Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-08, 10:41
Medlem
Jag ska åka ut till landet om några timmar, så därför drog jag ner några dvd-filmer. Jag har unrarat dom men helt plötsligt går det inte att bränna. JAg använder Nero och när jag försöker bränna står det "Ej tillräckligt med plats för att kopiera denna skiva" och "Fritt utrymme är 3518 MB. Storlek på Imagefil är 4419 MB."

Skivorna är ju på 4.7 GB och det har funkat felfritt fram tills nu. Jag har testat olika skivor och olika IMG-filmer. Någon som vet vad problemet är? Kan det avhjälpas?

Tack på förhand
Citera
2007-06-08, 10:43
Medlem
Flärps avatar
Testa att bränna i ett annat program. Kan rekommendera ImgBurner.
Citera
2007-06-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Testa att bränna i ett annat program. Kan rekommendera ImgBurner.

Ja, det var ju en idé

Ska testa

Var hittar man det förresten?
Citera
2007-06-08, 10:51
Medlem
DennisOlofs avatar
Har du dragit ner DVD-R filmer och dom är i ISO format, ska det funka, dvs öppna fil, välj ISO filen och "close session" eller något i den stilen när du ska bränna.

Funkar det inte är DVD-R filmerna för stora och den som skapade dom ganska idiotisk, det fanns filmer förut som krävde overburn men det var inte så vanligt, dessutom är det inte bra att gå utanför standardstorleken.
Citera
2007-06-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Har du dragit ner DVD-R filmer och dom är i ISO format, ska det funka, dvs öppna fil, välj ISO filen och "close session" eller något i den stilen när du ska bränna.

Funkar det inte är DVD-R filmerna för stora och den som skapade dom ganska idiotisk, det fanns filmer förut som krävde overburn men det var inte så vanligt, dessutom är det inte bra att gå utanför standardstorleken.

Det är DVD-filmer som ska passa på skivorna egentligen, men Nero säger att dom är för stora.
Citera
2007-06-08, 11:08
Medlem
Det var tydligen...

... För lite utrymme på C för att man skulle kunna bränna. Skumt, det visste jag inte. Man lär sig något nytt varje dag. Problemet löst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in