2007-06-15, 17:09
Medlem
Ben Avrahams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Ja plus Kristendom och Judenom.

Att ha sex mellan ett lakan med hål i som en del ultra-orthodoxa judar har tycker jag verkar mera roligt än seriöst.
Hahahah, ja mycket ska man höra.

Myten om att ultraortodoxa har sex mellan ett lakan med ett hål i är rent nonsens. Myten uppstod troligen från gettona i östeuropa, när ickejudar såg de fyrahörniga plaggen med fransar (http://www.pinenet.com/~rooster/hasid2.html#HASID2-Q6) som ortodoxa judar bär för att kunna bära med sig de 613 buden. Bokstavligen, eftersom fransarna (tzitzit) motsvarar alla mitzvot. Detta plagg har ett hål i sig, men för huvudet. När icke-judarna såg dessa plagg på tvättlinor och inte visste vad de var till för, tog deras fantasi över.

http://www.snopes.com/religion/sheet.htm
Citera
2007-06-15, 17:14
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Avraham
Hahahah, ja mycket ska man höra.

Myten om att ultraortodoxa har sex mellan ett lakan med ett hål i är rent nonsens. Myten uppstod troligen från gettona i östeuropa, när ickejudar såg de fyrahörniga plaggen med fransar (http://www.pinenet.com/~rooster/hasid2.html#HASID2-Q6) som ortodoxa judar bär för att kunna bära med sig de 613 buden. Bokstavligen, eftersom fransarna (tzitzit) motsvarar alla mitzvot. Detta plagg har ett hål i sig, men för huvudet. När icke-judarna såg dessa plagg på tvättlinor och inte visste vad de var till för, tog deras fantasi över.

http://www.snopes.com/religion/sheet.htm

Där ser man, nu hörde jag det från en väninna som bor i Belgien och som är judinna så antingen visste hon inte om det själv eller så ville hon bara skämta lite. Antagligen ville hon bara skämta antar jag.
Citera
2007-06-15, 17:26
Medlem
Ben Avrahams avatar
Citat:
Där ser man, nu hörde jag det från en väninna som bor i Belgien och som är judinna så antingen visste hon inte om det själv eller så ville hon bara skämta lite. Antagligen ville hon bara skämta antar jag.
Se, så mycket man tror sig veta som faktiskt är felaktigt. Det är möjligt att din väninna faktiskt trodde på det själv, om hon är sekulariserad och inte har så mycket kontakt med den judiska församlingen/communityn. Om det är något mer du undrar över är det bara att fråga.
Citera
2007-06-15, 18:00
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Avraham
Se, så mycket man tror sig veta som faktiskt är felaktigt. Det är möjligt att din väninna faktiskt trodde på det själv, om hon är sekulariserad och inte har så mycket kontakt med den judiska församlingen/communityn. Om det är något mer du undrar över är det bara att fråga.

Hur pass religiös hon är vet jag ej. Dock så sa hon att det stämde så då får man antaga att det stämmer när hon säger att hon är seriös och hon har bättre kunskaper inom judendomen än vad jag har.
Citera
2007-07-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Men de är ju inte riktiga kristna

Nejdå. Inte alls
Citera
2007-07-09, 20:21
Medlem
Citat:
Kristna? De är ju för fasen mormoner. Deras syn på Jesus står närmare islams syn än kristendomens syn.

Kul att se vissa muslimer logga in när de väl fått något att slänga över icke-muslimer och sedan bara försvinna och inte svara på folks frågor. Rätt så mycket ibnhazm över dig.

I övrigt så var den sekter rätt så sluten så kunskapen om vad sektledaren predikar har inte varit så mycket eftersom media inte brytt sig om avhopparnas historier.

Skillnaden är ju att man ställer honom inför rätta för vad han predikar om, vilket man knappast gör med de imamer som predikar om kusinäktenskap.

Semitiska religion är roliga, men deras anhängare är ännu roligare.

Och sektledaren kan ju inte hjälpa att hans katolska präst våldtog honom när han var tretton och med i gosskören.

VAR någonstans finner du något i mitt påstående som visar att jag är muslim?! Jag UNDRADE enbart varför ingen tar upp att det finns "präster" som tvingar barn till en massa saker, men så fort en muslim gör det ena och andra skapas det en ny rubrik här! Sluta döm människor för att jag är långt ifrån muslim och det ska du ha klart för dig. Sen är det inte så att jag försvinner härifrån, jag har ett liv utanför Flashback till skillnad från dig som spenderar varenda sekund av ditt liv till att hitta hatiska påståenden om andra folkgrupper, ge dig.
Citera
2007-07-09, 20:21
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloe_vera
Nejdå. Inte alls

Tog du inte studenten iår?
Citera
2007-07-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Kul att de äntligen fått tag på aset iaf.

Tycker jag med
Citera
2007-07-09, 20:23
Medlem
Citat:
Tog du inte studenten iår?

Tar man studenten i år om man är 26 år gammal?
Citera
2007-07-09, 20:26
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
VAR någonstans finner du något i mitt påstående som visar att jag är muslim?!

We know each other right.

Citat:
Jag UNDRADE enbart varför ingen tar upp att det finns "präster" som tvingar barn till en massa saker, men så fort en muslim gör det ena och andra skapas det en ny rubrik här!

Du skapade ju en rubrik på FB om det, vad klagar du om? Hade du inte gjort det hade någon annan gjort det.

Sedan att folk i USA tror att det finns människor som gjorde vatten till vin genom att yttra det () är tämligen ointressant för mig.

Jag gillar inte kusinäktenskap, aldrig gjort det. Vill att det ska förbjudas i Sverige, vill även att Sverige ska sekualiseras (Frankrike är ett bra exempel) och vill slippa alla kristna missionärer som knackar på min dörr.

Citat:
Sluta döm människor för att jag är långt ifrån muslim och det ska du ha klart för dig. Sen är det inte så att jag försvinner härifrån, jag har ett liv utanför Flashback till skillnad från dig som spenderar varenda sekund av ditt liv till att hitta hatiska påståenden om andra folkgrupper, ge dig.

Vilka folkgrupper sprider jag hat emot? Ge exakta raser nu, såvitt jag vet har jag inte spridit hat om någon folkgrupp, då muslimer inte är en folkgrupp. Och jag sprider bara hat mot religioner, vilket du inte kan beteckna som en folkgrupp.
Citera
2007-07-09, 20:27
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Tar man studenten i år om man är 26 år gammal?

Och hur skulle jag veta att du är 26 år?
Citera
2007-07-09, 20:35
Bannlyst
Citat:
Nejdå. Inte alls
Nej, mormoner är inte kristna. Själva påstår de att de är kristna, men det är bara bullshit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in