2018-01-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Åtalet mot LK läggs alltså ner. Det va ingenting annat än en uppmärksammhetsgirig skvallerkärring som försökte sabba en människas karriär?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/utredningen-mot-lasse-kron%C3%A9r-l%C3%A4ggs-ner-1.5088806
Jag har precis lyssnat på senaste avsnittet av 80GM och undrade om det här skulle hinna läggas ned innan finalen. Jag vill ha finalmacka med författaren.

Synd ändå att det inte prövades och att hela hennes anklagelse kom i ljuset. EMF har väl tidigare uttryckt sig som att fallet var ett slamdunk och jag emotser ett uttalande som ändå ska befästa honom som ytterst klandervärd och att FU lades ned pga en patriarkal teknikalitet. Nu har väl hennes stjärna falnat betydligt på senare tid men hon har ändå sina fans inom media som nog ändå kan tänkas vilja spinna på hennes spår. Hon kan göra mycket skada ännu med några diffusa påståenden.

Frågan är hur SVT fortsatt behandlar honom? Ska chefer låtsas som att det regnar och låta honom stanna i frysboxen? Hellre bli allmänt sedd som ryggradslös än att falla i onåd hos sektdelen av metoo?
Citera
2018-01-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag har precis lyssnat på senaste avsnittet av 80GM och undrade om det här skulle hinna läggas ned innan finalen. Jag vill ha finalmacka med författaren.

Synd ändå att det inte prövades och att hela hennes anklagelse kom i ljuset. EMF har väl tidigare uttryckt sig som att fallet var ett slamdunk och jag emotser ett uttalande som ändå ska befästa honom som ytterst klandervärd och att FU lades ned pga en patriarkal teknikalitet. Nu har väl hennes stjärna falnat betydligt på senare tid men hon har ändå sina fans inom media som nog ändå kan tänkas vilja spinna på hennes spår. Hon kan göra mycket skada ännu med några diffusa påståenden.

Frågan är hur SVT fortsatt behandlar honom? Ska chefer låtsas som att det regnar och låta honom stanna i frysboxen? Hellre bli allmänt sedd som ryggradslös än att falla i onåd hos sektdelen av metoo?

SVT har ju hela tiden trott på LK, men tillsammans med LK kom man fram till att ändå ta en paus till dess att en ev rättsprocess var klar. Men det är ju ingen garanti för att han får tillbaka alla högprestigeprojekten, åtminstone inte till en början.

Gissar att "Smartare än en femteklassare" inte kommer att tillhöra hans repertoar i framtiden, men flera av de andra programmen tror jag att han kan få tillbaka.
Citera
2018-01-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Åtalet mot LK läggs alltså ner. Det va ingenting annat än en uppmärksammhetsgirig skvallerkärring som försökte sabba en människas karriär?

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/utredningen-mot-lasse-kron%C3%A9r-l%C3%A4ggs-ner-1.5088806

Inte ett dugg förvånad.

Det kommer bli väldigt många metoo-fall som kommer att läggas ned. Inte alltid pga att mannen/kvinnan är helt oskyldig utan pga brist på bevis. I Lasses fall är jag dock rätt säker på att han är oskyldig.
Citera
2018-01-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
SVT stod ju dessutom (vad jag förstått i alla fall) bakom honom i denna frågan, men ingen av dem tyckte att det var en bra idé att han syntes i TV så länge som förundersökningen pågick.
Jag uppfattade också SVTs beslut på det viset då men det kan också ha ändrats med tidens gång. Det är betydligt lättare att plocka bort honom från etern och hänvisa till att man neutralt ska avvakta. Om man lika neutralt ska återgå till normalläget när allt lagt sig så synas syltryggarna inom public service. Ingen vill uttala sig och någon kommunikationsansvarig yrar något om intern personalsekretess och skit.

Oj, LK uttalar sig nu...

Edit:
Bra uttalande. Han får med att han lidit stor skada och vad det beror på utan att ta på sig någon överdriven offerkofta.

Det här fallet blir nog ett bra exempel på hur en metoo-historia som de flesta redan från start upplever som extremt suspekt ändå gör (irreparabel?) skada för den enskilde. Knäpp historia men polis måste utreda i flera månader. SVT måste kicka honom så länge. Media måste hänga ut honom på löpsedlar. Media måste låta bli att ställa motfrågor till det stackars självutnämnda brottsoffret även om dennes historia stinker skit.

Hoppas hon lärt sig något av det här på sin resa till vuxenvärlden.
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2018-01-24 kl. 09:39.
Citera
2018-01-24, 09:36
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Var redan klart från början av det man läst. Media fortsätter dock outa han. Sedan lyckades hon ju rätt bra med att sabba hans karriär. Ingen julshow och inget mera Smartare än en femteklassare. Anmälde en man för strunt och han gick miste om väldigt mycket. Hon är säkert nöjd ändå. Säkert fler uppdrag han även gått miste om och eftersom man fortsätter outa honom så kommer det finnas kossor som tror på devisen ingen rök utan eld.

Expressen skriver bl.a med stora bokstäver:

Nu behövde ju inte media outa honom eftersom han själv gick ut tillsammanas med SVT i ett pressmeddelande och lyfte fram sin ståndpunkt på anklagelserna.
Citera
2018-01-24, 09:41
Medlem
Det känns ju verkligen som en tråkig historia och ME TOO har ju några sådana här under bältet. Tycker det är självklart att han borde få komma tilbaka till rutan men med den här upppiskade stämningen är det mycket möjligt att så aldrig blir fallet.
https://www.expressen.se/noje/forundersokningen-mot-lasse-kroner-laggs-ner/
Citera
2018-01-24, 09:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Nu behövde ju inte media outa honom eftersom han själv gick ut tillsammanas med SVT i ett pressmeddelande och lyfte fram sin ståndpunkt på anklagelserna.

Så en person ska straffas för att han går ut och bemöter anklagelserna? Tror inte Kronér sa ja att t.ex få sin nuna på löpsedeln som han fick i höstas med svarta bokstäver som sexuellt ofredande. Extremt märkligt detta hur media kan ursäkta sig med att publicera namn på vissa och köra häxkampanj mot medan ursäkta sig att inte riva drev mot andra för de får man inte tag i. Inkluderar SVT som inte gjorde mycket för att skydda sin anställde. Det ska alltså löna sig att hålla käft då kan media inte skriva ut namnet. Det är ju rent trams och används bara som ursäkt varför sådana som Kronér hängdes ut medan andra som anklagats för riktigt skit fortsatt får förbli anonyma.
Citera
2018-01-24, 10:04
Medlem
Utifrån SVTs uttalande i AB (https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/9mE9vp/svt-vi-ska-satta-oss-ner-med-lasse) så verkar det som att allt verkar fortgå precis som jag misstänkte, dvs han får inte behålla femteklassaren, men i övrigt så fortsätter man som vanligt.
Citera
2018-01-24, 10:58
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så en person ska straffas för att han går ut och bemöter anklagelserna? Tror inte Kronér sa ja att t.ex få sin nuna på löpsedeln som han fick i höstas med svarta bokstäver som sexuellt ofredande. Extremt märkligt detta hur media kan ursäkta sig med att publicera namn på vissa och köra häxkampanj mot medan ursäkta sig att inte riva drev mot andra för de får man inte tag i. Inkluderar SVT som inte gjorde mycket för att skydda sin anställde. Det ska alltså löna sig att hålla käft då kan media inte skriva ut namnet. Det är ju rent trams och används bara som ursäkt varför sådana som Kronér hängdes ut medan andra som anklagats för riktigt skit fortsatt får förbli anonyma.

Ja det är helt vettlöst och omoraliskt, men när var media vettiga och moraliska senast (bortsett från när de bara poserar)
Citera
2018-01-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
SVT har ju hela tiden trott på LK, men tillsammans med LK kom man fram till att ändå ta en paus till dess att en ev rättsprocess var klar.
Så brukar man säga när man tvingar någon att säga upp sig för att inte få sparken. I samförstånd, jo jag tackar!

Hoppas att LK kräver SVT på ett ordentligt skadestånd nu.
Citera
2018-01-24, 11:17
Medlem
Hoppas ingen blir förvånad att anmälan/utredningen mot Kronér läggs ned. Vad man (kvinnor) måste förstå är att om man blir tillsammans med någon i över ett år kan man inte sedan klaga på beteendet innan förhållandet. Det funkar inte så och det är mycket märkligt att man inte förstår det.

Nu är det här mer komplicerat än så, anmälaren påstår att de inte var tillsammans. Det gör det hela väldigt märkligt. Är hon förvirrad eller är Kronér förvirrad? Man blir faktiskt lite nyfiken. Vad handlar det här egentligen om?

Kanske kommer någon mer träda fram och förtydliga.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Här skriver dottern Mathilda att: "vi måste börja prata om sexuella övergrepp"

http://www.gp.se/nyheter/mathilda-kronér-ett-nej-ska-alltid-respekteras-1.99948

Vi måste nog prata om mer än så. I ett land där kön bara är en social konstruktion och en av dessa konstruktioner är okontrollerbara monster blir förvirringen ganska stor. Det hjälper ju inte att större delen av befolkningen är bevisat naiva.

Män och kvinnor är ganska olika och har svårt att förstå varann. Att vissa kvinnor påstår att det egentligen inte finns några skillnader gör det naturligtvis inte lättare. Utöver många likheter har vi några få men betydande skillnader. Förstår man inte det får man problem och man inbjuder kanske till problem också. Jag säger inte att övergrepp är ok om nu någon slagit på feltolkningsgeneratorn redan.

De allra flesta är medvetna det finns skillnader mellan män och kvinnor (med begränsad uppfattning om vad de ör). Ändå ges obegränsat utrymme åt utrafeminister i pressen som inget vet och inget förstår men som säger sig veta precis hur det står till. T ex att kvinnor har lika stark könsdrift som män som något resultat av oidipuskomplex. Förstår man inte mannens könsdrift får man problem. Mathilda Kronér fick lära sig det men förstod hon varför och vad som egentligen gick fel? Media har här, igen, ett enormt ansvar för denna okunnighet.

Ta en liten titt på denna:

https://youtu.be/OQ2fREo3Tjc

En kvinna som klär ut sig till man för att lära sig förstå oss bättre. Kolla gärna upp "The Red Pill".

https://youtu.be/3WMuzhQXJoY

Ännu ett uppvaknande ur okunskapen och naiviteten som aktivt odlas av feminister.

Mäns roll i fortplantningen är att göra barn medan kvinnors roll är att välja hane att bli befruktad av. Detta är naturliga drifter som vi inte kan ändra om vi inte vill dö ut. Resten av våra förhållanden är sociala spel men de ska inte blandas ihop med naturliga drifter. Det kan vara förvirrande nog och behöver inga försvårande omständigheter. Att försöka bortse från detta är konstruerade problem. Män har tillräckligt med problem att förstå kvinnor men jag påstår att vi försöker. När jag lyssnar på feminister ser jag inga försök att förstå män.

Detta ger inga män någon rätt till övergrepp men om vi ska prata om detta så bör vi nog försöka förstå varann innan vi kan analysera effekterna av våra olikheter.
Senast redigerad av Cybermorph 2018-01-24 kl. 11:50.
Citera
2018-01-24, 11:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Inte ett dugg förvånad.

Det kommer bli väldigt många metoo-fall som kommer att läggas ned. Inte alltid pga att mannen/kvinnan är helt oskyldig utan pga brist på bevis. I Lasses fall är jag dock rätt säker på att han är oskyldig.
Håller med om det du skriver.

Stackars Kronérs misstag var att bli kär i den här kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in