2007-06-11, 08:13
Medlem
Upperdeckers avatar
Sista veckorna har datorn startats om i samband med att jag loggar in på MSN (senaste versionen). Jag kan logga in med AMSN eller Ebuddy utan problem, men så snart jag loggar in med Windows Live Messenger, och kontaktlistan dyker upp, startas datorn om. Har inte installerat något eller tagit bort något, som jag kan härleda till tidpunkten för att det började bli såhär.

Har rensat registret, scannat efter virus och liknande med Norton och AVG, Ad-aware, Spybot, Superantispyware. Har kört installationsfilen igen, och valt att "reparera" installationen, har även testat att avinstallera och installera om MSN igen. Har också scannat hårddiskarna efter fel.

Begriper inte vad som kan vara fel. Inget annat krånglar eller får datorn att starta om. Någon som har några tips eller osm har varit med om samma sak?
Citera
2007-06-11, 10:43
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperdecker
Sista veckorna har datorn startats om i samband med att jag loggar in på MSN (senaste versionen). Jag kan logga in med AMSN eller Ebuddy utan problem, men så snart jag loggar in med Windows Live Messenger, och kontaktlistan dyker upp, startas datorn om. Har inte installerat något eller tagit bort något, som jag kan härleda till tidpunkten för att det började bli såhär.

Har rensat registret, scannat efter virus och liknande med Norton och AVG, Ad-aware, Spybot, Superantispyware. Har kört installationsfilen igen, och valt att "reparera" installationen, har även testat att avinstallera och installera om MSN igen. Har också scannat hårddiskarna efter fel.

Begriper inte vad som kan vara fel. Inget annat krånglar eller får datorn att starta om. Någon som har några tips eller osm har varit med om samma sak?

Hej !

Har du kollat vad som anges i loggboken vid tidpunkterna för omstarterna??

Ett av de bättre felsökningstipsen är att kolla i loggboken...

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

eventvwr.msc & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!
Kolla även i enhetshanteraren efter dito!
Citera
2007-06-11, 11:32
Medlem
_killahs avatar
Efter att du följt ovanståendes tips så kan du googla på de. Fungerar de inte eller orkar du inte så kan du köra med en systemåterställning till ~2-3 dagar före att du tror de började hända. Detta brukar lösa de flesta problem
Citera
2007-06-11, 12:12
Medlem
927s avatar
inaktivera omstart vid systemfel, då bör du få upp en blåskärm i stället. notera felmeddelande, felkoder och ev filnanm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in