2016-07-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ännu en idiot som bölar ut i kvällspressen för att han hittat något okänt i påsen med räkor. Ja, i var tiotusende påse med räkor finns ett okänt föremål, vanligen ett annat havslevande djur. Även om folk tror att det är ett avkapat finger eller något så är det nästan alltid ett annat havslevande djur som slunkit med i påsen. Självfallet spydde hans fru. Och så de vanliga kommentarerna.

- "Det här" är en grå klump som låg i påsen med de oskalade räkorna.

- Hon hade ätit en del men när hon såg det så här så spydde hon.

- En person som jobbade där sa att det här inte var något, att det händer ofta. Jag förstår inte hur man kan säga så.

- För familjen Sporrer blir det hursomhelst inte räkor på ett tag.

http://www.expressen.se/kvallsposten/rickards-otacka-upptackt-i-rakpasen/

Den grå klumpen är "fullständigt oidentifierad"...
Citera
2016-07-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Västerbron fick självmordshinder uppsatt 2012. Hindret är en meterhög vägg ovanför staketet, och buktar inåt för att det inte ska vara så lätt att klättra över. Om tjejen lyckats ta sig förbi hindret så lär hon inte ha kunnat stå kvar på utsidan av staketet, av två skäl:

1. Hindret bildar en rutschkana som ger hopparen skjuts utåt från bron, eftersom det är böjt inåt.

2. Nederkanten av hindret sitter utanpå staketets räcke, och det finns ingen plattform att stå på som buktar ut under staketet, så även om tjejen lyckats kana ner från självmordshindret utan att direkt falla i plurret, så hade hon inte haft någonting på utsidan av staketet att hålla sig fast i.

Men så länge PK-ungdomen får sina fragila självbilder bekräftade av media så är det lugnt, antar jag.

Jag minns inte exakt hur detta hinder såg ut då jag hade tryckt i mig så många kartor jag bara kunde av allt möjligt (benso/sömnpreparat/diverse lugnande) för att lättare kunna hoppa och snabbare drunkna. I vilket fall; efter att jag tagit mig över både självmordshindret och "det vanliga" staketet, när jag stod redo att hoppa på andra sidan, gick det bra att stå där.

/"Unga tjejen"
Citera
2016-07-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rusa
Jag minns inte exakt hur detta hinder såg ut då jag hade tryckt i mig så många kartor jag bara kunde av allt möjligt (benso/sömnpreparat/diverse lugnande) för att lättare kunna hoppa och snabbare drunkna. I vilket fall; efter att jag tagit mig över både självmordshindret och "det vanliga" staketet, när jag stod redo att hoppa på andra sidan, gick det bra att stå där.

/"Unga tjejen"

Hur kändes det att titta djupt in i Martins ögon?
Citera
2016-07-10, 23:18
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:

/"Unga tjejen"

Ändå så kunde du svara på Martins frågor utan problem när polisen kommit till platsen.
Citera
2016-07-10, 23:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

/"Unga tjejen"

Så han höll fast dig när du stod på andra sidan av staketet?

Alltså knappast det han själv hävdar att han fångade dig i luften!

Men visst gjorde han en bra insats och han räddade kanske ditt liv.
Citera
2016-07-10, 23:39
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Ändå så kunde du svara på Martins frågor utan problem när polisen kommit till platsen.

Notera gärna att det enda man var intresserad av var att ställa frågor. Med tanke på alla preparat så borde hon varit rejält borta men ingen ser detta och ställer massa frågor istället, som hon dessutom kan svara på. Ambulans till psykakuten för magpumpning vore mer logiskt.
Citera
2016-07-11, 16:42
Medlem
Citat:
Hur kändes det att titta djupt in i Martins ögon?

Det gjorde jag inte. Jag tittade bort.
Citera
2016-07-11, 16:46
Medlem
Citat:
Det gjorde jag inte. Jag tittade bort.

Har du kontaktat honom och frågat varför han snackar skit?
Citera
2016-07-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor

Nej, så var det inte, men jag kunde svara på en del frågor. Det tog ett tag innan tabletterna började verka.
Citera
2016-07-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Så han höll fast dig när du stod på andra sidan av staketet?

Alltså knappast det han själv hävdar att han fångade dig i luften!

Men visst gjorde han en bra insats och han räddade kanske ditt liv.

Han räddade troligen mitt liv, och ja - han höll fast mig genom staketet när jag stod på andra sidan.

Jag var inte i luften men jag hade släppt taget om staketet och höll på att ta sats inför hoppet.
Citera
2016-07-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Notera gärna att det enda man var intresserad av var att ställa frågor. Med tanke på alla preparat så borde hon varit rejält borta men ingen ser detta och ställer massa frågor istället, som hon dessutom kan svara på. Ambulans till psykakuten för magpumpning vore mer logiskt.

Frågorna var troligen bara ett sätt att hålla mig vaken och distrahera mig från att försöka ta mig loss. Det tog ett tag innan tabletterna började verka.

Så fort de fått över mig på andra sidan blev det ambulansfärd och där nånstans slocknade jag.
Citera
2016-07-11, 17:06
Medlem
Citat:
Har du kontaktat honom och frågat varför han snackar skit?

Nej. Jag bryr mig inte så mycket om vare sig hans upplevelse eller själva rapporteringen kring den.
Senast redigerad av Rusa 2016-07-11 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in