Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-27, 12:23
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Jag lade just in uppdateringen till 10.4.10 på min MacBook och skiten stänger inte av fläkten längre! Är det någon som har samma problem? Jag som är så känslig för ljud när jag sover kan inte ha det så så här.
Citera
2007-06-27, 15:41
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Löste det genom att kika i Aktivitetshanteraren och hitta en process som hette airport och som slukade 99% av cpu-kraften. Löste det genom att radera com.apple.airport.preferences.plist i /Library/Preferences/SystemConfiguration/

Varför fick den spel egentligen? Jag har inte läst så noga om uppgraderingen, men den verkar inte vara nått där som ska ha varit fel. Nått annat har jag inte gjort med burken. Säkert min nya jobb-T60 med windows som sprider dumheter på nätverket.
Citera
2007-06-27, 17:48
Medlem
StyleWarss avatar
10.4.10 verkar enligt rapporterna vara svajig. Jag installerade på min iMac på jobbet (G5:a) utan att ens reparera behörigheter innan. Men en annan lirare med Intel MacPro fick många problem med skenande fläkt, omstarter utan slut och grejer.

Jag väntar med att installera på Intelmacarna hemma...

Alltså liten varning utfärdad för 10.4.10 för alla med Intelmacar, men kör om du har G4 eller G5:a.
Citera
2007-06-27, 17:59
Medlem
irrblosss avatar
Jag har kört in 10.4.10 utan några problem. Har en MacBook Core2Duo.
Citera
2007-06-28, 01:05
Medlem
Jag har fått ett knäppande ljud i mina externa högtalare sen ja la in 10.4.10

Jag hoppas på en fix för detta, annars har det funkat bra.
Citera
2007-06-28, 22:15
Medlem
Finns några problem med den.
http://www.macfixit.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in