2007-06-16, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Så, kort, du hävdar att ryska robotar ska skjuta ner amerikanska robotar innan de skjuter ner de ryska robotarna?

Det är givetvis inte jag som hävdar det, utan ryssarna har själva insinuerat att de har kapaciteten.
Citera
2007-06-16, 00:56
Medlem
.

Som bekant är det den som skriker högst som vinner ett propagandakrig, i riktiga krig krävs annat. Tror personligen att Ryssland inte har kapacitet till att göra ett skit.
Citera
2007-06-19, 02:51
Bannlyst
Ryssland har erbjudit USA att dela på en robotbas i Azerbadjan. USA blev nog lite ställda av det erbjudandet... Någon som hört hur det gick?
Citera
2007-06-19, 03:43
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonGamma
Ryssland har erbjudit USA att dela på en robotbas i Azerbadjan. USA blev nog lite ställda av det erbjudandet... Någon som hört hur det gick?
De tackade nej, tror f ö inte det var en robotbas utan någon slags radarstation.
Citera
2007-06-19, 03:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
De tackade nej, tror f ö inte det var en robotbas utan någon slags radarstation.

Nej det var en robotbas. Så dom tackade nej.. Det kunde man ge sig på. Jävla krigshetsare.
Citera
2007-06-19, 03:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae

Förresten, hur har du fått reda på att de tackade nej?
Citera
2007-06-19, 04:27
Medlem
Allt jävla prat om att Ryssland är svagt balbalbal jag hänger inte med alls nu

För 10 år sedan var Ryssland bland dom ekonomiskt svagaste länderna i europa , och nu 10 år efter ligger dom på 10:e plants i världsrankingen
och framtiden ser ljus ut med HELVETES massa olja/natus gas.
Läste nånstans att Ryssland satar på att ligga bland dom 5 främsta år 2020.
Och hur fasen såg Soviets ekonomi ut igentligen om man gemför med dagens Ryssland , jag tror Ryssland kommer bli starkare en vad soviet nånsin var i en inte allt för avlägen framtid.
Sen vill jag påpeka att olja/gas inte bara är det dom fixar pengar på tror det är 30% av landet totala årsinkomst, finns mycket som går bra i Ryssland nu.
Citera
2007-06-19, 10:54
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Läste det på nyheterna... har dock ingen källa att ge pinsamt nog
Citera
2007-06-19, 15:28
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Tackade nej och tackade nej. USA meddelade att man fortsätter enligt planerna med det europabaserade missilförsvaret, efter att man "tagit del av" det ryska förslaget. Detta stod i tidningar och på text-tv..

Edit: det är ju exakt det som står i den länkade artikeln i första inlägget.
Citera
2007-06-19, 16:35
Medlem
den jäveln =)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Allt jävla prat om att Ryssland är svagt balbalbal jag hänger inte med alls nu

För 10 år sedan var Ryssland bland dom ekonomiskt svagaste länderna i europa , och nu 10 år efter ligger dom på 10:e plants i världsrankingen
och framtiden ser ljus ut med HELVETES massa olja/natus gas.
Läste nånstans att Ryssland satar på att ligga bland dom 5 främsta år 2020.
Och hur fasen såg Soviets ekonomi ut igentligen om man gemför med dagens Ryssland , jag tror Ryssland kommer bli starkare en vad soviet nånsin var i en inte allt för avlägen framtid.
Sen vill jag påpeka att olja/gas inte bara är det dom fixar pengar på tror det är 30% av landet totala årsinkomst, finns mycket som går bra i Ryssland nu.

Precis vad även jag hört och tycker.
Citera
2007-06-19, 16:38
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av uLLe.buLLe
USA's stadsskuld = 8 700 miljarder dollar (65,4% av BNP), drygt 27 000 dollar per invånare. (2006)

http://zfacts.com/p/461.html

Statsskuld, inte stadsskuld.

Sedan delas den upp i två delar, skulder till omvärlden och skulder till lånegivare inom landet.
Citera
2007-06-19, 17:33
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Statsskuld, inte stadsskuld.

Sedan delas den upp i två delar, skulder till omvärlden och skulder till lånegivare inom landet.
Vad vill du uppnå med att märka ord och ta upp grundläggande kunskap om hur en statsskuld fungerar?

Faktum kvarstår ju ändå, USA har en rejäl statsskuld som växer i takt med Irakkriget.. dessutom är ju det amerikanska folket skuldsatt upp över öronen, så det ekonomiska läget därborta ser ju inte så bra ut. Men det är ju fortfarande oändligt mycket bättre än Ryssland..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in