 kronor till barnen i kurdistan .
Senast redigerad av Äspen 2008-04-06 kl. 14:14.
Citera
2008-04-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Det finns ingen shiitisk hederskultur i Iran. För det första är religionen ingen kultur i de flestas ögon, för det andra har det inget med heder att göra i Iran. Perser får inte uppmuntrade ryggklappningar om de dödar sina döttrar för att de har maskara på sig. Inte ens de mest ociviliserade religiöst indoktrinerade svinen i byarna har denna primitiva kultur.

Edit: jag skänkte igår 6 kronor till barnen i kurdistan .

folk verkar tro att kurder dödar sina döttrar på löpande band, de 2 massmedialt uppmärksammade fallen i sverige har föranlett till en massa felaktiga uppfattnignar om oss som folk. visst existerar detta tänkande inom vissa regioner men är på väg att försvinna. vi ska ändra på det för det är fel. det kanske dör någon kurdisk tjej varje år medans iraner på non stop hänger bögar och stenar kvinnor. varför tar du inte upp det käre espen? vill du ha länkar kan jag ge dig ett 100-tal videoklipp som påvisar detta.

tack för de 6 kronerna, synd att ditt kurdhat existerar fortfarande. men du har ju sedan barnsben blivt indoktrinerad till att tycka dåligt om oss kurder som folk. detta har du tydligt sagt tidigare. hur ska man ändra en sådan rigid inställnig!?

sist men inte minst kultur är något som förändras över tid, från en generation till en annan. även om ni nu RÅKADE ha värstens mest civiliserade kultur och mest humana etc som mga av er persimperialister hävdar och som jag starkt ifrågasätter så existerar inte den kulturformen längre. den är puts väck för länge sedan.

iransk kultur dags dato:

i hemlandet:
hoppas på att den tolfte imamen återvänder
försöka utrota staten israel
religiös fanatism
bestialiskt avrätta dissidenter och andra oliktänkande och olikhandlande
sponsra terrorism

i utlandet:
bli homosexuell för att få uppehållstillstånd
bli kristen för att passa bättre in i det nya landet (helt ok för mig)
byta namn till ngt västerländskt

det bästa med persiskt kultur är att det kliar i byxorna för oss andra folk när era tjejer snackar persiska.

detta var den sista pajkastar inlägget av mig jag orkar inte länge hålla på, blir bara fylld av hat. perser är mina bröder även om en del råkar vara som dig och dela dina värderingar!

lycka till på juristutbildningen (menar verkligen det).
Citera
2008-04-06, 18:28
Medlem
PKK är inte längre terroriststämplade av EU pga att de helt enkelt inte sysslar med terroraktiviteter. Att de tidigare varit det bevisar bara hur enkelt man kan stärka relationer i det politiska spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in