2007-06-18, 12:50
Medlem
-jOE!s avatar
I korta sammandrag:

Har en idé till en ny internet-tjänst som jag skulle vilja gå vidare med. Tyvärr sitter ett av Sveriges största mediaföretag på rättigheterna till varumärket. Varumärket användes en kort tid under IT-boomen men har sedan varit outnyttjad. Domänadressen (.se) är registrerad av en privatperson men utnyttjas inte.

Hur tycker ni jag skall gå vidare? Namnet på tjänsten är klockrent till min tilltänkta tjänst, men ganska värdelöst för någon annan. Skall jag kontakta mediaföretaget? Eller börja med att försöka köpa loss domänen?

Nej, jag tänker inte avslöja namnet!
Citera
2007-06-18, 13:02
Medlem
Köper du först loss domänen är risken att mediaföretaget (som äger varumärket) har rätt att överta denna.. Du får nog kontakta båda innehavarna och fråga vad det kostar..

Jag sitter i samma dilemma, har .se adressen till min sida, .com används inte men finns registrerat av ett företag utomlands (i en annan bransch).. Verkar man vara angelägen finns risken att dom vill ha bra betalt.. Personligen avvaktar jag lite och ser om dom förnyar domännamnet ytterliggare en period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in