Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-06-12, 10:15
Medlem
Naiths avatar
Hej på er.

Jag sitter här med en rätt så (väldigt) gammal version av Windows XP Professional, närmare bestämt version 2002. Efter installation av detta så måste jag ju såklart ladda hem c:a 80 säkerhetsuppdateringar och fixar som har kommit till XP under den tid som XP har funnits. Nu till min fråga: Kan jag på något sätt ladda hem alla dessa uppdateringar m.m till en mapp på min hårddisk, för att sedan bränna alla dessa på en cd-skiva? När jag sedan precis har installerat XP så kan jag bara stoppa i cd-skivan och köra alla dessa uppdateringar, och därmed slippa att sitta och ladda hem dem med Windows Update (eftersom det tar rätt lång tid att få ner allt). Servicepack 2 inräknat för övrigt. Någon som har något förslag? Gärna om det finns någon säker hemsida där uppdateringarna kan hämtas. Har själv letat på Microsofts hemsida, men har inte lyckats hitta något.

Tack på förhand.
Citera
2007-06-12, 11:40
Medlem
927s avatar
det finns ett litet program som scannar av din dator och postar länkar till uppdateringarna som saknas, dock lär det ju bli rätt så rörigt...

en fördel med updaten är att du gör bara en omstart för alla uppdateringar, ska du installera dom manuellt så vet jag inte hur lyckat det tex är att installera fem till ie, fem till xp, fem till word, fem till excel och sen starta om.
det känns som det kan bli problem om man inte gör seprata omstarter för dom uppdateringarna som kräver det men det är som sagt bara en känsla.
själva nedladdningen från ms går ju fort, det som tar tid är ju själva installationen av varje uppdatering. sp2 bör du ju tanka separat och installera innan du besöker uppdaten. jag hämta 40 uppdateringar via updaten för ett tag sen och det tog 20-25 min sen va allt klart.

är du intresserad av programmet jag nämner så återkom så får jag leta efter det

sp2 sve 258 mb
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displayLang=sv
Citera
2007-06-12, 14:45
Medlem
Naiths avatar
Tack för svaret.

Den länk du postade, som länkar till nerladdning av servicepack 2, är det det vanliga servicepack 2 som Windows säger att jag bör hämta? När jag tittar på hemsidan (länken) så står det "Windows XP Service Pack 2 – nätverksinstallationspaket för IT-administratörer och utvecklare". Fast det kanske är korrekta versionen jag ska hämta?
Citera
2007-06-12, 15:17
Bannlyst
jag installerade nyligen om min dator till fabriksinställningarna (2004), så jag installerade alla säkerhetsuppdateringar via windows update. Var väl en 80 stycken.. Men det tog faktiskt inte mer än 10-12 minuter.

Lite störigt dock att man måste gå ut på nätet och göra det, med tanke på att den inbygda brandväggen 2004 väl var ännu sämre än den är idag.. Så det där med uppdateringar på en skiva låter som en bra ide
Citera
2007-06-12, 15:20
Medlem
927s avatar
skillnaden är väl att via updaten så hämtas bara det du behöver. länken är ju tänkt så att man får ner allt, man sparar filen och kan installera sp2 vid flera tillfällen, om det behövs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in