• 1
  • 2
2007-06-16, 23:10
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-VISST HANDLAR DET OM ATT FALUKROPP UTNYTTJAR OSS!

…. och nog också övriga hjälpredor här ovan. Att de tar åt sig av oss, för sina själsbehov. –Alltså INTE hjälper oss för vår skull. Utan hjälper för sin skull, att få uppleva att de ha gjort något.
Och inte handlar min kritik om, som Falukropp nu skriver här ovan, att hon i datorsammanhang hävdar det engelska språket framför svenskan.

Den enklaste syningen av Falukropps hjälp här ovan för greger12:s problem med att installera OS på sin dator, ..och de övrigas ”hjälp”, visar en högst märkvärdig redogörelse, som, om nu inte greger12 verkligen redan kan dator, ..nog är inte mycket till hjälp. I alla fall kräver detta snackandet, att greger12, och vi övriga besökare som gärna vill lära oss, vi behöver tänka till ordentligt. Med denna röran av olika uttryck. …förutom att röran känns i vissa stycken vettlös: Jo visst! greger12 har ju skrivit inlägget på en dator och då har hon ju tillgång till en dator för att kunna ladda ner behövliga drivrutiner på en ”floppy”.

-Titta gärna på min redogörelse för vad wlan är för nått: i tråden ”Connecta till ett nätverk – problem”, inlägget nummer 13, där jag redogör för vad jag har klurat ut om wlan, …till förhoppningsvis matnyttigt för att förstå wlan/WiFi. Nämnas kan, att jag har undrar, frågat och frågat och läst, under flera …ÅÅÅÅR, och alltså här nu äntligen ..i alla fall anar.

====
Och jag undrar också ..bland annat! om hårddiskarna. Där som synes här ovan jag inte vet om sånt behöver drivrutin. ..men nu vet jag, att det behövs; Tack för de´! ni skribenter här ovan.
Och jag ..tror mig förstå, -ja rätta mig gärna om jag har fel! Jag tror att HHD, förutom de mekaniska skivorna, motorn och skrivare- och läsarmarna, också har styrelektronik, detta som benämnes här ovan ..väl? för ”controller”.
Pagina skriver: Controller card är ett styrkort för någon hårdvaruenhet där kortet översätter kommandon från processorn till enheten.
Å så tänker jag mig att detta styr-kortet/-elektroniken finns placerad i HDD:burken?

Å så inser jag att det finns ..minst två varianter signalöverförings tekniker mellan, som vi säger ”datorn”, alltså rimligen processorn, och HDD:en: parallell och seriell. Med parallell, flera parallella ledningar, förr i tiden; …i denna datorn som jag här använder. Och seriell i dagens datorer.

Sen försöker jag att klura ut vad ”ATA” står för. Sannolikt AT + A? Där AT står för Advanced Technology, en fysisk storleksstandard …på nått, sätt i datorn.
A:et har jag ingen susning om!

Jo, så undrar jag vad Falukropp:s skrivningar här ovan är för nått kul?
: compatibility mode?
: så emulerar SATA-controllern en vanlig PATA-controller?

: slipstreama? Läser jag nånstans: Slipstreaming går ut på att man tar ett service pack (eller en hotfix) och integrerar det med befintliga filer från t.ex. en Windows installationsskriva, och på så sätt skapar en ny uppdaterad Windows-CD. …förstår jag ??????

…tackar på förhand

Helvete B-O, du har synat mig! Självklart handlar det enbart om att utnyttja folk, det är väl alltför uppenbart.

Nejdu B-O. Nån måtta får det vara. Det finns utmärkta sökverktyg som är till för att användas om man vill ha detaljerna om något. Kan man inte använda Google har man ingenting på internet att göra. Det är som att köra bil utan att veta hur man använder en ratt.
Om vi nu ska fortsätta på din linje att analysera folks barndomsförhållanden, var du enda barnet i familjen? Med tanke på att du reagerar så starkt på att tvingas söka information själv och inte få allt serverat på silverfat.

Man får begränsa sig till vad som är relevant information för själva problemlösningen. På vilket sätt hjälper en sjukt lång avhandling om exakt vad exempelvis serial ATA betyder dig att lösa problemet som trådskaparen har?

Förresten, jag är besviken på dig. Du har ju helt glömt att ge mig diagnosen psykopat din vana trogen när nån försöker vara hjälpsam. Börjar du tackla av eller vad är det frågan om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in