jo men finasterid får ju hår att växa tillbaka genom att sänka dht-nivåerna så varför skulle inte hår man tappat under kur med mkt dht kunna komma tillbaka efter kur?
Jag är inte så insatt i hårdelen då jag inte har problem själv med det. Får väl invänta arre's kommentar. Men om man tappar hår så att ens hårsäckar går upp i rök mer eller mindre. Så borde väl ingen medicin direkt göra så de återskapas? Isf borde ju ingen vara flintskallig?
jo men finasterid får ju hår att växa tillbaka genom att sänka dht-nivåerna så varför skulle inte hår man tappat under kur med mkt dht kunna komma tillbaka efter kur?
Propecia har studerats kliniskt hos män i åldern 18-41 år med tidiga faser av manligt håravfall. Effekten är dokumenterad i tre större placebokontrollerade studier (1-3) inkluderande totalt 1 879 patienter. Efter två års behandling ses en 10-11%-ig ökning av antalet hårstrån på hjässan jämfört med utgångsvärdet. I placebogruppen noterades samtidigt en motsvarande 5-6%-ig minskning av antalet hårstrån. Effekten jämfört med utgångsvärdet var väsentligen oförändrad mellan första (Figur 1) och andra behandlingsåret, varför någon fortsatt hårökning efter det första årets behandling ej kan förväntas.
´
Läkemedelsverket
Var det din första kur? Om inte, har du upplevt håravfall på andra kurer och vilka prepp har du testat isf?
Har du anlag för det? (tunnhårighet alltså)
Fan vad synd, förstår att du inte tycker det var värt det.
ja det var min första kur.. Har _INGEN_ anlag för håravfall i släkten.. det känns jävligt motigt måste jag säga. Men men hoppas på att rogain ska fungera :]
Jag är inte så insatt i hårdelen då jag inte har problem själv med det. Får väl invänta arre's kommentar. Men om man tappar hår så att ens hårsäckar går upp i rök mer eller mindre. Så borde väl ingen medicin direkt göra så de återskapas? Isf borde ju ingen vara flintskallig?
Men som jag sa, har ingen koll.
Vad jag vet så har hårsäckarna perioder när de är aktiva. den inaktiva perioden blir längre när det är mkt dht i omlopp. efter lång tid med höga dht-nivåer kanske hårsäckar dör, det vet jag inte. men det känns konstigt att de helt skulle förstöras under den relativt korta tiden en kur varar.
dianabol är värsta steroid mot håret, men det kan komma tillbaka håret, jag kör på 2g testo tappat hår knappt, sen la jag till ryssar 100mg ed tappa hår på engång.