Citat:
Ursprungligen postat av PICturklar
att du likställer vårt folks kamp med det du ovan beskriver berättar mer kring dig som person, hur du tänker och egentligen funkar än med den förtryckande verklighet som vårt folk de facto lever där nere.
jag måste även göra dig besviken genom att berätta för dig att vår kamp där nere är främst nationalistiskt inriktad och ej marxistisk. visst fanns dessa tankebanor och ideologier med bra bit in i 1990-talet men har succesivt övergets av nästintill alla i ledningen. visste du även att det t.o.m, finns imamer med i de små enheter som opererar uppe i begen. den som är muslim får vara det.
varför skulle jag inte blivit slagen av en soldat!? va fan gaggar du om egentligen, dina argument är helt förvridna och nu har du hoppat på personangrepp. men struntsamma vad en undercoverturk/tvångsassimillerad byvaktssläkting tycker, jag har mitt ärr i pannan som påminner mig varje dag om vad som hände den där eftermiddagen.
vad gäller en del här på fb, däribland du/dig, skulle jag innerligt vilja lägga vantarna på. ni är datamessar, skitsnackande töntjävlar, utan hjärta utan karaktär, utan mod, som råtter har ni hittat ert råtthål här på internet där ni kan spy ut allt ni inte vågar säga i verkligheten. Jag ger dig en utmaning pma mig ditt nr så hör jag av mig, får vi se vem som håller vad han lovar av oss 2.
att en stor majoritet av folket är bakom frihetskämparna och sympatiserar med dem är det inget snack om, det vet du, jag och photoshopman. att du inte vet hur gerillaföring förs och har inte ens rudimentära kunskaper i ämnet förklarar mkt av det idioti som du skriver, om 200 000 kurder skulle med varsin kalle utmana facsist armen skulle det inte gå så bra för oss men som sagt allt du skriver berättar mer och mer om dig, och din intelligens nivå...
jag betvivlar starkt att det är kurdisk blod i dina vener, maila mig ett pm där du skriver på kurdiska... kan du inte ditt språk kan du börja fråga dig varför ngn tidigare generation slutade prata sitt modersmål... men å andra sidan de en del av de värsta turkfascisterna är faktiskt assimilerade kurder, jävligt tragiskt och sorligt egentligen men det är så det är, bara ett faktum att konstatera.
vad gäller resturangägaren i fråga är han inte unik på ngt sätt, mga andra ger, mga betydligt mer, just han i fråga ger även sönerna kraftiga belopp. att du t o m ifrågasätter sånt betyder bara att du inte har ngn som helst insyn i kurdiska nätverk eller den kurdiska gemenskapen. är du kurd har ni isoloerat er och bara du vet den sorliga historien bakom!
Att det finns imamer med i PKK är då bra? Det gör det med i Al-Qida med och det får inte organisationen se spiritual ut för det. Det kan ju även förklara vart man har fått självmords taktiken i från

.
Personangrepp? Hahahaha, jag skrev det du påstod på FB.
Personagrepp är ju en av dina metoder och det har du visat för alla som inte har delat samma åsikter som du. Varför du nu låter som ett tämjt djur beror på att dina inlägg som innehöll massa svordomar mot mig och mina släktingar raderades och du troligtvis har fått dig en varning, bra jobbat

.
Vad gör en som har Iransk medborgarskap i Turkiet och blir slagen av en turkisk soldat?
Om det nu visar sig att vara sant, ger det då dig en anledning att hata ett helt folkslag pga en enskild persons handling?
Jag tror jag vet vad gerilla krigsföring är, och jag är säker på att om man nu hade 200 000 PKK soldater som utförde gerilla strider så skulle skadan varit större och en vinst ett faktum.
Att PKK inte har vunnit striden är ju bara tecken på att stödet inte är så stort som ni beskriver det.
OK då ska vi ta upp ämnet min intelligens nivå:
Jag kan ha mina åsikter och motbevisa dina som en civiliserat människa.
och din intelinge består av, följande rader:
ursprunligen skriven av PICturklar:
vad gäller en del här på fb, däribland du/dig, skulle jag innerligt vilja lägga vantarna på. ni är datamessar, skitsnackande töntjävlar, utan hjärta utan karaktär, utan mod, som råtter har ni hittat ert råtthål här på internet där ni kan spy ut allt ni inte vågar säga i verkligheten. Jag ger dig en utmaning pma mig ditt nr så hör jag av mig, får vi se vem som håller vad han lovar av oss 2.
min kommentar till det är: Hahahahahahahahaha, du kunde inte beskrivit dig själv bättre. Vilken tur att vi trots allt bor i Sverige som är fritt land, och jag har lagen mot dig men jag tar inte sånna som du på allvar.
Du kan komma med dina tomma hotelser som PM till mig, så du slipper besudla en diskutionstråd ytterligare!
Jag råkar faktist ha släktingar som stödjer PKK med, men det är inte 90% av min släkt som gör det. Vi är ganska fria om att diskutera ämnet utan att hota varan eller att tvinga varann att hoppa ut från balkongen.
En sista fråga till dig, nu när vi har lämnat ämnet lite så vill jag tillbaka igen.
Jag anser att PKK är en terrorist verksamhet pga att dem trots allt har haft civila som mål med. Sen att deras krig är pga förtryck förändrar inte metoderna dem använder.
Detta är alltså det jag påstår.
Nu till din fråga:
Du anser att PKK inte är en terrorist klassad organisation, vad beror det på? Hur kan det komma sig att när man använder sig av samma kalkyl till samtliga organisationer som klassas som terrorister så slipper PKK undan?