Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-22, 18:20
Medlem
Till t.ex GNOME så kan du tanka applets för diverse musikspelare (Banshee...) och så lägger du applets på docken längst upp för att styra musikspelaren utan sluta med det du gör, kan man göra samma sak i OsX?
Sen undrar jag, hur bra är Docken egentligen....har för mig att det inte står vad varje ikon är, om du har ty 4-5 firefox rutor öppna hur vet du vad varje firefox ikon gör?

Finns det någogt likt beryl att du får en thumbnail när du gör en mouseover ikonen?
Citera
2007-06-22, 21:33
Medlem
Zawamuras avatar
Synergy är ett plug-in till iTunes där du kan få en liten kontrollbar i baren högst upp.
Citera
2007-06-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilere
Till t.ex GNOME så kan du tanka applets för diverse musikspelare (Banshee...) och så lägger du applets på docken längst upp för att styra musikspelaren utan sluta med det du gör, kan man göra samma sak i OsX?
Sen undrar jag, hur bra är Docken egentligen....har för mig att det inte står vad varje ikon är, om du har ty 4-5 firefox rutor öppna hur vet du vad varje firefox ikon gör?

Finns det någogt likt beryl att du får en thumbnail när du gör en mouseover ikonen?
Dockan: Du får bara en Firefoxikon, oavsett hur många fönster du har öppna. Använd Exposé för att visa dina Firefoxfönster.
Citera
2007-06-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibis
Dockan: Du får bara en Firefoxikon, oavsett hur många fönster du har öppna. Använd Exposé för att visa dina Firefoxfönster.
Hur funkar det för andra program och applikationer?

Om jag har 4-5 st firefox rutor öppna, vad händer ifall jag klickar på firefox ikonen?
Citera
2007-06-23, 18:54
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilere
Hur funkar det för andra program och applikationer?

Om jag har 4-5 st firefox rutor öppna, vad händer ifall jag klickar på firefox ikonen?
Det fungerar på samma sätt. Tryck F10 för att se alla fönster när du surfar i t.ex. Safari eller Firefox (dvs se alla fönster i programmet du använder för stunden). Trycker du F9 får du se alla fönster som du har öppna från alla program.

Om du har många fönster öppna, öppnas det du hade öppet senast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in