Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-06, 20:30
Medlem
neogeos avatar
nån som vill rikta mig åt rätt håll, .. jag tänkte lära mig sniffa trådlösa nät
om man har lösenordet till WEP skyddad nät
Citera
2007-06-06, 20:34
Medlem
neogeos avatar
aa mod, sorry jag såg inte att där fanns bättre plats för denna tråd .. i "säkerhet "
Citera
2007-06-07, 01:49
Medlem
neogeos avatar
ok nån måste veta .. de måste finnas program som kan övervaka belastningen av routern och massa sånt ?
jag är bunden till routern med sladd men där e några andra som stitter på den trådlöst .. vill kunna se hur mycket dem nyttjar .. .. och lite till kanske
Citera
2007-06-07, 16:50
Medlem
Knarkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neogeo
ok nån måste veta .. de måste finnas program som kan övervaka belastningen av routern och massa sånt ?
jag är bunden till routern med sladd men där e några andra som stitter på den trådlöst .. vill kunna se hur mycket dem nyttjar .. .. och lite till kanske
Så du är trådbunden till routern och annat folk är uppkopplad till routern via wifi?
Då får du lov att köra med ARP Poison Routing, fungerar riktigt bra. Då routar du all trafik via din dator sedan ut till routern igen.
Citera
2007-06-08, 00:41
Medlem
neogeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkad
Så du är trådbunden till routern och annat folk är uppkopplad till routern via wifi?
Då får du lov att köra med ARP Poison Routing, fungerar riktigt bra. Då routar du all trafik via din dator sedan ut till routern igen.

då måste jag väl koppla om eller ?
så att datorn sitter mellan routern och modemet ( eventuellt vägguttaget )
Citera
2007-06-08, 01:03
Medlem
neogeos avatar
hittar inte programmet nånstanns :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in