2007-06-21, 14:46
Medlem
Hmmm...där måste man ju regga sig. Det suger ju. :/
Citera
2007-06-21, 15:02
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Tja.. den finns ju på TPB också. En ledtråd för er som inte hittar en bra torrent kan ju vara att detta är apples nya katt.

Men kom igen och hjälp mig installera det på en extern disk nu utan att behöva bränna skivan. Det måste ju gå på nått sätt.
Citera
2007-06-21, 15:17
Medlem
Tack för tipset. Mycket dålig seedning dock.
Citera
2007-06-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Men kom igen och hjälp mig installera det på en extern disk nu utan att behöva bränna skivan. Det måste ju gå på nått sätt.
Lägg det på externa disken > boota från externa disken > installera på interna disken.
Citera
2007-06-22, 22:40
Medlem
panofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannordholm
Lägg det på externa disken > boota från externa disken > installera på interna disken.

Bara att lägga .dmgfilen på en firewiredisk och sen boota genom att hålla nere alttangenten under uppstart?
Funkade inte för mig, den hittade bara min interna disk.
Citera
2007-06-23, 10:22
Medlem
sparlunds avatar
Denna .dmg fil, kan jag bränna den på en dvd och boota med som om det var en vanlig win-skiva?
Citera
2007-06-23, 10:25
Medlem
sparlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panofil
Bara att lägga .dmgfilen på en firewiredisk och sen boota genom att hålla nere alttangenten under uppstart?
Nej, du måste inte i bios och ändra så den bootar från :F lr vad extern disk kan vara. Du kmr in i bios genom att trycka typ f12 upprepade gånger under tiden datorn startar
Citera
2007-06-23, 12:51
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panofil

Sparlunds tips är helt konstiga. Har du en intel mac använder du EFI istället för nått BIOS. Kommer man åt någonting på en mac genom att hålla in F12 när man bootar?

Hur som helst räcker det inte att lägga din dmg på en exern disk. Du måste skapa en partition på din FireWire-disk av lämplig storlek det kan du göra i Skivverktyg men om du har grejer på disken kanske iPartition är bättre. Jag skapade en på 7 GB. Sedan öppnar du Skivverktyg och markerar din nya partition och sedan Återställ. Där väljer du att använda din dmg som källa och sedan drar du in din nya partition till Mål-fältet. Sedan bara att köra Återställ och boota om och hålla ned Alt.

För mig kraschar dock installeraren ganska direkt efter att jag valt språk. Någon som haft det problemet? Jag funderar på om det kan ha att göra med att min FireWire-disk inte är GUID?
Citera
2007-06-23, 13:19
Medlem
vad besvärligt ni gör det. varför slänger ni inte bara in det på ett gäng dvdrw-skivor?
Citera
2007-06-23, 13:55
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Inte krångligare än att pilla sönder dmg:n för att få plats med det på en vanlig dvd. Dessutom är min dvd-läsare trasig på macbooken.

Är det någon som fått in det ännu? Någon som använt metoden att boota från FireWire och fått det att fungera?
Citera
2007-06-23, 17:24
Bannlyst
Man måste väll låsa image-filen eller något..Kolla komentarerna på TPB
Citera
2007-06-23, 18:36
Medlem
semafors avatar
Sitter nu i Leopard Mycket fint tycker jag, om än lite buggar här och var.. Svårt att installera vissa saker då installeraren tycker om att fastna. Men det är tummen upp för detta OS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in